ps2 toetsen bord bij mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024
ik heb net een tweedehands mobo gekocht, ik alles aansluiten en comp aanzetten, ja hoor, toetsen bord not connected of error, ik heb twee toetsen borden geprobeert die allebei van werkende computers afkomen, dus is ps2 van mijn mobo gewoon kapot?

kan ik in plaats van een ps2 muis ook nog een oude seriele toetsen bord gebruiken?

Makerij Hofman

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Een serieel toetsenbord heb ik nog nooit gezien. Seriele muis op com poort kan wel, maar dan moet je nog een gat vinden voor je keyboard. Die kan niet op je muis poort! Beter is misschien een USB toetsenbord.

• komkommer
bestaan er converters van ps2 naar usb en boot hij daarmee?

Makerij Hofman

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
dat wordt dan een convertor voor je ps2 toetsenbord naar usb, of een usb toetsenbord.
dus de vraag is, ondersteund dat ding usb?

Convertor

• komkommer
ok, hij ondersteund usb, maar een vriend van mij heeft zo'n connector van ps2 naar usb voor muis, kan die ook voor toetsenbord?

Makerij Hofman

• komkommer
zo'n kleintje zeg maar

Makerij Hofman

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 21:43
Je bedoelt een converter van usb naar ps2..Die bestaan wel..Je kan gewoon beter een usb keybord kopen, dat moet ie doen alstie usb ondersteunt

• komkommer
ja, maar ik denk dat zo'n converter goedkoper is dan een heel toetsenbord
en nee, ik heb een ps2 toetsenbord en daar wil ik usb van maken, dus wel degelijk van ps2 naar usb

Makerij Hofman

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 21:43
Ik heb die converters iig niet zien hangen...heb zelf toevallig van usb naar ps2 maar daar heb jij nix aan. Moet je misschien ff zoeken bij diverse computerwinkels in je buurt.

<edit>SOrry niet goed gekeken in de topic... Zie de link al staan...</edit>

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 16:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik ban bang dat je het wel kunt vergeten. Als je twee werkende toetsenborden het geprobeerd en die doen het niet dan is waarschijnlijk je ps/2 poort kapot.
Je kunt het proberen met een usb toetsenbord, maar als je bios dat niet ondersteunt blijft ie met de melding komen dat je op F1 moet drukken om verder te gaan. Aangezien hij dan je toetsenbord niet ziet kun je in je bios de toetsenbordcheck niet uitzetten. (En ook niet op F1 drukken.)
Misschien kun je met jumpertjes de toetsenbordcheck uitzetten?

• komkommer
ok, nog een keer, er zijn van die hele kleine converters om je ps2 muis om te zetten naar usb. mijn vraag is of je die ook kunt gebruiken met toetsen borden, of is dat alleen maar mogelijk met een muis

Makerij Hofman

Verwijderd

van ps2 naar usb heb je gewoon bij je lokale pc-boar, de vraag is dan alleen nog ofdat usb support in bios aanstaat, anders kom je daar nog niet in :D

• komkommer
ok, het kan, dan ga ik maar ff kijken naar mobo
tnx folks

Makerij Hofman

• komkommer
tis een aopen ak33, iemand ervaring mee HEEEl toevallig?

Makerij Hofman

Verwijderd

Je kan ermee waarschijnlijk gewoo nde bios in (had ik ook bij een of adner vaag mbo) ik de bios stond usb helemaal uit, aangezet enzo nu doet ie t perfect in win2k :) (heb btw een usb toetsenbord :)

• komkommer
ok, ik naar de computerboer in t dorp, hebben ze helemaal geen usb toetsenborden :S

Makerij Hofman

• komkommer
ok, onder de 25 euro kom je dus niet aan een usb toetsenbord, ik heb deze mobo tweedehands gekocht, wat vinden jullie wat ik hiermee aanmoet?

Makerij Hofman

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 16:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Gewoon kopen en terugbrengen als hij het niet doet.
Pagina: 1