computer blijft steeds even steken.

Pagina: 1
Acties:

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
Ik heb het probleem dat mijn computer continu even blijft hangen, het was in windows XP erg, alleen dat was al bekend.
Dus ik ben windows 2000 gaan draaien. bij XP bleef het met video al vaak wat hangen ook al veranderde ik de resolutie.
Nu windows 2000 erop staat heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Hij hangt even en gaat daarna snel weer verder, je moet dus vaak even wachten voor je weer wat kunt.
Bij films kijken is het helemaal erg want je kijkt een film en ziet hem dan stil staan en ineens is hij een stukje verder. bij zo'n film stopt dan ook het geluid.
Ik merkte gisteren wel dat mijn mp3tje gewoon doorspeelde toen hij even hing ook toen ik een filmpje keek en hij even bleef hangen.

Heb de laatste iomega drivers van mn videokaart (Radeon 8500)
de laatste 4-in-1 drivers
de laatste bios voor mijn A7V266-E (raid) 1010
geluidskaart live 5.1 die drivers van de compaq site.

tijdens de installatie heb ik er niets van gemerkt, maar na de schone installatie wel opeens.
heb ook ALLE updates voor windows 2000 gedownload.

Het allervreemdste is dat een vriend van me het ook heeft. Die heeft een gewone A7V266 een Geforce 2Ultra en dus geen raid als verschil.

allebei hebben we 512mb DDR en een XP 1600+

kent iemand dit probleem of is er misschien iemand die weet wat het kan wezen??

edit:
typfoutjes

Verwijderd

Heb je al een spelletje geprobeerd te spelen?

• juanp
nee heb ik nog niet geprobeerd ik ben alleen in windows zelf en met divxjes of mpegjes bezig geweest.

Verwijderd

Brakke codec mischien ??

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad op een ABIT KA-7 100 met Slot-A athlon. FF PCI-delayed Transaction disabled in bios en hopla probleem opgelost... Misschien dat je hier wat mee kunt.

• juanp
nee sorry ik heb er meerdere geprobeerd en het is dus ook in windows.
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:02:
Ik heb dit ook eens gehad op een ABIT KA-7 100 met Slot-A athlon. FF PCI-delayed Transaction disabled in bios en hopla probleem opgelost... Misschien dat je hier wat mee kunt.
dit ga ik meteen even proberen als ik thuis ben, ik hoop dat het dan opgelost is.
thnx

Verwijderd

juanp schreef op 07 augustus 2002 @ 11:26:
[...]
dit ga ik meteen even proberen als ik thuis ben, ik hoop dat het dan opgelost is.
thnx
Ur Welcome

• juanp
hmmm... ik ben net even snel thuis geweest heb het aangepaste en volgens mij had het weinig effect, ik heb nog even een stukje film gekeken, maar die bleef ook weer 2 keer hangen :(

Verwijderd

juanp schreef op 07 augustus 2002 @ 14:45:
hmmm... ik ben net even snel thuis geweest heb het aangepaste en volgens mij had het weinig effect, ik heb nog even een stukje film gekeken, maar die bleef ook weer 2 keer hangen :(
heb je alle drivers geinstalleerd ?

Met name VIA 4in1 4.41 (kan de oorzaak zijn, dan werkt de delayed transaction niet goed)

Enne gebruik jij ook de OEGAM/PLUTONIUM drivers voor je radeon ? (dit is btw niet de oorzaak van je probleem just a tip!)

• juanp
ja die drivers gebuirk ik ook alleen doen nu een beetje vreemd met weergeven van filmbeelden.

via drivers heb ik hier ook de nieuwste dus dat is het ook niet. ik zet zo nog even de laatste ati drivers erop en dan ga ik weer video testen.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58
gebruik je office van M$?
Het klinkt me bekend namelijk. M$ heeft de neiging om ene vreselijk brakke tool mee te installeren: Findfast of snelzoeken. :r Zo snel mogelijk uitzetten. Dit buggy programmaatje dient geen enkel doel, maar geeft wel van die haper verschijnselen.
Ik doe maar een gooi. 8)

• juanp
ja ik gebruik MS Office XP waar kun je die eruit gooien?

• juanp
heb net een oude bios geflashed waar het allemaal nog wel goed op draaide (1004E)

dit heeft ook niet geholpen.
Wel heb ik een paar keer mn HD's gebenchmarked. dit zijn die 2x 40 GB in raid (striping)
dit kwam eruit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/juanph/fout.jpg

ik heb alleen dat progje van office er nog niet uit kunnen gooien want ik weet niet war die staat, maar ik heb een vermoeden dat het iets met mn HD's te maken heeft (aangesloten op onboard raid controller).

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
In Start - Programma's - Opstarten kun je de tool van Office eruit gooien ...

Happy Blessings <3

Verwijderd

RedSoniq schreef op 08 augustus 2002 @ 10:38:
In Start - Programma's - Opstarten kun je de tool van Office eruit gooien ...
of start - uitvoeren - msconfig - opstarten B)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

bus misschien overclocked?
Op sommige moederborden wil dit ook nog wel eens voor haperingen zorgen in games en video/audio stuff.
en start -programs-startup als je de engelse versie hebt ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
heb je DMA wel aanstaan?

Windows XP heeft zo'n gare 'feature' dat ie na 6 CRC errors DMA uitzet. Dit merk je VOORAL bij het kijken van films van de harddisk.

Nu weet ik dat je geen Windows XP meer draait... maar het ff checken kan geen kwaad ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• juanp
ik draaide als laatste windows 2000 en voor zover ik weet zet die altijd zelf dma aan, maar als ik win 2k er weer op heb staan zal ik er even naar kijken.

nadat ik de nieuwste bios en toch maar weer op had gezet ging er even iets mis met mn windows en kon alles er opnieuw op alleen met het probleem dat 3 cdtjes van win 2k het niet deden en 1x windows XP werkte ook niet (heb hem naar mn werk gebracht).

Nu heb ik de schijven uit raid en probeer ik er een te formateren en dan even alleen daarop installeren en kijken wat hij dan doet, als hij dan goed is dan mag daarna de andere. (even uitproberen).

[ Voor 0% gewijzigd door juanp op 08-08-2002 12:43 . Reden: typfoutjes ]

Verwijderd

Is het al opgelost?

• juanp
ja het is opgelost, mn 2e HD (maxtor D740x 40 GB 7200 RPM) was kapot, die zorgde ervoor dat mn systeem steeds even bleef hangen.

Ik ben blijkbaar niet de enigste want een collega van me heeft hetzelfde probleem met dezelfde schijf. dus het heeft aan de maxtor gelegen.
Pagina: 1