ik heb een 1000mhz thunderbird op mijn k7t turbo boardje hangen maar die wordt idle 65 graden en stressed 73 graden. volgens mij is dit niet al te best. het was wat warmer totdat ik nieuwe koelpasta op gedaan heb. heeft iemand wat ideeen of tips om mijn proc wat koeler te laten draaien? tnx in advanced
Coolermaster EP5-6I11 en die draaid gewoon op zijn +/- 5000rpm
Dan zul je ook wel gecheckt hebben of 'ie er niet een beetje scheef op zit? (Vraag 't toch maar)
Heb je wel 's je hand er tegenaan gehouden? Die temperatuursensors zijn niet altijd even betrouwbaar
en klopt de uitlezing niet.
Heb je wel 's je hand er tegenaan gehouden? Die temperatuursensors zijn niet altijd even betrouwbaar
nou ik had em laatst even overgeclocked voor de gein kijken hoe heet tie wordt, en hij komt nog nieteens in de windows scherm en dan gaat tie spontaan rebooten, terwijl ik met overclocken vroeger nooit last van had
heb je niet teveel koelpasta erop gedaan?
had ik bij mij wel gedaan, na het erafhalen van de cooler, verwijderen van koelpasta van de cooler (had genoeg aan wat er op de CPU (XP) zat) werd hij 10 graden koeler..!
had ik bij mij wel gedaan, na het erafhalen van de cooler, verwijderen van koelpasta van de cooler (had genoeg aan wat er op de CPU (XP) zat) werd hij 10 graden koeler..!
zal wel even kijken zodra ik thuis ben. heb alleen een hekel om die koeler eraf te halen, ik zal denk ik ook mijn comp maar vaker uitzetten want hij draaid namelijk bijna constand 24/7
Hier even de specs van je fan:

Zoals je ziet een kleine fan die een lage CFM heeft, maar een hoge dB(A). Opzich moet ie die 1000Mhz wel goed koelen, maar aan de andere kant moet je van deze koeler ook niet zoveel verwachten. Ik heb hem zelf ook gehad en was er niet zo tevreden mee, proc bleef ook te warm.
Misschien even kijken naar een andere koeler met 80x80 fan die een hogere CFM heeft en een lagere dB(A) (Papst ofzo). Heb je ook voordeel dat het geluid veel minder wordt
Hoe zit het verder met de airflow in de kast

Zoals je ziet een kleine fan die een lage CFM heeft, maar een hoge dB(A). Opzich moet ie die 1000Mhz wel goed koelen, maar aan de andere kant moet je van deze koeler ook niet zoveel verwachten. Ik heb hem zelf ook gehad en was er niet zo tevreden mee, proc bleef ook te warm.
Misschien even kijken naar een andere koeler met 80x80 fan die een hogere CFM heeft en een lagere dB(A) (Papst ofzo). Heb je ook voordeel dat het geluid veel minder wordt
Hoe zit het verder met de airflow in de kast
mijn kast staat altijd open door genoeg airflow volgens mij, maar ik ga denk ik wel een beetere koeler kopen want ik wil dat tie een heel stuk lager in grades moet worden
een betere airflow bereik je meestal door de kast dicht te hebben
hmm ik d8 open, maarja zal m even voor de gein een tijdje dicht houden (ik d8 namelijk dat het alleen maar warmer wordt in je kast)
je moet toch ook even je proc. controleren op bevestiging want ik had hem er opnieuw erop geplakt met wat coolprut en hupsakee 12 graden cooler die van mij werd inderdaad ook zo heet als die van jou en systeem was erg onstabiel
Bekende weg, open deur, oud etc. Dat zijn termen die bij bij opkomen na het lezen van een dergelijkt topic. Echt dit is al honderdvijfentachtigduizenddriehonderenzestien maal langs geweest (ik kan er een paar naast zitten). Dat de search het niet doet is geen vrijbrief om maar in de herhaling te vallen. Zie o.a. De Search en het postgedrag op GoT Tips zijn er genoeg te vinden.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()