Toon posts:

2x Aan en Uit voor Beeld !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb dus een probleem met me computer, eigenlijk onstond dit probleem al langer, maar ik dacht dat het een soort beveiliging was. |:(

Het probleem is dus dat ik 2x de computer aan en uit moet zetten voordat ik eindelijk beeld krijg.
Door dit dus (tenminste dat ik denk) half jaar niks aan te gaan doen, is mijn hardeschijf WD 30gb helaas dood gegaan, nou ja, nog niet echt dood, hij doet het nog wel, maar traag en wordt echt heet.
Ik heb nu een nieuwe gekocht Maxtor 60 GB 7200 RPM

Wie kan me helpen ? Zelf denk ik aan de voeding...

Mijn specs:
Abit KT7A
AMD TB 1,4
512 MB (geen merk)
Maxtor 6GB 7200 RPM
LiteOn 12x10x32
Leadtek Gforce 2 ti 64mb
SoundBlaster Live! 1024
3-com netwerk kaart

Alvast bedankt.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou idd. denken aan je voeding, kun je niet testen met een andere?
Ik heb anders nog wel een 300watje liggen, moet je wel met de fiets ophalen ;)

Je zou ook kunnen proberen om er zoveel mogelijk spul eruit te laten, netwerk geluidskaart en cd-roms ed.
En even je videokaart erop nieuw indrukken, misschien dat hij wat los zit.
Voor hd's zijn op de desbetreffende websites van fabrikanten ook wel progs te vinden die je hd kunnen testen. Mog je het niet vertrouwen, zie de faq vor links. :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb daar ook last van! Best wel het zelfde systeem :P
Abit KT7a
AMD 1400
512 MB (was ook al toen ik nog 640 had)
SBlive 1024
Creative gef2 Ultra
60 gig maxtor 7200

Ik weet ook niet wat het is.... ik doe altijd gewoon:
Aan....... na 4 seconde reset, boot :) :P
Werkt dan wel.... denk dat het aan mobo ligt, want op ander PC heb ik het niet... (voeding heb ik nooit geprobeert, maar denk niet dat dat het is) ;)

Als je een oplossing hebt: mail me ff ;)

Plague@planet.nl

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar zo maak je je HD naar de klote..... geloof me, je HD gaat dood, ik spreek uit ervaring.

Mja, ik ga zo even paradigit maar even langs, voeding lenen. :)

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 07:47:
mja, maar zo maak je je HD naar de klote..... geloof me, je HD gaat dood, ik spreek uit ervaring.

Mja, ik ga zo even paradigit maar even langs, voeding lenen. :)
En? Heeft het gewerkt?

Verwijderd

De KT7A heeft flink wat problemen met enkele Geforce2 GTS/Pro/Ultra kaarten, probeer het eens met een ander kaartje, als het goed is heb je dan geen problemen.
Mogelijke oplossingen(werken lang niet altijd) zijn te vinden op http://go.to/kt7faq

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Heeft dat mobo soms een via sjipset?

Ik zou Creative kaart eruit halen. Kgeef je veel kans dat hij het dan wel doet. Lukt het dan wel in Creative terugsteken, maar in een ander PCI slot.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Plague
  • Niet online
Robbeke schreef op 11 augustus 2002 @ 01:47:
Heeft dat mobo soms een via sjipset?

Ik zou Creative kaart eruit halen. Kgeef je veel kans dat hij het dan wel doet. Lukt het dan wel in Creative terugsteken, maar in een ander PCI slot.
Tis alleen een AGP kaart en daar heb je er niet zo veel van :P
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 01:42:
De KT7A heeft flink wat problemen met enkele Geforce2 GTS/Pro/Ultra kaarten, probeer het eens met een ander kaartje, als het goed is heb je dan geen problemen.
Mogelijke oplossingen(werken lang niet altijd) zijn te vinden op http://go.to/kt7faq
klopt, daar heb je me al wel eens op gewezen, maar daar kan ik niets vinden wat helpt.. ;( Tjek ook mijn ondertitel :P

Verwijderd

Topicstarter
Het 2x aan en uit voor beeld, is opgelost. Blijkbaar was er teveel in de verlengsnoer ingepluged en was niet geaard.

Maar nu ik wel reseten voordat ik beeld krijg, opzich is dat niet zo'n probleem, want dan hoeft mijn HD niet weer op te spinnen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Klinkt dus als een voedingsprobleem. De PowerGood komt te snel op......

Dit signaaltje zorgt ervoor deat de reset pas wordt losgelaten als alle spanningen op niveau zijn. Gaat dat te vroeg kan dat een probleem veroorzaken met het correct opstarten van je bord.

Probeer een andere voeding.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1