Layout tips

Pagina: 1
Acties:

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Ik ben bezig een website te bouwen voor een nieuw op te starten onderneming. Het probleem wat ik heb is dat ik zelf erg slecht ben in het maken van een beetje leuk uitziende layout. Het hele scripting op de achtergrond en een content management systeem is geen probleem, maar layout wil niet lukken.

Ik ben dus nu op zoek naar sites/howto's/etc over hoe de layout van een site op te bouwen.

Kan iemand me wat in de juiste richting duwen ?

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 12:10
geen phpnuke gebruiken, geen frames gebruiken, WEL tabellen gebruiken, eerst een ontwerp maken in een tekenprogramma, dat opknippen met slices en vervolgens template sets aanmaken.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
En wat is er mis met frames dan?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Begin eens met je computer uit te zetten en wat papier erbij te halen! Maak eerst wat schetsen en werk die vervolgens pas uit op de computer.

Dan heb je tenminste een leiddraad, voordat je met een leeg scherm in photoshop begint. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Jaded schreef op 07 augustus 2002 @ 08:03:
En wat is er mis met frames dan?
Niets, maar als je over serverside scripting beschikt ben je een stuk meer flexibeler als je gebruik maakt van includes in plaats van frames.

Intentionally left blank

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik vind het persoonlijk wel handig. Met frames kun je gewoon scrollen binnen een frame. Zou je dit dmv een tabel doen, werkt dat niet. Ook is het wel handig om op die manier je navigatie te allen tijde in het scherm te houden.

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het nadeel van frames vind ik is dat je de contentpagina niet kan refreshen met F5. Je moet echt de pagina zelf refreshen om dit voor elkaar te krijgen. Verder loop je het gevaar dat de contentpagina in een searchengine wordt gevonden en dat bezoekers alleen die pagina krijgen te zien. Je kan dit wel oplossen door een JS maar echt handig is dit niet. Dit probleem doet zich bij tabellen niet voor. Met layers is het mogelijk om ook in tabellen altijd je menu zichtbaar te houden.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.websitetips.com/

Het is sowieso wel handig om op internet je ogen de kost te geven, om je zo te oriënteren wat er allemaal mogelijk is en wat jij mooi vindt.
Jaded schreef op 07 augustus 2002 @ 08:35:
Met frames kun je gewoon scrollen binnen een frame. Zou je dit dmv een tabel doen, werkt dat niet.
Met een div'je lukt dat ook wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Rickets op 07-08-2002 09:30 . Reden: Linkje toegevoegd ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 12:10
Jaded schreef op 07 augustus 2002 @ 08:35:
Ik vind het persoonlijk wel handig. Met frames kun je gewoon scrollen binnen een frame. Zou je dit dmv een tabel doen, werkt dat niet. Ook is het wel handig om op die manier je navigatie te allen tijde in het scherm te houden.
Met DIV tags kun je wel degelijk scrollen binnen een tabel.
Ik heb het meerdere malen voor klanten toegepast.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien een totaal nutteloze post op dit moment, maar ik heb vorige zomer in Frankrijk een klein gidsje gekocht, 'le web book'. Er staan allemaal websites in van hotels, recreatiedingen enzo. Sommigen zijn echt oerlelijk, maar anderen geven je net dat beetje inspiratie dat je wilt hebben.
En dan ga je dat zelf weer uitwerken, je verwerkt de huisstijl en het logo van je bedrijf erin, en hoppa, je hebt een hele nieuwe layout.

Ik weet nou niet eigenlijk of ze zo'n boekje ook in Nederland hebben... :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dark Blue schreef op 07 augustus 2002 @ 16:24:
En dan ga je dat zelf weer uitwerken, je verwerkt de huisstijl en het logo van je bedrijf erin, en hoppa, je hebt een hele nieuwe layout.

Het lijkt me interessanter en educatiever gewoon vanaf scratch iets te verzinnen zonder een bestaande site in een ander jasje te gieten. Ik zou zeggen koop: MTIV: Process, Inspiration and Practice for the New Media Designer. Dan ben je wat creatiever bezig en het is alleen maar goed om er achter te komen hoeveel denktijd er gaat zitten in een concept, hoe eenvoudig het uiteindelijk ook lijkt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dark Blue schreef op 07 augustus 2002 @ 16:24:
Misschien een totaal nutteloze post op dit moment, maar ik heb vorige zomer in Frankrijk een klein gidsje gekocht, 'le web book'. Er staan allemaal websites in van hotels, recreatiedingen enzo. Sommigen zijn echt oerlelijk, maar anderen geven je net dat beetje inspiratie dat je wilt hebben.

Van dat soort "inspiratieboeken" zijn er velen. Gewoon mooie boeken vol met sites. Niet allemaal even mooi, maar het gaat om het idee. Kijk eens bij de grotere boekenwinkel, zoals Donner ofzo.

En even over de frames/noframes discussie.. dat is al zo vaak gevoerd, laten we de topic daar niet mee verzieken :)

Verwijderd

WvdWest schreef op 07 augustus 2002 @ 09:05:
Met layers is het mogelijk om ook in tabellen altijd je menu zichtbaar te houden.
Welke layers bedoel je eigelijk ?

Ik meen mij te herinneren wel dat netscape iets heeft wat zo heet, bedoel je dat misschien ?

Btw. Ik ben ze bij HTML en JS nog nooit tegen gekomen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:36:
[...]
Welke layers bedoel je eigelijk ?

Ik meen mij te herinneren wel dat netscape iets heeft wat zo heet, bedoel je dat misschien ?

Btw. Ik ben ze bij HTML en JS nog nooit tegen gekomen

Layers is over het algemeen de benaming voor absoluut gepositioneerde blockelementen. Oftewel een <div> of NS4- <layer>

Verwijderd

Ah.. Dank, dan weet ik dat ook weer :-)
Pagina: 1