If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
zelf heb ik mijn 64 AWE exemplaar vervangen door een Hercules Fortissimo II. En ik moet zeggen, subliem gewoon (zekers qua MIDI wave tables). Voeg er aan toe dat deze optical in / out connectors heeft, wat soms wel handig kan zijn.
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=41&b=0&f=1
Hmm, ik zie net dat de Fortissimo III uit is, effe zien
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=41&b=0&f=1
Hmm, ik zie net dat de Fortissimo III uit is, effe zien
Verwijderd
AWE64 pnp, fijne kaart, heb ik nog in mijn 2de bak zitten 
SB128 heb ik heel slechte ervaringen mee. Drivers die niet goed werken (of helemaal niet te krijgen zijn voor bepaalde versies van windows (!)), problemen bij games etc.
Ik heb nu een SB live en werkt goed, maar 't blijft creative (dus niet duur maar met support die nog wel eens te wensen over laat).
De SB kaarten schijnen nogal eens ruzie te hebben met VIA chipsets valt mij op. (heb zelf ALi chipset - geen problemen)
SB128 heb ik heel slechte ervaringen mee. Drivers die niet goed werken (of helemaal niet te krijgen zijn voor bepaalde versies van windows (!)), problemen bij games etc.
Ik heb nu een SB live en werkt goed, maar 't blijft creative (dus niet duur maar met support die nog wel eens te wensen over laat).
De SB kaarten schijnen nogal eens ruzie te hebben met VIA chipsets valt mij op. (heb zelf ALi chipset - geen problemen)
Ik had ook eerst een SB AWE64. Zelfde redenen als jou heb ik 'm vervangen, door een SB-live! 128.
Ik vind het evengoed geluid hoor, bovendien is het ook nog 5.1 (en die sbawe64 was gewoon stereo).
Ik vind de Live! gewoon een heel fijn kaartje, lekker goedkoop (40 euro had ik 'm gekocht) en hij geeft gewoon geluid zonder zeik
Ik vind het evengoed geluid hoor, bovendien is het ook nog 5.1 (en die sbawe64 was gewoon stereo).
Ik vind de Live! gewoon een heel fijn kaartje, lekker goedkoop (40 euro had ik 'm gekocht) en hij geeft gewoon geluid zonder zeik
Ik heb mijne ooit vervangen door een Terratex X-Fire 1024, ieuw... dat was tegenvallen: soms hikkend geluid bij scrollen op webpagina's (Asus P2B, BX chipset, later op een KT133A nog steeds), en hoop bugjes in de drivers. Heb toen lekken m'n SB64 teruggezet
.
Heb nu een Philips Seismic Edge, prima ding, vind ik een prima opvolger
.
Heb nu een Philips Seismic Edge, prima ding, vind ik een prima opvolger
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Hier precies hetzelfdeVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:19:
zelf heb ik mijn 64 AWE exemplaar vervangen door een Hercules Fortissimo II. En ik moet zeggen, subliem gewoon (zekers qua MIDI wave tables). Voeg er aan toe dat deze optical in / out connectors heeft, wat soms wel handig kan zijn.
Ik heb met pijn afscheid van m'n AWE genomen, damn wat was dat een fijne en bovenalles probleemloos werkende kaart. Maar de Fortissimo is een waardige vervanger!
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
vervaning??

AC'97
AC'97
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Ik heb hier bijna alle SoundBlaster kaarten, vanaf v1.0 tot aan de Live! Platinum. De SB AWE 64/32 PnP vind ik persoonlijk de beste kaarten voor hardwarematige wavetables, midi en Dosgeluid. Ik moet de eerste kaart nog tegenkomen die hetzelfde presteerd als die kaarten.RooT schreef op 07 augustus 2002 @ 17:19:
Ik had ook eerst een SB AWE64. Zelfde redenen als jou heb ik 'm vervangen, door een SB-live! 128.
De SB-128 (eigenlijk Ensoniq) vindt ik de grootste baggerkaart die ze ooit gemaakt/overgekocht hebben. Toevallig heb ik er nu 3 liggen die vanwege troubles door andere bijna in de vuilnisbak zijn gegooid, maar ze zijn nu aan mij gegeven om mee te puzzelen (zoals oa het uitproberen van 25 verschillende OEM-drivers - tot aan drivercustomisations). Tot nu toe heb ik niets dan ellende gezien van die kaarten - werken ze, dan is alles goed, maar verander 1 ding of reboot Windows en je zit weer dagen te puzzelen hoe het weer te corrigeren.
De SB Live! 128 bestaat niet. Het is OF een 128 OF een Live!. De Live! Player 1024 bestaat wel.
Enig nadeel wat vaak genoemd wordt van de SB Live! is de ruisgevoeligheid. Echter mijn ervaring (in thuisstudio) is dat als je de input voldoende signaal geeft - en de ingang niet te gevoelig insteld, dat het ruisprobleem flink overdreven wordt door muggenzifters - dat er zeker wel multitrack mee te werken is (met de ASIO drivers bijv.) en dat het eindresultaat - de CD - menig CD in de FreeRecordShop overtreft in kwaliteit.
Overigens hebben veel mensen nu een PC in huis die wellicht 30x meer herrie maakt als mijn passief gekoelde systeem - de ruis die hun waarnemen zou dan eerder een echo kunnen zijn van de herrie om hun heen
Verwijderd
True!!!Overigens hebben veel mensen nu een PC in huis die wellicht 30x meer herrie maakt als mijn passief gekoelde systeem - de ruis die hun waarnemen zou dan eerder een echo kunnen zijn van de herrie om hun heen ...
Verwijderd
Eigenlijk is de awe64 (isa versie) niet te vervangen. De hele klonenreeks van creative (64 pci / 128 / 256 / live / live1024 / live 5.1) kan niet tippen aan deze kaart. Met de overname van emu en doorontwikkelen van de chip, is de audigy toch wel een aanrader. nadeel is wel, dat er systeemgeheugen wordt gebruikt voor je samples, ipv -add-on-hardware-geheugen. Daardoor kunnen samples wel eens niet helemaal lekker worden gereproduceerd. Wat ga je doen met je soundcard? Da's het belangrijkste om te weten. Succes ermee.
Nou Impulse Tracker (zoiets als Fast Tracker) wil ik zeker wel nog kunnen gebruiken
Maar Mp3 (gewoon muziek dus) vind ik het belangrijkst. Dat moet er gewoon super uitkomen. Genoeg bas, maar ook lekker, gewoon zoals deze (sb 64 dus)
Maar Mp3 (gewoon muziek dus) vind ik het belangrijkst. Dat moet er gewoon super uitkomen. Genoeg bas, maar ook lekker, gewoon zoals deze (sb 64 dus)
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Pagina: 1