Onder energie-wapens versta ik wapens die geen projectielen afschieten, energie-verslinderen en herlaadbare wapens. Geen kogels en geen explosieven.
Correct me als de benaming energie-wapens verkeerd is.
1) Lasers zijn bekende energie wapens, lasers vreten veel energie (10 procent is laserstraal en 90 procent is warmte).
Voordelen:
- Direct-hit, er zijn geen vertragingen (vgl ping)
- Hoge accuratie
- geen kogels
Nadelen
- hoge energieverbruik
- sterkte van de straal neemt sterkt af per meter in de atmosfeer
2) ElektrischMagnetischPulsen top-secret wapens, werken ook op elektriciteit en zonder kogels.
Voordelen
- direct-hit
- hoge accuratie
- grote raakveld
- geen kogels
- Sterkte is redelijk constant
EMP wapens worden zowel door Amerika als door China onderzocht.
Toepassingen
- electronica vernietigen, sterke EM-golven uitzenden, de printplaten en kabels werken als antenne, die in die antennes worden hoge spanningen opgewekt en de chippies fikken op.
- mensen "roosteren" (zoals dat rare gun in SoF), sterkt EM-golven op microgolf-oven-frequentie uitzenden. Dan maakt die doelwit dingen mee die normaal in microgolfovens gebeuren
Dit is de harde realiteit, geen SF.
Correct me als de benaming energie-wapens verkeerd is.
1) Lasers zijn bekende energie wapens, lasers vreten veel energie (10 procent is laserstraal en 90 procent is warmte).
Voordelen:
- Direct-hit, er zijn geen vertragingen (vgl ping)
- Hoge accuratie
- geen kogels
Nadelen
- hoge energieverbruik
- sterkte van de straal neemt sterkt af per meter in de atmosfeer
2) ElektrischMagnetischPulsen top-secret wapens, werken ook op elektriciteit en zonder kogels.
Voordelen
- direct-hit
- hoge accuratie
- grote raakveld
- geen kogels
- Sterkte is redelijk constant
EMP wapens worden zowel door Amerika als door China onderzocht.
Toepassingen
- electronica vernietigen, sterke EM-golven uitzenden, de printplaten en kabels werken als antenne, die in die antennes worden hoge spanningen opgewekt en de chippies fikken op.
- mensen "roosteren" (zoals dat rare gun in SoF), sterkt EM-golven op microgolf-oven-frequentie uitzenden. Dan maakt die doelwit dingen mee die normaal in microgolfovens gebeuren
Dit is de harde realiteit, geen SF.