De waarheid en niets dan de waarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-07 21:54
Ik heb 2 weken geleden weer eens mijn systeem vernieuwd: nieuw moederbord, snellere processor, grotere disk,.... the works. Tot grote ontevredenheid van mijn vrouw heb ik dan ook de afgelopen dagen tot een stuk in de nacht gebouwd en herbouwd, settings veranderd, kabels omgeplugd en op het net naar advies gezocht.

Ik moet zeggen, je leest hier en elders toch wel behoorlijk wat onzin. Iedereen is dolenthousiast over nieuwigheden, niemand lijkt nog kritisch naar het hele PC-gebeuren te kijken. En na 2 weken kan ik het niet laten dat even van me af te schrijven. Je bent dus bij deze gewaarschuwd:

- supersnelle processoren: mijn XP1800+ is tijdens het surfen, downloaden, tekstverwerken, web designen misschien een tikje sneller dan mijn vorige K6-2 400. Enkel spelletjes doet ie echt wel sneller. Ik ben tevreden maar niet onder de indruk.

- Wel ispectaculair zijn het aantal decibels dat het systeem produceert. Isoleren met kurk: niet geprobeerd maar slechts een enkeling op het net durft toegeven dat het niks doet en heeft het waarschijnlijk bij het rechte eind. Noppenschuim uit de Gamma: idem ditto. Zelf probeerde ik dempingsmatten van Akasa. Enkel de prijs is indrukwekkend te noemen.

- Stille ventilatoren: die helpen inderdaad maar sterke verhalen over mega Papst of Panaflo of wat dan ook fans moet je met een kilo zout nemen. Als je de specs naast elkaar legt wordt duidelijk dat mirakels niet bestaan. Iedereen maakt min of meer hetzelfde: hoe meer lucht verplaatst wordt, hoe meer lawaai het ding maakt.

- 12548456 Mhz DDDDR RAM moet je blijkbaar gebruiken. Mijn moederbordje gebruikt nog gerecycleerde SD-RAMmetjes. Slechts 2 sites hebben de vergelijking gemaakt en me gerustgesteld: ik verlies hoogstens 8 procent snelheid met mijn stokoude, antieke geheugenlatjes. In computers is eender welk snelheidsverschil onder de 90 procent gewoon verwaarloosbaar. 90 procent van de gebruikers zouden het meest gebaat zijn met een goede tik-cursus om hun omgang met het systeem drastisch te versnellen.

- Ik had vroeger een ASUS bord. Was ik heel tevreden over. Nu heb ik een ECS-je. De toekomst moet het nog uitwijzen maar dit ding lijkt ook OK. Mijn dealer heeft wel horrorverhalen over de return-rate van de A7V333. Moraal van het verhaal: iedere fabrikant heeft uitschuivers, geen enkele leverancier is altijd en onder alle omstandigheden de beste.

- Alles wordt zogezegd altijd maar kleiner maar in '82 had ik een minuskuul Sinclairtje dat nog geen A4-blad kon bedekken. Wil je tegenwoordig een standaardsysteem kopen passen al die writers en DVDs en kaarten alleen nog maar in een grote toren, die je niet eens meer onder het scherm kan zetten dat de afgelopen jaren ook 50 procent groter is geworden. Miniaturisatie is bullshit. Lang leve twintower PCs.

- een typisch forum fabeltje: ronde ide-kabels: een dure rage, zouden luchtcirculatie 'drastisch' verbeteren maar verwacht je in werkelijkheid aan niet meer dan 2 graden temperatuursdaling in de kast (onder optimale omstandigheden!). Ze zien er natuurlijk wel classy uit, vooral als je tijdens de jaren 70 nog te jong was om met een opgefokte Manta rond te rijden, in de jaren 80 niet genoeg geld had voor een Honda CRX en tijdens de afgelopen 10 jaar teveel tijd achter je PC hebt gezeten om nog veel aan je auto te werken. Modding lijkt me iets voor enthousiastelingen die niet met auto's overweg kunnen of waarvan alle dure aquariumvisjes telkens opnieuw doodgingen.

- Mega harddisks: giga's ruimte heb ik. Er zit nog zoveel ruimte tussen alle opgeslagen bits dat ze allemaal een beetje eenzaam worden.

- En al die hardware laat me toe een operating system te draaien dat eigenlijk niet veel beter is dan Windows 95: wel stabieler en meer mogelijkheden maar ik zou zonder veel berouw terug met een '95 systeem kunnen werken. En Windows 95 vond ik eigenlijk de eerste geslaagde kloon van de Mac waar ik 10 jaar geleden mee bezig was. Is de vooruitgang in hardware al vatbaar voor discussie, in software is de toestand nog lamentabeler. Waar is goed werkende spraakcontrole? kunstmatige intelligentie? echte doorbraken?

Enfin, ik vind dit een tof forum. Blijf allemaal rustig verderdoen. Ik hou me wel op de achtergrond. Maar verlies bij al die wilde discussies over hard- en software niet uit het oog dat die dingen uiteindelijk niet veel sneller, produktiever of aangenamer om mee te werken zijn dan een degelijk systeem van 10 a 15 jaar geleden.

groetjes,

de koekoeksclocker

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zo zie dat de prakteik altijd heeel anders uitpakt dan dat mensen weten/beweren. Maar ja er spelen altijd heel veel dingen een rol

One World Concepts

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ehm, als je het verschil niet merkt, waarom koop je dan een nieuw systeem?
ik weet wel zeker dat ik na een upgrade van m'n amd k6-2 500 naar een XP 1800+ ga verschil merk. HEEL zeker, en het leven bestaat uit meer dan internet browsen en text typen in MS Office, veel 'gamers' hebben die extra kracht juist nodig, omdat ze alleen voor games een computer hebben.

zeflde geld voor film / graphic encoders ..zijn ook wel een stuk blijer als hun computer er 5 uur over doet ipv 12 om een plaatje te renderen, of een film te rippen.

heeft er meer mee te maken wat je precies doet met je computer, en of je die kracht ook echt nodig hebt, jij misschien niet, ik wel ;)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• B_FORCE
  • Niet online
eigenlijk heb je ook geen nieuwe pc nodig voor het normale werk, alleen voor die (k|t) spelletjes, en voor natuurlijk renderen etc. ook voor films. Mijn pa heeft zijn pc al iets van 3 jaar ofzo (p3 450, was net nieuw) en mijn ma draait nog steeds op een 200mmx.

One World Concepts

Verwijderd

Uhh,
sorry dat ik het zeg koekoekje, maar het het topic nog specifiek ergens over ?
Vragen of bijzondere dingen of technische verhalen horen hier in het technische forum, maar filosofische beschouwingen moeten naar Wtenschap & Levensbeschouwing of Stuffis Generalis of de Teakers Huiskamer...
;)

• B_FORCE
  • Niet online
ach een keer wat anders. Het zijn ewoon wat tips

One World Concepts

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

die rounded cables zijn ook voor andere dingen handig.. in mijn geval was de standaar IDE kabel gewoon te klein en ik had 90cm lange kabels nodig.. dus ik heb 90cm rounded cables gekocht. kortom soms moet je gewoon.

ennuh als je het over de warmte en lawaai hebt.. koop dan een P4 die zijn veel stiller en koeler.. :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Welkom trouwens, je bent hier aan het juiste adres. Ik vind ook dat op de meeste plekken/forums alleen maar CRAP staat. Hier soms ook wel maar vooral tweakers en mensen die elke dag zulk soort dingen oplossen

• B_FORCE
  • Niet online
sterker nog, ik begin eigenlijk al heel veel te twijfelen aan de prestaties van cpu coolers. Ik heb een standaard cooling en no prolblems here. Vind het toch vreemd.

One World Concepts

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik ben het niet eens met je stukje over harde schijven.. je bent niet verplicht een grote te kopen.

Ik heb 2 x 60 gb omdat ik af en toe een dvd rip ofzo en niet meteen wil burnen. En ik haat het gewoon als het vol staat.. qua hd ruimte kan je maar beter teveel hebben. Ik weet niet wat je nu hebt en waarom je je ergert aan bits en bytes die zich alleen voelen maar dat vindt ik onzin. Koop ergens een schijf van 4 gb, zet windows erop en je progs.. Zit je hd vol? Gelukkig zeg, je lege clusters voelden zich al bijna alleen.

Het blijkt dat je niet echt veel meer doet met je computer dan een beetje internetten, misschien een beetje chatten of een klachtbrief aan amd schrijven in Word ofzo en dat die nieuwe aankoop als "zonde" kan worden beschouwd is overduidelijk.

Maar 10 tot 15 jaar geleden kon ik geen dvd spelen.. of video bewerken en ondertussen ook nog een mp3 lijst van 3000 nummers erin beluisteren. En hou maar op over een spel spelen en ondertussen een dvd rippen. Of een cd branden in 3 minuten terwijl je spontaan aan het gamen bent geslagen. En ik zit liever 3 uur te wachten tot er een filmpje in divx formaat uitrolt in plaats van 18 uur.

Het lijkt niet aan jou besteed. Je hebt interesse want je koopt een nieuw systeem, maar als je er niet genoeg verstand van hebt.. waarom laat je hem dan niet in elkaar zetten?

Stilte.. je hebt niet lang genoeg gezocht want je kan ook kiezen voor een P4 die toch meestal al wat stiller zijn. En voor amd zou je een zalman bij mycom kunnen halen, maar ja dan hoor je je voeding weer heh.

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:25

BlueByte

Toxic hypoxic

Je hebt absoluut een punt (zie Koekoeksclocker top) , maar denk je niet dat dit voor andere dingen net zo hard geld? Lekkere wakker schudder trouwens..

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Koekoeksclocker schreef op 07 augustus 2002 @ 02:31:
Ik heb 2 weken geleden weer eens mijn systeem vernieuwd: nieuw moederbord, snellere processor, grotere disk,.... the works. Tot grote ontevredenheid van mijn vrouw heb ik dan ook de afgelopen dagen tot een stuk in de nacht gebouwd en herbouwd, settings veranderd, kabels omgeplugd en op het net naar advies gezocht.
Zo gaat dat :9
Ik moet zeggen, je leest hier en elders toch wel behoorlijk wat onzin. Iedereen is dolenthousiast over nieuwigheden, niemand lijkt nog kritisch naar het hele PC-gebeuren te kijken.
Je kan ook over kritisch kijken nuchter is een beter woord ervoor.
En na 2 weken kan ik het niet laten dat even van me af te schrijven. Je bent dus bij deze gewaarschuwd:
Laat maar komen.
- supersnelle processoren: mijn XP1800+ is tijdens het surfen, downloaden, tekstverwerken, web designen misschien een tikje sneller dan mijn vorige K6-2 400.
hier is je systeem niet traag maar jezelf de Pc wacht op jouw en niet zo zeer anders om.
Surfen,internet is jhet internet je ISP verbinding de bottleneck ook al heb je kabel.
Bij Webdesign kan je iets van verbetering verwachten aangezien dat lokaal is op je PC maar dan nog de PC wacht dan ook op jouw en is grotendeels idle. Het laden gaat hier en daar wat sneller.
Enkel spelletjes doet ie echt wel sneller. Ik ben tevreden maar niet onder de indruk.
Huidige moderne spelletjes vereisen doorgaans he meeste van hardware en hier zie je pas de vooruitgang met je nieuwe systeem of het nou nodig was of niet.
Maar vaak is dit de CPU/mem/G-kaart kombi die bepaald de performance winst.

Hoezo niet onder de indruk liepen die games al goed en nu wat beter zoals Q3A?
Als ik upgrade van Cellie 366 naar TB1200 dan verwacht ik er natuurlijk een aanzenlijke verbetering dan is de performance winst gewoon zoals verwacht en niet minder.
- Wel ispectaculair zijn het aantal decibels dat het systeem produceert. Isoleren met kurk: niet geprobeerd maar slechts een enkeling op het net durft toegeven dat het niks doet en heeft het waarschijnlijk bij het rechte eind. Noppenschuim uit de Gamma: idem ditto. Zelf probeerde ik dempingsmatten van Akasa. Enkel de prijs is indrukwekkend te noemen.
Mij doet het niks aangezien het altijd druk in de woonkamer is maar er zijn ook stille koelers te krijgen het is gewoon preoriteiten stellen.
- Stille ventilatoren: die helpen inderdaad maar sterke verhalen over mega Papst of Panaflo of wat dan ook fans moet je met een kilo zout nemen. Als je de specs naast elkaar legt wordt duidelijk dat mirakels niet bestaan.
Oh ja zeer zeker ooit van zalman gehoord die zijn echt stiller en er speciaal voor ontworpen
Iedereen maakt min of meer hetzelfde: hoe meer lucht verplaatst wordt, hoe meer lawaai het ding maakt.
Fout hardstikke fout het gaat erom hoe die zelfde hoeveelheid lucht wordt verplaatst want het geluid komt van de RPM's van de ventilator in de fan en de HS blok design van af.

'n 8CM Fan doet het zelfde met low rpm en een 6CM fan draaied op een hogere rpm om de zelfde lucht verplaatsing te behalen daar komt het geluid vandaan

Daarom liever sommige een addapter naar een grotere lagere rpm fan die diezelfde of betere luchtverplaatsing voor elkaar krijgt en als de lucht verplaatsing veel groter is gan je door voltage verlaging hem ook stiller maken.
- 12548456 Mhz DDDDR RAM moet je blijkbaar gebruiken. Mijn moederbordje gebruikt nog gerecycleerde SD-RAMmetjes. Slechts 2 sites hebben de vergelijking gemaakt en me gerustgesteld: ik verlies hoogstens 8 procent snelheid met mijn stokoude, antieke geheugenlatjes. In computers is eender welk snelheidsverschil onder de 90 procent gewoon verwaarloosbaar. 90 procent van de gebruikers zouden het meest gebaat zijn met een goede tik-cursus om hun omgang met het systeem drastisch te versnellen.
Max 8% voor sommigen geld dat ja door hun applicatie gebruik
30% of meer is haalbaar maar die apps zijn specifiek dus je hebt er zeker baad bij maar niet iedereen. Aangezien reviews alleen enkele aps testen en niet alles bij een uitgebreidere duikener op eens apps uit die wel meer dan 10% verbetering laten zien en dus zou ik maar liever die reviews veel kritischer bekijken of die wel van toepassing zijn op jouw aangezien ik zelden apps of games gebruik die gebenched worden zegt mij dat dus veel minder
- Ik had vroeger een ASUS bord. Was ik heel tevreden over. Nu heb ik een ECS-je. De toekomst moet het nog uitwijzen maar dit ding lijkt ook OK. Mijn dealer heeft wel horrorverhalen over de return-rate van de A7V333. Moraal van het verhaal: iedere fabrikant heeft uitschuivers, geen enkele leverancier is altijd en onder alle omstandigheden de beste.
Ik heb ook mijn twijvels over Asus maar dat geld ook voor abit gigabyte alleen MSI niet maar die omslag is pas de laaste tijd zit nu aan ASus P4 en Gigabyte TB
- Alles wordt zogezegd altijd maar kleiner maar in '82 had ik een minuskuul Sinclairtje dat nog geen A4-blad kon bedekken.
ik een ZX81 z80 Zilog CPU
Wil je tegenwoordig een standaardsysteem kopen passen al die writers en DVDs en kaarten alleen nog maar in een grote toren, die je niet eens meer onder het scherm kan zetten dat de afgelopen jaren ook 50 procent groter is geworden. Miniaturisatie is bullshit. Lang leve twintower PCs.
Wat is het probleem een tower bied veel ruimte aan uirbreidingen maar als je dat niet wil d'r zijn ook voldoende kleinere kasten alleen moet je dan niet zeuren als je er weer wat extra's in wil proppen en het kan dan niet.
Het is ook gewoon een afweging maar een BigTower is voor velen niet vereeist.
- een typisch forum fabeltje: ronde ide-kabels: een dure rage, zouden luchtcirculatie 'drastisch' verbeteren maar verwacht je in werkelijkheid aan niet meer dan 2 graden temperatuursdaling in de kast (onder optimale omstandigheden!).
Die lucht circulatie is een pluspunt maar het ronde maakt het zeer handig voor de tweakert die wat vaker zijn PC ombouwed en modificeerd of uitbreid die kabels werken gewoon veel handiger en vind dan die prijs gewoon een overweging voor mij zijn ze het waard.
Ik zit vaker met die kut standaar lint kabels te kutten die zittenvaak mekaar en zichzelf kompleet in de weg.
Ze zien er natuurlijk wel classy uit, vooral als je tijdens de jaren 70 nog te jong was om met een opgefokte Manta rond te rijden, in de jaren 80 niet genoeg geld had voor een Honda CRX en tijdens de afgelopen 10 jaar teveel tijd achter je PC hebt gezeten om nog veel aan je auto te werken.
round kabels zijn handig sommige doen het voor de heb en modding ik vindt ze puur handig ben dus erg blij dat er SATA150 aan komt dan zijn die ouwe kut kabels vervangen door standaard ronde kabels maar dan ook nog es minder dik.
Modding lijkt me iets voor enthousiastelingen die niet met auto's overweg kunnen of waarvan alle dure aquariumvisjes telkens opnieuw doodgingen.
Case modding vind ook ook te ver gaan en onzin net als auto's ombouwen verlagen maar watr die anderen deon moeten hun weten ieder zijn hobby
- Mega harddisks: giga's ruimte heb ik. Er zit nog zoveel ruimte tussen alle opgeslagen bits dat ze allemaal een beetje eenzaam worden.
Beter te veel dan te weinig aangezien GByte's nu goed betaalbaar zijn.
- En al die hardware laat me toe een operating system te draaien dat eigenlijk niet veel beter is dan Windows 95: wel stabieler en meer mogelijkheden maar ik zou zonder veel berouw terug met een '95 systeem kunnen werken. En Windows 95 vond ik eigenlijk de eerste geslaagde kloon van de Mac waar ik 10 jaar geleden mee bezig was. Is de vooruitgang in hardware al vatbaar voor discussie, in software is de toestand nog lamentabeler. Waar is goed werkende spraakcontrole? kunstmatige intelligentie? echte doorbraken?
ik gebruik APIC voor IRQ sharing tegen te gaan dus met minder dan w2kpro neem ik geen genoegen meer.
Enfin, ik vind dit een tof forum. Blijf allemaal rustig verderdoen. Ik hou me wel op de achtergrond. Maar verlies bij al die wilde discussies over hard- en software niet uit het oog dat die dingen uiteindelijk niet veel sneller, produktiever of aangenamer om mee te werken zijn dan een degelijk systeem van 10 a 15 jaar geleden.
En dat doe ik zeker aangezien ik ander eisen heb dan jouw ben meer een heavy user
groetjes,

de koekoeksclocker
Stond over dit gedrag niet iets in de forum faq

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

snellere processoren
Het verschil is bij dagelijkse bezigheden inderdaad klein. Het is maar waar je je PC voor wil gebruiken: gewoon als een ouderwetse typmachine of als de ultieme game machine. Daarnaast heb ik zelf ook ervaren dat de verschillen steeds kleiner worden: het verschil tussen een P150 en een Celeron500 is naar eigen gevoel veel groter dan het verschil tussen diezelfde Celeron500 en een XP1700+. Je zit tegenwoordig met een overschot aan CPU kracht.
offtopic:
het zal de oplettende lezer waarschijnlijk opvallen dat ik een Dual Celeron 500 heb, maar bovenstaand geldt natuurlijk voor een Single Celeron 500; bij dagelijkse werkzaamheden merk ik echt veel minder verschillen tussen een Dual Celeron 500@600 en een XP1700+, dan wanneer mijn Dual Celeron in single mode draait..
2 paragrafen tellende verhaal over het wel en wee van koeling
Hier ga ik niet verder op in. Door mijn doofheid heb ik hier geen ervaring mee. Maar ik laad mijn computers wel gewoon lekker vol met fans, al is het alleen maar om mijn computerkamertje enigszins koel te houden.
to DDR or not to DDR
Dat ligt er ook aan wat je met je PC wil doen. Wanneer je programma's gebruikt die de -in theorie- verdubbelde bandbreedte van DDR geheugen volledig gebruiken, dan merk je zeker wel het verschil.
ASUS vs ECS
Volledig mee eens.
PC op een A4-blad
Niet mee eens. Bedenk eens hoeveel extra's je meekrijgt ten opzichte van vroeger. Als de PC's van tegenwoordig exact dezelfde specificaties en mogelijkheden hebben als de Sinclair van toentertijd, dan paste alles zeker in minder dan een A5 blaadje, wanneer je gebruik maakt van de huidige technologie.
rounded cables
Elk graadje temperatuurdaling is een echte kick voor een die-hard tweaker ;)
mega harddisks
Installeer maar een paar stevige spelletjes en een flinke office pakket en download daarnaast een paar filmpjes.
Windows95?
Windows XP wordt geleverd met meer beheermogelijkheden, kan gebruik maken van een veel veiliger NTFS bestandssysteem, kan veel beter met nieuwste hardware overweg, flipt niet bij een overschot aan geheugen, ondersteunt veel meer spelletjes, is voorzien van diverse handige media toepassingen, etcetera. Het is zeker wel produktiever. Maar je mag natuurlijk ook Windows 95 installeren en dan alle beschikbare updates van http://windowsupdate.microsoft.com overheen gooien. Ieder zijn meug ;)

Wat je hebt geschreven is voor de meesten inderdaad een lekkere wakker-schudder. Maar wie zijn wij, Tweakers, dan? We behoren duidelijk tot een heel andere groep 'computeraars' dan jij. Ik ken ook mensen die de nut ervan totaal niet inzien, zoals mijn eigen vader die een simpele P166MMX al 3 jaar lang meer dan zat vindt. Het is gewoon onze hobby, we willen onze computers gewoon tot het uiterste tunen.

Het is net als met auto's. De gemiddelde Jan Modaal zal het totaal niet boeien of zijn leasebak er gelikt uitziet en hoeveel PK's erin zitten, terwijl er een groep mensen is die hun auto's vol met spoilers behangen, stickertjes erop plakken, extra verlichting aanbrengen, meer PK's halen met behulp van andere nokkenassen, motormanagement, uitlaatsysteem, etcetera ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Hehe, dat heet 'vooruitgang' :P Zeker, er zit imo een hele grote kern van waarheid in je verhaal Koekoeksclocker; ik herken ook al die dingen die je aanhaalt (behalve dat ik nooit met Sinclairs te maken heb gehad), als ik er dan nuchter naar kijk denk ik ook "waar zijn we in godsnaam mee bezig?". Alleen, er is één woord dat het voor mij allemaal weer goedmaakt: hobby :P
Maar voorat je helemaal doorschiet, vergeet dit niet: je merkt dan weinig snelheidsverschil als je wat aan het internetten bent of een Word documentje aan het tikken bent, maar taken die om echte rekenkracht vragen gaan tegenwoordig écht vele malen sneller dan voorheen, dat is absoluut vooruitgang :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Zoals gewoonlijk, ben ik het met BalusC eens.

En sterker nog, als je niet wilt werken met een nieuw systeem, en niet wilt tweaken, waarom dan hier posten? Je kunt gewoon bij de Aldi of van CompaQ een PC kopen en je bent klaar, of met de oude bak verder leven.

Wat is nu het probleem ?
Volgend mij heb je geen probleem, verveel je je misschien in de vakantie, en dump je als een echte koekoek jouw geesteskind in ons nest. ;)

• Abbadon
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:02:
, en dump je als een echte koekoek jouw geesteskind in ons nest. ;)

:7

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Als je niet wilt moet je geen andere PC kopen hoor. Als je liever met je spullen van vroeger wilt blijven werken mag dat. En zelfs als je nog op een K6-2 400 werkt mag je dit forum gewoon lezen. Het verkondigen van jouw kijk op de tweak-rage van het moment is naar mijn idee niet echt een aanvulling voor dit forum maar meer een verlangen naar vroeger. Vroeger toen alles nog anders was.
No hard feelings trouwens!

edit:

De waarheid die je aanhaalt is trouwens jouw waarheid en die hoeft niet voor anderen te gelden. :)

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

ReseTTim schreef op 07 augustus 2002 @ 02:48:
die rounded cables zijn ook voor andere dingen handig.. in mijn geval was de standaar IDE kabel gewoon te klein en ik had 90cm lange kabels nodig.. dus ik heb 90cm rounded cables gekocht. kortom soms moet je gewoon.

ennuh als je het over de warmte en lawaai hebt.. koop dan een P4 die zijn veel stiller en koeler.. :)
Eeeeeh, die kabels zijn niet voor niets niet langer....

http://www.dansdata.com/rcables.htm

Every morning is the dawn of a new error.

• Brent
  • Laatst online: 23:15
op een paar punten ben ik het niet eens:

cpu. ik kan niet fatsoenlijk gta3 spelen op mijn cel466, daar heb ik toch echt mn cel1200 voor nodig.

HDD. voor gewone mensen is 20GB idd zat, maar tweakers zijn geen gewone mensen. je moet je warez/mp3/divx/proggies/spellen meuk toch ergens laten (40GB is voor mij niet genoeg meer, ik ga daarom ook een schijfvergroting nemen.

OS. Met windows 95 / 98 / me had ik elke dag wel een blauw scherm. redenen waren niet altijd even duidelijk. met windows 2000 heb ik nog nooit een blauw schermgehad, maar dan ook echt nog nooit. ik heb 1 keer een blauw scherm gehad met XP.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Jezus wat een verhaal man :). Je kan beter columnschrijver worden (8>.
Als ik eerlijk moet toegeven heb je op sommige punten wel gelijk, alleen het ligt er maar net aan waar je interresses liggen/wat je hobbies zijn.
En laten de meeste tweakers gewoon computergeil zijn :P.

Verwijderd

Ha, nou ik heb met een grijns dit alles zitten lezen, ik kan op sommige onderdelen ver meegaan, ik heb ook een ECS plank, en ook SDRAM, en ook bezig nog met fan's, en modden, maar heel het verhaal doet me erg aan auto's van nu en de jaren 70 denken, reden toen ook 1 op 10, maar zonder klapzak en stalenbalken in de deur, net als voor pc's , aangeprate benodigheden, maar dat de techniek nie stil staat, en we niet langzamer als 1ghz kunnen kopen, terwijl internetten op een 333celeron prima gaat (had ik tot 1mnd terug)tja, leg ik me bij neer, maar dat een VW Polo net zo zwaar is als een Granada uit die tijd, belachelijk, en die vergelijking is op vele fronten door te voeren, maare, toch een prettige dag verder.

Verwijderd

ReseTTim schreef op 07 augustus 2002 @ 02:48:
Ik had van jouw toch wel een slimmere opmerking verw8 :X
Als het goed is was mijn AMD 2000+ tijdens campzone 2 kouder
dan sommige mensen met een p3 & p4.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waarom denk je dat de pc verkoop lekker ingestort is?

de slechte economie van het moment is een factor, maar ook de overkill aan snelheid. Mensen doen gewoon langer met hun huidige pc'tje.

Nieuw kopen is op dit moment overkill voor standaard pc gebruik in huis halen. Je daarover verwonderen is goed, maar niet uitzonderlijk.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Je vergelijkt ook lekker, eerst zeg je dat je veel onzin leest en alles met een korrel zout moet nemen, maar je pakt daarna wel (in jouw voordeel) een review erbij waarin staat dat jouw ram 8% trager is. Moet je dat ook niet doen.

En elke domaars pc kan tekstverwerken, je hebt power nodig voor games, grafische bewerkingen, etc.

Dus ehhhh, beeeeeetje onzinnig dit.

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Ik denk dat het ook verstandig is om te kijken hoe lang meneer (mevrouw?) koekoek hier al rond loopt. Niet dat ik er al lang ben hoor. Vanaf 5 augustus is deze persoon aanwezig, en loopt nu al te verkondigen dat hij hier veel onzin tegenkomt. Naar mijn mening moet je je eerst goed verdiepen in hetgeen wat je aangeboden wordt in dit forum, en niet na twee dagen al beginnen te roepen. Want in twee dagen kan je volgens mij nog niet genoeg van dit forum hebben gezien om een eerlijk en onderbouwd oordeel te vellen over dit forum, tweaking en tweakers in het algemeen.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Daarentegen mag hij best zijn mening verkondigen. Dit doet ie enorm uitgebreid, dus daar zal het niet aan liggen.

Op de keper beschouwd schiet je inderdaad weinig op met een bruut snelle CPU, het snelste geheugen etc. Dat dit voor ons die ene procentjes betekenen, die wij willen hebben, is nog niet een bestaansrecht voor upgradewensen van anderen.

Kort gezegd beklaagd ie zich over de weinige vooruitgang die hij meent te zien bij zijn nieuwe systeem. Dat is zijn goed recht (UT2k3 komt er nog aan :P ).

Er staat inderdaad wat anti-forum gereutel in, maar daar valt al snel korte metten mee te maken, aangezien hij het uitgebreid toelicht.

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Woodie2002 schreef op 07 augustus 2002 @ 12:08:
Ik denk dat het ook verstandig is om te kijken hoe lang meneer (mevrouw?) koekoek hier al rond loopt. Niet dat ik er al lang ben hoor. Vanaf 5 augustus is deze persoon aanwezig, en loopt nu al te verkondigen dat hij hier veel onzin tegenkomt. Naar mijn mening moet je je eerst goed verdiepen in hetgeen wat je aangeboden wordt in dit forum, en niet na twee dagen al beginnen te roepen. Want in twee dagen kan je volgens mij nog niet genoeg van dit forum hebben gezien om een eerlijk en onderbouwd oordeel te vellen over dit forum, tweaking en tweakers in het algemeen.
Yeah right.... laten we om te beginnen eens niet kijken hoe lang deze persoon hier rondloopt, maar zijn bijdrage op INHOUD beoordelen. Ik moet zeggen dat ik op een aantal belangrijke punten deze persoon volledig gelijk moet geven, als het om huis- tuin- en keuken gebruik gaat. Met name het belang van de processorsnelheid wordt vaak zwaar overdreven: die procs worden zelden voor 100% benut. De snelheid van het geheugen idem: dit zal je best merken, maar niet bij de meeste applicaties. Wel als je intensief db's gaat draaien bijv. of videobewerking doet, maar echt alleen bij specifieke toepassingen. Ook het verhaal dat een duur moederbord beter zou zijn is inderdaad gewoon een fabel. De praktijk wijst uit dat de "grote" merken vaak zich zo haasten om het eerst te zijn met een nieuwe feature/chipset dat de boel gewoon niet echt goed getest is. Budget-merken als ECS onderscheiden zich niet door als eerste een feature te leveren, maar door hun prijs/prestatie verhouding. De boards die ze leveren kunnen daardoor onderdelen bevatten die al een tijdje in de praktijk getest zijn. Je ziet inderdaad vaak een hoge return-rate bij gloedjenieuwe dure MB's

• Vorkie
  • Niet online
SuperG schreef op 07 augustus 2002 @ 07:53:

Stond over dit gedrag niet iets in de forum faq
ja, in een begin post mag het, maar niet de hele tijd in het topic zelf... zo ... lees zelf de FAQ voordat je begint met blaaaaaaten... ;)

Verder zitten er wel veel punten bij, alles moet sneller. mooier, maar hoe mooier iets wordt, hoe meer dingen je tegelijkdoet, waardoor je pc weer gelijk langzamer loopt.

Neem Voorbeeld aan de winDowsen, Win95: Simpel, snel. stabiel, Win98: kwam al wat rotzooi bij, zoals Active Desktop e.d maar was nog steeds snel..
Win2k: wha is te doen, NT kern, verder idem aan Win98,
WinXp: de hel voor trage computers, mede door al die frutsels e.d

Hij maakt veel goeie punten.. daar valt niet omheen te buigen :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Is het hele leven niet vol onzin? Het is maar wat je eruit pikt wat je leuk vindt.

Niet te zwaar aan tillen. Ook ik wil nog wel eens zwammen; 's avonds met een paar biertjes :+

Overigens nu we het er toch over hebben; dit is de beste, grootste, zwaarste, stilste, goedkoopste koeler die er is:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/WROCK.JPG

:) :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Woodie2002 schreef op 07 augustus 2002 @ 12:08:
Ik denk dat het ook verstandig is om te kijken hoe lang meneer (mevrouw?) koekoek hier al rond loopt.
Dat betekent nog niet dat hij hier niet al wat langer rondloopt. Ik heb sterk de indruk gekregen dat hij hier zeker wel wat langer dan 1 week rondhangt. Met name deze quote heeft hieraan bijgedragen:
Enfin, ik vind dit een tof forum. Blijf allemaal rustig verderdoen. Ik hou me wel op de achtergrond.
Mijn vriendin hangt hier ook al bijna 1 jaar rond zonder ook maar 1 post neer te zetten. Zo ken ik nog wel een paar mensen met hetzelfe gedrag. Ze behoren tot de zogenaamde, helaas zeldzame :+ , search-groep. Vaak registreren ze zich alleen in de "uiterste noodgevallen" in dit forum om hier vervolgens een topic neer te planten ;)

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
Hahaha, jullie begrijpen de topicstarter helemaal niet. Velen trachten de woorden van de topicstarter voor hun eigen situatie te weerleggen. Hij wil slechts een point maken, that's all. Dat alles sneller, groter, mooier, bla bla is, is allemaal maar relatief en 1 groot circus! En lieve mensen, dat die hele computerbranche 1 groot circus is kunnen we niet tegenspreken/weerleggen, want dat is gewoon zo. Duizenden gebruikertjes worden dag in dag uit in de maling genomen en ze hebben het niet door. DAT is wat de topicstarter zegt! Dat velen trachten te weerleggen dat hij met een bepaalde opmerking geen gelijk heeft, is werkelijk hilarisch! The topicstarter got you!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

en het is allemaal zo doorzichtig.....

* Wekkel 's Radeon SDR pompt nog een behoorlijke RTCW :P

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

BalusC schreef op 07 augustus 2002 @ 12:55:
[...]Dat betekent nog niet dat hij hier niet al wat langer rondloopt. Ik heb sterk de indruk gekregen dat hij hier zeker wel wat langer dan 1 week rondhangt. Met name deze quote heeft hieraan bijgedragen:
[...]Mijn vriendin hangt hier ook al bijna 1 jaar rond zonder ook maar 1 post neer te zetten. Zo ken ik nog wel een paar mensen met hetzelfe gedrag. Ze behoren tot de zogenaamde, helaas zeldzame :+ , search-groep. Vaak registreren ze zich alleen in de "uiterste noodgevallen" in dit forum om hier vervolgens een topic neer te planten ;)
Zo had ik het nog niet bekeken, maar dan moet ik je helemaal gelijk geven.
Wat ik nu wel aardig zu vinden als de topicstarter zou terug reageren op de postings van andere gebruikers. Zoals ik ben benieuwd wat de topicstarter met deze post wil bereiken, of hij met dit topic bijvoorbeeld een doel voor ogen heeft.

even een schrijffoutje weggewerkt

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Verwijderd

Leuk heh, hoe waarheden als koeien en koekoeksjongen de massa kunnen plezieren. Het lijkt wel een bijeenkomst van het LPF.

>:)

//Edit

Motto :
"Ook een regressieve arro met 'delusions of grandure' brengt soms een glimlach op ons gezicht."
NOT.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Koekoeksclocker schreef op 07 augustus 2002 @ 02:31:
Heel veel gejammer en geklaag....
Je klinkt als een iemand die ontevreden over zijn systeem is omdat hij hem niet kan benutten :o Als je echt alleen maar tekstverwerkt en internet op je PC, waarom vernieuw je dan een K6-2 400? :?
En als je een XP1800+ neemt met alleen maar high end onderdelen kom je inderdaad met het probleem van lawaai. En dan weer; als je echt alleen maar tekstverwerkt en internet, had je een Duron met een heel beschaafd koelertje moeten nemen en een Radeon7500 en een 20GB 5400RPM schijf, dan kun je weer jaren vooruit en ook nog afentoe een spelletje spelen...

Tekstverwerken is niet zwaar, en waarom zou je een zware auto met een geweldig zware motor nemen (om je autovergelijking ff door te trekken) als je niks anders doet dan naar je oma heen-en-weer rijden? Neem dan een klein autootje met een stofzuigermotor, meer heb je toch niet nodig...

Als je veel moet compileren, 3D moet renderen, Films wil rippen, mp3 gaat coderen en/of een doorgewinterde gamer bent, ben je blij met elk stukje snelheid dat je mee kunt pikken en dan neem je het lawaai op de koop toe, maar ben je blij met elke decibel die je kwijt bent.

Bovendien is overclocken een hobby voor veel mensen en dan is elke graad een megahertz.

• KI2000
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat ik wel begrijp, is dat de topicstarter blijkbaar iemand is die zich toch wel wat zat te vervelen en zijn tijd heeft verdaan aan een hoop non-sense te schrijven.
Hij heeft hier eigenlijk vooral zijn eigen critische visie zitten neerschrijven, waarvoor dit forum trouwens niet geschikt is (technisch forum).

Nu wil ik vooral reageren op het feit dat hij zegt dat er een hele hoop onzin staat op een forum, nu wil ik hierop zeggen, dat zo een forum mij al heel wat kunnen helpen heeft, en dat er heel veel nuttige informatie opstaat.
Natuurlijk als iedereen gaat beginnen zoals u, beste poster, dan gaat er inderdaad veel off topic onzin op een forum te vinden zijn. (no offense)

Vervolgens kan ik nog even melden dat er wel degelijk een verschil is tussen de verschillende besturingssystemen.
Zo moest ik op mijn oude P2 400 niet proberen om windows xp te draaien.
Windows 98 was hier de beste keuze, omdat alles gewoon veel vlotter ging.
Met mijn nieuwe P4 1.8 moet ik niet proberen om windows 98 te draaien, want dan haal ik niet uit mijn systeem wat er in zit.
Als ik windows XP draai, dan merk ik de snelheidswinst heel goed.
Dit komt gedeeltelijk door het feit dat de kernell van windows 98 niet overweg kan met 512 mb ram, en windows xp wel.

En tot slot wil ik er even aan toevoegen dat er wel degelijk heel wat snelheidswinst is tussen een laat ons zeggen P2 400 en een P4 1.8, dat merk je alleen al bij het opstarten van je OS.

En nu hou ik ook op met zeuren, ik ga me eens storen op de topics waar we hier werkelijk voor zijn: de technische topics. ;)

Oh ja, en zoals mijn voorgangers al zeiden, we zijn nu eenmaal tweakers, pc's zijn onze hobby!

Tussen haakjes, over warez gesproken in een van de vorige topics, nog iemand hints? :9

[ Voor 0% gewijzigd door KI2000 op 07-08-2002 14:03 . Reden: schrijffout verbeterd en zinnetje bijgeploeft ]

One Man Can Make A Difference.

Verwijderd

Modding lijkt me iets voor enthousiastelingen die niet met auto's overweg kunnen of waarvan alle dure aquariumvisjes telkens opnieuw doodgingen.
je mag alles zeggen behalve dat! Ik haal ALLES maar dan ook ALLES uitelkaar. En het lukt me altijd weer om het inelkaar te zetten! Maar computers trekt extra aan omdat ik nog niet mag autorijden :P Verder vind ik pc modden leuk... Ieder z'n hobbie :? me pa zit ook in de computers enzo...

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik weet nie maar die Koekoek gast post nu hier zijn verhaal en wij reageren allemaal, maar zelfs post ie nu nie meer. Dus wat heb het voor nut hij is nu zijn ei kwijt hij blij. Dat ie dat hier doet is wel grappig want je weet dat je tegenstrijdige reacties krijgt. Vind beetje onzinnig :r

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

;) Zeer volwassen reactie Niels ;)
(Dat is serieus bedoeld, geen geintje.)

(Bill G. als Radeon killer huh :*) )

Maggie nu eindelijk dicht dames en heren modjes, of moet de boel nog verder op stang? O-)

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar verlies bij al die wilde discussies over hard- en software niet uit het oog dat die dingen uiteindelijk niet veel sneller, produktiever of aangenamer om mee te werken zijn dan een degelijk systeem van 10 a 15 jaar geleden.
Ik weet zeker dat wanneer ik met een modern systeem werk, ik sneller een brief heb gelayout, een spreadsheet heb uitgewerkt en uitgedraaid heb met aantoonbaar mooiere resultaten, dan wanneer ik datzelfde doe met een systeem wat 10 a 15 jaar oud is.. (Dan hebben we het over een 386 systeem met WP5.1 als tekstverwerker, en Lotus 1-2-3 als spreadsheet). Als ik de printer (Star LC-10) in beide pakketten aan de praat krijg, zal het resultaat niet zo mooi zijn als wat je vandaag met de eenvoudigste printer kunt krijgen.

Echter, doe je hetzelfde met een computer van 5 jaar oud dan zijn de verschillen minimaal. Sterker nog, ik zou met de hardware van 5 jaar geleden (Pentium 200, kleureninkjet, Windows 95, Office 97) ongeveer net zo snel kunnen werken als met een modern systeem, met vergelijkbare resultaten.

Dus ja, ik vind het punt wat de topic-opener maakt wel terecht. Misschien dat men op Tweakers eens een 'ontnuchterend' artikel moet plaatsen over het hoe en wat de noodzaak van uitbreiding X er werkelijk is. En wat er nu daadwerkelijk nodig is om taak X,Y,Z in een acceptabel tempo te volbrengen. Maarja, de meeste tweakers en mensen zijn feature-freaks en kijken toch niet rationeel naar de geboden oplossingen.

(En nee, ook ik ben niet rationeel in dit hele gebeuren.)

[ Voor 0% gewijzigd door weerdo op 07-08-2002 14:46 . Reden: Stukje tekst toegevoegd ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De user wordt de beperkende factor. Hij kan niet snel genoeg meer tikken, op print drukken en de boel in enveloppen jassen :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm jah, ff terugkomend op geluid, HDD en snelheid.

Geluid: Wat wel helpt zijn anti-dreunplaten voor de auto, die heb ik erin zitten. De kast KAN niet meer resoneren en ook cooler geluiden worden gedempt. Wat hoor ik nu niet meer: HDD, CD-ROM (spinnen en trillen), CPUcooler en zelfs de interne speaker hoor ik haast niet meer als mijn pc boot en hij geeft een piepje. Aleen de voeding hoor ik nu nog, helaas nog iets teveel, komt verandering in.

Grotere hdd is echt nodig, installeer XP professional maar eens, office erachteraan, MOHAA, Dune:Emperor, Max Payne enz. Boem al meer als 20 GB zo vol. En dan heb ik nog niet eens mijn mp3's en divx-en erop staan.

Iemand op een vlotte pc is echt wel productiever, djeez alleen het verschil in opstarten tussen een P200 en mijn TB 1400 scheelt al enorm. Zet maar eens 4 apps teglijk open op een oude bak en op de nieuwe. Het verschil is alom te merken.

Verwijderd

B_FORCE schreef op 07 augustus 2002 @ 02:36:
zo zie dat de prakteik altijd heeel anders uitpakt dan dat mensen weten/beweren. Maar ja er spelen altijd heel veel dingen een rol
tja je moet ook gewoon niet luisteren naar andere mensen en zefl alles uitzoeken
want wat ik nu gaat zeggen is kei hard maar het is wel zo meer dan 80 % van iedereen op tweakers zit denkt dat ie verstand heeft van computers maar da valt dus behoorlijk tegen
ik zit me af en toe echt kapot te lachen over wat mensen hier allemaal beweren

zo no offence maar als je iets goed wilt doen doe het dan zelf of zorg in iedergeval dat je goed geinformeerd bent of wordt

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik krijg het idee dat veel mensen hier in de verdediging springen na het verhaal van de topicstarter. Ik vind het een amusant stukje, ben het niet overal met em eens, maar het gaat om the big picture.

Ik denk dat topicstarter een 30+er is, die een beetje melancholisch terugkijkt op de afgelopen 10-20 jaar, en objectief probeert te beschouwen wat hij nu doet/heeft echt beter is dan wat hij destijds had (en verwachtte van de toekomst). Ik ben zelf 28 nu, en heb ook dat ik terugkijk op dingen die IK deed in mijn jeugd. Maar ELKE generatie kijkt terug op de tijd achter ligt, en denkt er met weemoed aan terug. (en claimt dat het 'vroeger allemaal beter was')

Zo zullen bijna alle mensen hier die tussen de 20 en 30 zijn met smart terugdenken aan de tijd van de MSX (in my case!), NES, SNES, Atari 2600, C64 etc. etc. Het idee dat die tijd nooit meer terugkomt is jammer, maar je doet er niks aan :\

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

DynaMikeY schreef op 07 augustus 2002 @ 14:56:

Zo zullen bijna alle mensen hier die tussen de 20 en 30 zijn met smart terugdenken aan de tijd van de MSX (in my case!), NES, SNES, Atari 2600, C64 etc. etc. Het idee dat die tijd nooit meer terugkomt is jammer, maar je doet er niks aan :\
Precies, het lijkt nu achteraf alsof het toen zoveel leuker/mooier e.d. was.
Mijn eerste echte kewle game die ik spelde was op een Amiga.
Nu heb ik laatst zo'n bakkie es effe geleend, voor old times sake ;)
Viel me toch tegen:
Swiv 3d, was ineens niet zo kewl, moonstone zag er ineens niet uit, en oops-up was maar een tam spelletje.
Terwijl dit toch alles heel anders in mijn geheugen zat.

Misschien moet ik bij mezelf toch maar eens wat flash-geheugen gaan vervangen ;)

• KI2000
  • Laatst online: 01-11-2024
euh ... uit mijn tijd: de 286 .... phew! ben ik blij dat die al lang voorbijgestreefd is.
Geef mij maar lekker mijn p4! ;)

One Man Can Make A Difference.

Verwijderd

Wat een zinloos gezeur. Het was zeker moeilijk om aan de praat te krijgen, en misschien een te hoge prijs betaalt. Kortom schrijf hier je frustratie's weg.

Ik rij nog in een Daf, want tja een Mercedes rijdt maar ietsjes sneller en dat rechtvaardigd de prijs niet!
Want moet je met een nieuwe keuken? Met die oude kan je toch nog alles?

Tuurlijk is internet niet sneller, als dat afhankelijk is van de snelheid van je provider.

Office? Wat vraagt dat van een proccesor? Niet veel.

Verwijderd

kenne we een praatgroepje gaan maken voor mensen die hun pc niet aan de gang krijgen door hun eigen geklooi en ontwetendheid

Verwijderd

Is dit een forum voor computer freaks of voor filosofen ?

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 07 augustus 2002 @ 14:56:
, die een beetje melancholisch terugkijkt op de afgelopen 10-20 jaar, en objectief probeert te beschouwen wat hij nu doet/heeft echt beter is dan wat hij destijds had (en verwachtte van de toekomst)
Welnee joh,
hij heeft gewoon in zijn jeugdige enthousiasme (alles van na 1970 is voor mij jeugdig ;) ) zichzelf een taak gesteld, die zwaarder uitviel dan verwacht. Aangezien hij nog niet heeft geleerd die frustratie te verwerken, moest hij even schoppen tegen alles en iedereen om hem heen.

Wat een beetje arrogant en puberaal is als je dat persé op deze anonieme manier doet. Maar het zal wel in een opwelling van irritatie zijn geweest.

T' is altijd nog beter dan de hond een schop geven denken we dan maar. 8-)

(Ondertussen ben ik van mening, dat Carthago verwoest moet worden. Uhh, ik bedoel dat dit topic hier niet thuis hoort.)

• DeWaanzin
  • Laatst online: 13:10

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Hoera voor de topicstarter !

Wat een gaaf stukje heeft hij geschreven. En nog bijna 100% waar ook.

En of je nu wel of niet een supertweaker bent, het maakt ook allemaal geen f*ck uit.
Je doet gewoon bepaalde dingen omdat ze kunnen, maar of dat de prijs en tijd nu rechtvaardigd is een tweede. Iedere hobby kost immers geld.
Ikzelf wilde bijv. eerst een GF4 TI4600 kopen, maar heb toch maar voor een TI4200 gekozen, omdat ik het prijs/prestatie verschil niet voor mezelf te verantwoorden vind.

Ikzelf denk dat de topic starter ongeveer even oud als/dan mij is (rond de 30), en z'n dingen behoorlijk goed op een rijtje heeft staan.

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

tja, gezond verstand moet je nou eenmaal gebruiken. Ik ben het er tot op zekere hoogte ook wel mee eens.

Maar niet alles:

snellere proc is noodzaak. Op mijn dual celeron 550 en 256MB kon ik geen CorelDraw en Photoshop tegelijk draaien. Hij ging steeds langzamer tot volledige stop.

DDR werkt echt een stuk vlotter, vooral als je er veel van hebt en je gaat programma's switchen.

Ruime kast met goede voeding is belangrijk voor de stabiliteit van elk systeem. Maar bv barebones van Shuttle zijn nu heel populair en die zijn echt wel erg klein.

Geluid? Soi. Geluid isoleren moet je verstand van hebben. Dat is een VAK. Wat de meeste mensen vergeten is dat je de boel (behalve voor de fanducts) luchtdicht af moet sluiten.

Harddisks? Waar zeik je over? Net nog een 80GB gekocht voor 111 euro! Ze zijn nog nooit zo goedkoop en snel en betrouwbaar geweest! En waar laat ik anders al die MP3's en DivX's en mega-spellen?

Win 95? Ik krijg al jeuk als ik het intyp :r De overstap van win3.1 naar win 95 was qua interface niet noemenswaardig (omdat ik win3.1 al helemaal aangepast had). W2k was pas het eerste echte OS van MS.

Ik gebruik nu XP met windowblinds (de hele object desktop 2 b xact) en dat scheelt me stukken in productiviteit. Het loopt nooit meer vast. Ik draai dagen continu. Ik haal rustig een uptime van een week of meer. Ik raak geen data (dagen werk) meer kwijt.
Ik zet mijn drukwerk nu lekker op cd. Nog geen 5 minuten werk en iedereen kan mijn pdf lezen met Acrobat. Spelletjes zijn realistischer dan ooit. Surfen met breedband gaat lekker snel. Alles altijd up-to-date met live update zonder moeite. De nieuwste films kijken op de tv. Je cd's lekker thuis uitzoeken. Enz enz.

Sinds mijn Asus P5A met K6-2 350 ben ik er echt stukken op vooruitgegaan.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 18-08 20:36
ha, dat verhaal van koekoeksclocker vind ik heel redelijk klinken
dingen als rounded cables en lawaaiige fans helpen maar een klein beetje, maar dat doet er natuurlijk niet toe als je er een sport van maakt om je PC zo snel mogelijk te maken
dan ga je voor de alle-beetjes-helpen approach. je hoeft de snelheid ook niet altijd te merken, het gaat gewoon om het idee, ik heb die PC ook overgeklokt om het simpele feit dat bij het opstarten 1000 zo veel mooier staat dan 750 :)
en mensen springen inderdaad altijd bovenop de nieuwste dingen, of het nou helpt of niet als het snel klinkt moet iedereen het hebben. Goed voor de economie, je produceert een top-videokaart voor de mensen die erin trappen, en voor de rest van de klanten heb je eentje die 10% langzamer is maar 50% goedkoper
betreffende de mega-giga HD's, die zijn niet meer nodig want er is nu de CD fikker
mijn 40 gig heb ik nooit vol, want de meeste dingen die erop staan kunnen prima op CD als ruimtegebrek zich voordoet
wat wel duidelijk te merken is in alle applicaties is een snellere HD trouwens, het verschil tussen mijn huidige 7200 toeren HD en mijn ouwe HD is echt gigantisch
dat helpt voor windows en office enzo veel meer dan een snellere processor

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Die dingen die je nu doet...MISTE je die vroeger? Lijkt me niet...dat zijn allemaal gecreeerde behoeften.

Er is een gezegde uit de marketing wereld die volgens mij ook wel opgaat voor de pc/hardware branche: 'aanbod creeert vraag'. Geef mensen het idee dat ze zonder die 7200rpm UDMA133 80GB Liquid Bearing HD eigenlijk niet kunnen, en ze raken vanzelf 'overtuigd'.

Zo was het 40-50 jaar geleden al met auto's in de USA, en zo gaat het ook met PC hardware.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Abbadon
Grapje is nu wel weer leuk :) Als de heren verder over dit onderwerp willen uitweiden, by all means, maar dan graag in de HK en/of het etherische W&L :P

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.