Ik woon in Alpen a/d Rijn (Cistron's homebase
) en heb mij (tervergeefs) een half jaar geleden aangemeld bij Cistron voor ADSL. Door allemaal problemen met bouwvergunningen e.d. is er nog lang geen aansluiting beschikbaar. Op z'n vroegst november, maar het zou best nog later kunnen zijn dus.
Ik kwam er echter een week geleden dat "mijn" KPN centrale al geschikt is voor ADSL. Dat betekend dat ik nu ook via mijn huidige provider een Mxstream-account kan nemen.
Ik ben het wachten (en de hoge telefoonrekeningen) beu!
Cistron had mij al beloofd dat ik vóór de zomer een ADSL aansluiting zou hebben, maar die aansluiting zie ik voorlopig nog niet komen hier!
Nu zit ik een beetje te twijfelen of ik niet gewoon een Mxstream-account moet nemen i.p.v. zo'n Cistron-geval. KPN heeft wel problemen met zijn Mxstream, maar dat zijn volgens mij kinderziekten. Ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper en sneller beschikbaar dan Cistron.
Cistron heeft daartegenover een downstream van 8Mb i.p.v. 512Kb, een upstream van 1 Mb, een download-limiet van 25 GB en zij ondersteunen ISDN.
Hier de voor- en nadelen op een rij:
Beschikbaarheid
- KPN: Nu!
- Cistron: Hopelijk November 2000
Aansluitbedrag
- KPN: fl. 162,50 (Doe-het-zelf met tijdelijke korting)
- Cistron: fl. 319,90 (met nummerbehoud)
Maandelijkse kosten
- KPN: fl. 90,- (met ISDN: =onbekend=)
- Cistron: fl. 149,- (met ISDN: fl. 169,-)
Specificaties:
- KPN: Downstream 512 Kb, Upstream 64 Kb, Datalimiet: fair use (minder dan 10 GB)
- Cistron: Downstream 8 Mb, Upstream 1 Mb, Datalimiet: 25 GB
Wie heeft er ervaringen met deze providers. Zijn de problemen met Mxstream echt zo erg, of valt het wel mee. Enne ... kan Cistron zijn 8Mb-belofte wel waarmaken? Wie helpt mij kiezen: Wachten op Cistron of nu Mxstream ???
Ik kwam er echter een week geleden dat "mijn" KPN centrale al geschikt is voor ADSL. Dat betekend dat ik nu ook via mijn huidige provider een Mxstream-account kan nemen.
Ik ben het wachten (en de hoge telefoonrekeningen) beu!
Nu zit ik een beetje te twijfelen of ik niet gewoon een Mxstream-account moet nemen i.p.v. zo'n Cistron-geval. KPN heeft wel problemen met zijn Mxstream, maar dat zijn volgens mij kinderziekten. Ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper en sneller beschikbaar dan Cistron.
Cistron heeft daartegenover een downstream van 8Mb i.p.v. 512Kb, een upstream van 1 Mb, een download-limiet van 25 GB en zij ondersteunen ISDN.
Hier de voor- en nadelen op een rij:
Beschikbaarheid
- KPN: Nu!
- Cistron: Hopelijk November 2000
Aansluitbedrag
- KPN: fl. 162,50 (Doe-het-zelf met tijdelijke korting)
- Cistron: fl. 319,90 (met nummerbehoud)
Maandelijkse kosten
- KPN: fl. 90,- (met ISDN: =onbekend=)
- Cistron: fl. 149,- (met ISDN: fl. 169,-)
Specificaties:
- KPN: Downstream 512 Kb, Upstream 64 Kb, Datalimiet: fair use (minder dan 10 GB)
- Cistron: Downstream 8 Mb, Upstream 1 Mb, Datalimiet: 25 GB
Wie heeft er ervaringen met deze providers. Zijn de problemen met Mxstream echt zo erg, of valt het wel mee. Enne ... kan Cistron zijn 8Mb-belofte wel waarmaken? Wie helpt mij kiezen: Wachten op Cistron of nu Mxstream ???