[CD] Yamaha 44x brander met DiscT@2

Pagina: 1
Acties:

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 21:45

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Ik heb (om te testen) van mijn werk even een Yamaha CRW-F1 44x24x44x cd-writer thuis staan. Deze beschikt over 'DiscT@2' (voor de mensen die dit Yamaha taaltje niet snappen -> DiscT@2 = Disc-T-at-two = DiscTattoo).
Met deze feature kun je op het lege gedeelte van je CD een plaatje en/of tekst 'tattoo-eren'.
Dus ik heb het gelijk maar ff getest met een Foto van de mooiste meid die er bestaat (Katie Holmes). Zie hier het resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cvsmiley/cd1.jpg
Het was erg moeilijk om een foto hier van te maken, vandaar dat de foto niet helemaal toppie is.
Mijn conclussie : Erg leuk, alleen vrij nutteloos aangezien bijna al mijn cd's 100% vol staan.
Mijn resterende vraag: Dit DisxT@2 is een functie die in de bijgeleverde Nero versie zit ingebakken. Die versie werkt echter niet op een 'niet Yamaha brander'. Als dat echter wel zo zou zijn, is het dan mogelijk om ook met andere branders dit te doen.
LET OP : Dit is geen warez/crack request om te zorgen dat mijn nero versie het ook met andere merken gaat doen

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Kun je dit ook op cd-rw's doen? en dan later weer overschrijven? Zoja, dan is het gewoon "data" en zou het met elke brander kunnen worden geschreven...

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Tjeetah schreef op 07 augustus 2002 @ 01:34:
Kun je dit ook op cd-rw's doen? en dan later weer overschrijven? Zoja, dan is het gewoon "data" en zou het met elke brander kunnen worden geschreven...
Nee, is alleen mogelijk met cd-R's

• Tjeetah
  • Laatst online: 01-02-2025
CV_SmileY schreef op 07 augustus 2002 @ 01:34:
[...]
Nee, is alleen mogelijk met cd-R's
Dan denk ik dat deze (met recht te noemen) brander een wat sterkere laser heeft dan overige modellen, zodat je het plaatje beter ziet. Maar ik denk dat het met een normale cd-writer ook wel zou kunnen, alleen zie je het dan minder goed.

Ik wacht op de eerste apps die dit gaan ondersteunen...

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Dit is gaaf :)

heb idd ook naar deze brander zitten kijken, als deze ook in SCSI model was geleverd had ik hem meteen gekocht, weet iemand toevallig of er ook een SCSI model komt van yamaha die dit indersteunt??

reden-> ik heb geen IDE meer vrij, tuurlijk kan ik een promise kaartje kopen, maar ik heb nu een plex 12-10-32S en deze zou ik graag vervangen voor een andere SCSI en als dat een yamaha zou zijn met deze feature zuo dat erg cool zijn :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 17:22
ja, de yamaha drive is al voorzien van een connector zodat je een ide2scsi adapter kan gebruiken van yamaha. Dit princiepe is vanaf de CRW-3200 geïntroduceerd. Deze adapters worden nog niet los verkocht, dus denk niet nu alvast een ide te kopen en later het verloopstukje.

Verwijderd

de Yamaha CRW-F1ZS is een internal scsi3 uitvoering kost $ 239,99

Verwijderd

SCSI3 uitvoering is verkrijgbaar vanaf 15.8.02 en kost $249.99 je kunt hem bij Yamaha in preorder bestellen

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 09:52:
de Yamaha CRW-F1ZS is een internal scsi3 uitvoering kost $ 239,99
hmmz kee dan :)

hoef ik me 2940U2W ook nog niet te vervangen ^_^

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
PROnline schreef op 07 augustus 2002 @ 09:27:
ja, de yamaha drive is al voorzien van een connector zodat je een ide2scsi adapter kan gebruiken van yamaha. Dit princiepe is vanaf de CRW-3200 geïntroduceerd. Deze adapters worden nog niet los verkocht, dus denk niet nu alvast een ide te kopen en later het verloopstukje.
Vraagje : Je zegt dat die adapter nog niet los wordt verkocht. Ik heb hem ook niet in de doos zien zitten. Dus hoe moet je er dan aan komen?
Of wordt hij alleen bij de versie die ze als SCSI verkopen bijgeleverd? (dan koop je dus eigenlijk gewoon de IDE drive + adapter in een SCSI doos)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

CV_SmileY schreef op 07 augustus 2002 @ 10:50:
[...]
Vraagje : Je zegt dat die adapter nog niet los wordt verkocht. Ik heb hem ook niet in de doos zien zitten. Dus hoe moet je er dan aan komen?
Of wordt hij alleen bij de versie die ze als SCSI verkopen bijgeleverd? (dan koop je dus eigenlijk gewoon de IDE drive + adapter in een SCSI doos)
gezien de prijs van de SCSI lijkt me dat niet, anders wordt je flink genaaid :/

edit:

typenummer van de SCSI uitvoering is CRW-F1ZS net gevonden, ff kijken of er verdere info te vinden is

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Let op dat je bij normale CD-Rs het plaatje erg slecht ziet ! Er zit een speciale blauwe CD-R bij en daar kun je het wel goed op zien, op andere CD-Rs (ongeacht kleur) zie je het vrij slecht...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Snikker schreef op 07 augustus 2002 @ 23:21:
Let op dat je bij normale CD-Rs het plaatje erg slecht ziet ! Er zit een speciale blauwe CD-R bij en daar kun je het wel goed op zien, op andere CD-Rs (ongeacht kleur) zie je het vrij slecht...
gewoon een kwestie van wat vsrschillende CD-R's proberen dus :)

naja ik ga iig de SCSI uitvoering kopen

me 121032 raak ik wel kwijt :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 17:22
-=BoKKiE=- schreef op 07 augustus 2002 @ 10:58:
[...]

gezien de prijs van de SCSI lijkt me dat niet, anders wordt je flink genaaid :/

edit:

typenummer van de SCSI uitvoering is CRW-F1ZS net gevonden, ff kijken of er verdere info te vinden is
toch zeker wel. Dit scheelt yamaha een groot deel productiekosten. heb een review gevonden waar het ook gezegd wordt.
bron: http://www.cdrlabs.com/re...eviewid=135&page=Features
The CRW-F1 also has a small hole on the back of the drive. On Yamaha's 20x and 24x writers, this hole could be used to mount a small ATAPI to SCSI adapter. This adapter allowed users to connect their IDE writer to a SCSI bus.Yamaha does have plans to sell an internal SCSI version of the drive (CRW-F1ZS), but they have not announced any plans to sell an adapter separately.
Dus mijn conclusie is dat de scsi versie gewoon ide is maar dan met adapter bijgeleverd.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

PROnline schreef op 08 augustus 2002 @ 10:09:
[...]

toch zeker wel. Dit scheelt yamaha een groot deel productiekosten. heb een review gevonden waar het ook gezegd wordt.
bron: http://www.cdrlabs.com/re...eviewid=135&page=Features
[...]

Dus mijn conclusie is dat de scsi versie gewoon ide is maar dan met adapter bijgeleverd.
das dus flink genaai (

betaal je 100 pleuro meer voor een schijt adaptertje

in die revieuw staat ook dat yamaha speciale DiscT@2 CD-R's heeft :/ vraag me af wat die dingen nou gaan kosten dan

hoe meer ik erover te weten kom, hoe minder aantrekkelijk het eigenlijk begint te worden :/

naja eerst zien dan geloven, ik bekijk dat ding eerst wel in de winkel dan

Verwijderd

die schijtadaptertjes zijn toch wel irritant duur. Conversie van ene methode (IDE) naar andere (SCSI).

kijk eens op scsi2ide.com ofzo. Die adaptertjes (200GB ide op scsi-bus bv) zijn gewoon duur, door weinig vraag

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

De SCSI-versie kost € 209,- bij Alternate.de :)

http://www1.alternate.de/html/nodes_info/cmsy31.html voor meer info :)

K ga m dus denk ik zeer snel bestellen :) Ik heb nu de Waitec T-Rex SCSI 16X10X40X (AKA Sanyo BP4)

webOS all the way!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-04 07:57
Hehehe, cool, zou je dat ook zo rondom het geschreven gedeelte kunnen maken ?? Het einde dan helemaal vol met smileys zetten, of tekst er neer zetten.

• Hermanvh

Hermanvh

Toewan schreef op 21 augustus 2002 @ 01:13:
Hehehe, cool, zou je dat ook zo rondom het geschreven gedeelte kunnen maken ?? Het einde dan helemaal vol met smileys zetten, of tekst er neer zetten.
Zou moeten kunnen :9~ Alleen ik vraag me af of dit 'tattoëren' bijv. ook met Nero kan, of alleen met speciale software...

webOS all the way!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
Nu hoop ik dat deze drive (scsi ;) voor rond 200 euro'tjes in de NL te verkrijgen is, dan bestel ik hem! Moet toch is mijn 12x4x32 writer vervangen, want plextor wilt geen scsi meer maken ;(

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
die plaatjes zijn alleen mooi zo te zien op een cd die helemaal leeg is :? of ziet het er ook leuk uit als je cd 3/4 vol is geschreven ?

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

_MaLa_ schreef op 21 augustus 2002 @ 10:50:
die plaatjes zijn alleen mooi zo te zien op een cd die helemaal leeg is :? of ziet het er ook leuk uit als je cd 3/4 vol is geschreven ?
Neej want dan heb je maar 1/4 vrij dus wordt het een klein plaatjes ofzo denk ik :?

Default blanke hetero

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
MisteryMan schreef op 21 augustus 2002 @ 10:53:
[...]

Neej want dan heb je maar 1/4 vrij dus wordt het een klein plaatjes ofzo denk ik :?
jah dat weet topic starter maybe wel als ie al veel getest heeft :P

je kijkt messchien 1 keer onder een cdtje of je laat het zien later gebruik je het niet meer denk ik..

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
De scsi convert zou misschien los te krijgen zijn :

http://www.yamaha-it.de/e...CRW2200/2200-3200scsi.htm

• Hermanvh

Hermanvh

SCSI-versie komt in de loopt van september uit volgens www.alternate.de :)

Helaas wist Alternate in NL nog niet wanneer ie hier leverbaar zou zijn :(

webOS all the way!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 15:48

CoolHead621

Enjoy every moment

Eeejjj dit brandertje heb ik laatst ook aangeschaft! :) is erg gaaf,
Hij ondersteunt best wel leuke nieuwtjes. Wat vooral cool is, is dat Studio recording. Waarmee je als je van een originele cd kopieerd ook die kwaliteit kopieerd!

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Pagina: 1