Toon posts:

Ms proxy 2.0 + packet filtering veilig genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nt 4 server met iis4.0 en proxy 2.0 met packfiltering enabled aan draaien voor mijn internetconnectie.

Is deze combinatie veilig genoeg of hebben jullie nog tips of tools die jullie aanraden om te gebruiken of er bij te gebruiken....?

Draait tevens mcafee Net Shield en Webshield op.... en packetfiltering heeft de default poorten open + dhcp (poort 67 en 68)....

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Lijkt me wel, Proxy server is vanaf 2.0 tevens een firewall.

Wat je verder hebt dicht gegooit weet ik niet, ik zou 132 of daar in de buurt je NETBIOS poorten ook ff dicht gooien

May the Force be with You instead of Bill

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

ik vind NAT toch wel veiliger.. alle poorten onzichtbaar, maar alles wat van binnenuit is aangevraagd, komt erdoorheen. Ik kan alles achter me NAT firewall (winroute) er staan dus nooit poorten open als je dat niet wil :)

Mijn iRacing profiel

• Jedi Lord
Volgens mij kan je niet alles met NAT, zoals icq'en napsteren en meer van die progies.

Daarop gebruik ik ook Proxy server 2.0 van M$ dan wel op een W2k server, natuurlijk wel ff de M$ proxy client installeren op je client, om tunneling in te schakelen

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Hier heb je een lijstje met alle relevante poort nummer (excl. ICQ,enz natuurlijk).
Als je die bak op IP dichtspijkert is de boel secure genoeg >:)

<a href=http://msdn.microsoft.com/library/winresource/ssreskit/rk_fltrset_fpnd.htm target="_blank">Hier dus!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02
Wat is tunneling?
En is MS proxy dan geen DHCP server?
Wat zijn software matige oplossingen om een DHCP server op te zetten?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Jedi Lord
MS Proxy is absoluut geen DHCP, want daar is de DHCP server voor, de proxy server doet net iets meer dan wat de naam betekend.

Proxy staat voor caching, daarnaast doet de Proxy server aan NAT, waarbij gebruik wordt gemaakt van tunneling, dit legt een directe verbinding met de client, over TCP.

En de MS Proxy client vangt alle internet lookups af en stuurt deze door naar de proxy server (mbv. tunneling), vergelijkbaar met het capturen van je LPT1 poort en deze naar een netwerkprinter te sturen.

• Hengst
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 21:36
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 22:40 schreef Jedi Lord het volgende:
Lijkt me wel, Proxy server is vanaf 2.0 tevens een firewall.[/quote]Proxy 2.0 is geen echte firewall, hij houdt wel dingen buiten die je niet binnen wilt hebben maar niet zoals een echte firewall dat doet, ISA server die volgend jaar komt kan dat wel....

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik draai gewoon NT 4.0 Server SP6a met IIS 4.0, Sygate voor proxy (Is eigenlijk NAT) en ZoneAlarm als Firewall. Lijkt me redelijk veilig niet? :)

Ps. ALLES wat ik wil doet het via Sygate. Ik hoef niks aan de client kant te installeren. Alleen in TCP/IP instelling het IP adres van de proxy server invullen bij DNS en Gateway.

Greets,

Tefflar.
Pagina: 1