Toon posts:

[Dell] Processor vervanging

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is gebeurd.........M'n pentium 2 450 mhz is doorgebrand. Ik rook een brandluchtje en hij is naar de eeuwige jachtvelden. Snel het stroom eraf gehaald en de boel getest. Ik heb een zelfde processor van een identiek system als dit geleend en die deed het er wel in. Dus de rest doet het wel :D

Processor die erin zat:

-Intel Pentium II Deschutes 450Mhz slot 1 100 mhz fsb
Moederbord: Dell Optiplex Gx1

Ik heb nu de mogelijkheid om een processor met dezelfde snelheid over te kopen van iemand. Dat is ook een pentium 2 met 450 mhz 100 fsb en in slot 1.

Maar moet die ook van Deschutes zijn of maakt dat niet uit?
Wel appart trouwens eerste keer meegemaakt dat een processor doorgebrand is })

Verwijderd

Check even je manual van je mobo (desnoods via de site van Dell te vinden. Dan weet je 't zeker of het kan. Volgens mij moet 't kunnen (zou niet weten waarom niet) maar tis zo jammer als je pc weer gaat stinken....

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
manual van je mobo? hij heeft het over Dell, die geven je een manual mee hoe je op de aan/uit knop moet drukken van je computer, maar zeker niets technischer dan dat.

Misschien heb je hier wat aan, deze faq was ik toevallig van de week tegengekomen
http://www.roberthancock.com/dell/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties...inderdaad de handleiding van dell is brak alleen iets met bios beep codes...ik heb eens op de site die burningsheep gaf gekeken en er staat niet tussen dat het niet mogelijk is :D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ehh misschien stom antwoord hoor :P

Maar als ie het deed met een andere processor erin, dan kan je toch gewoon de cpu vervangen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Zet BIOS A07 er op en prop een 100MHz FSB Coppermine in die GX1 van je, schiet 't allemaal wat sneller op dan met die 'trage' Deschutes' en Katmai's :7 Hiero een linkje :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1