Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Round Cables met 2 Connectors ?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Bestaan er rounded IDE kabels met 2 connectors ? Dus 1 voor op je mobo en 1 voor je HD dus geen slave eraan. Ik kan wel rounded floppykabels vinden met 2 connectors, maar alle IDE kabels hebben er 3.

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 21:37

Hydrax

*huh?*

Er bestaan iig wel gewone flatcables zoals jij die wilt. Je zou die in principe ook zelf kunnen rounden.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• DeVoTioN
80 pins kabels rounden gaat wat moeilijk, 40 pins lukt nog :) En prerounded zien er wat mooier uit.

ze bestaan wel heb zojuist deze gevonden bij www.pcmods.com

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmods.com/_images/products/ClearSingleIDE(320w).jpg

Nu een winkel in NL die deze verkoopt :)

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Bij http://www.dedicated.nl/ zijn ze te koop.
In allerlei keurtjes en maten

Suc6

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoodlum77 schreef op 07 augustus 2002 @ 10:02:
Bij http://www.dedicated.nl/ zijn ze te koop.
In allerlei keurtjes en maten

Suc6
Nee. Die zijn voor 2 devices, dus hebben ze 3 connectoren.
Er zijn wel 1 device 10" en 12" ide kabels (ideaal voor raid), maar niet in Nederland (ik heb ze alleen gezien in Amerika). ispierings zou ze opnemen in z'n IA, maar 'k zie niet veel meer van z'n IA, dus wat de status ervan is weet ik niet.

• DeVoTioN
Ik heb ze inderdaad nodig voor raid :) Tot nu toe is pcmods de enige waar ik ze gevonden heb :(

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

bille

Don't call me Buff

ehm hoezo heb je dan een cable nodig zonder slave? maakt toch niet uit??

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

freezing hardware heeft ze ook , en oc-shop

kingfriko

• DeVoTioN
bille schreef op 07 augustus 2002 @ 13:20:
ehm hoezo heb je dan een cable nodig zonder slave? maakt toch niet uit??
omdat ik de slave toch niet gebruik en deze los in me kast hangt en ze hangen nog al in de weg.
kingfriko schreef op 07 augustus 2002 @ 13:23:
freezing hardware heeft ze ook , en oc-shop
Die hebben alleen kabels met 3 connectors, alleen voor floppydrives met 2 connectors.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

CompTechWorld krijgt ze binnenkort [volgens de man op CampZone² ;)]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• DeVoTioN
-=!ME!=- schreef op 07 augustus 2002 @ 14:18:
CompTechWorld krijgt ze binnenkort [volgens de man op CampZone² ;)]
thnx 4 the tip ff hun mailen straks :)

• Dutch_Demon
  • Laatst online: 20-01-2022
OC-Shop heeft ze ook

- Systeem Specs -

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

[quote]DeVoTioN schreef op 07 augustus 2002 @ 13:31:
[...]

omdat ik de slave toch niet gebruik en deze los in me kast hangt en ze hangen nog al in de weg.

ik snap het probleem niet. gewoon afsnijden langs de connector die hap...

Verwijderd

als je er vindt, laat dan ff iets weten ;)

Verwijderd

Ja zeg als je ze hebt gevonden heb ze ook nodig voor mijn raid array

Verwijderd

Oh? Niet op hun website i.e.g.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Ik heb er zelf ook naar gezocht, vond op de volgende website koperen( :9~ )rounded cables(in alle soorten en maten.Ook de hierboven beschreven types)

http://store.yahoo.com/sidewindercomputers/index.html

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

I've visited the Mothership @ Cupertino

• DeVoTioN
Cybersijp schreef op 08 augustus 2002 @ 01:41:
Ik heb er zelf ook naar gezocht, vond op de volgende website koperen( :9~ )rounded cables(in alle soorten en maten.Ook de hierboven beschreven types)

Mjah alleen is die winkel helaas niet in NL :'(
Daar zie ik geen rounded cables voor single devices tussen staan hoor :?

• Scarp
  • Niet online
Geen enkele winkel in nederland heeft single device (dus maar 2 connectorern) ronde ide kabels. Ik heb er ook al vaker naar gezocht. Ook wil ik ze van 10" (25 cm, korste lengte mogelijk volgens ide standaard) hebben, want langer zit alleen maar in de weg. Voor raid is het ideaal. Korte kabel, zonder overbodige connectoren. Die sidewindercomputers heb ik ooit gemailed met de vraag of ze ook naar NL leveren, maar nooit antwoord gehad.
Toch maar eens wachten of comptechworld ze krijgt dan. Of dat ispierings z'n inkoopactie uit amerika ze heeft (als dat ooit nog wat word met die IA).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Cybersijp schreef op 08 augustus 2002 @ 01:41:

Uhm, niet om het een of ander, maar wat is er zo speciaal aan koperdraad?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

DeVoTioN schreef op 08 augustus 2002 @ 03:08:
[...]

Mjah alleen is die winkel helaas niet in NL :'(

[...]

Daar zie ik geen rounded cables voor single devices tussen staan hoor :?
Bel die peoples een keer, ze hebben over het algemeen veel meer in de winkel dan ze op de site zetten. iig floppy kabels met een enkele connector is er zeker weten en de IDE-kabels hebben ze daar ook rounded in soorten en maten.

_/-\o_

I've visited the Mothership @ Cupertino

• frim
  • Niet online
is al een keer eerder gezegd, afsnijden die hap...

Verwijderd

http://store.yahoo.com/sidewindercomputers/rounatcab.html

Deze doen gewoon aan International Orders, zou dit voor ons een leuke inkoopaktie zijn ??? [scarp je hoeft ze niet te mailen hoor het staat gewoon op hun site onder customer services.....] Dus als iemand de inkoopaktie wil regelen ik hoor altijd dat mensen met een hele boel post dat moeten doen [wel logisch natuurlijk] ...;)

Verwijderd

Mod die kabel

• Scarp
  • Niet online
'k heb eens een keer geprobeerd een kabel in te korten, maar resultaat was een onbruikbare kabel (waarschijnlijk draadjes die elkaar aanraakten). Gewoon kopen is makkelijker.

Aan pulse: ik weet dat ze internationaal leveren, maar ik had gevraagd over groepskorting ofzo (IA bv :)). Alleen zelf bestellen is ook zo wat, kosten voor transport zijn dan hoger dan de kosten van de kabels.

Kaj, het gaat niet om het koperkleurig zijn of niet (ik heb met de IA van nitraat zilverkleurige 2 device kabels gekocht), maar het gaat erom dat ze maar 1 device supporten en ook korter zijn, wat handig is als je hd's dicht bij het mobo zit.

Anyway... ik heb al eerder pogingen gezien om dit soort kabels een IA van te beginnen, en alle pogingen zijn mislukt vanwege verdwijnen van het topic. Animo is er vast wel denk ik. Maar ja ... wie doet de moeite om een actie ervoor testarten (en te praten met de mods?).

edit:

Mooi plaatje van een 10" silver mesh kabeltje toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/sidewindercomputers_1698_3749162

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hi

Bij http://www.coolerguys.com hebben ze ook rounded cables voor 1 device (koper) ook 10 inch

Ik was van plan om dit weekend daar een bestelling te doen

Misschien een inkoopactie??

Buy 2 Rounded IDE Cables and get the 3rd IDE Cable Free, dus 3 halen 2 betalen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ken

ken

Ik wil het wel regelen

moet dan natuurlijk wel genoeg animo voor zijn :)

• Scarp
  • Niet online
sidewindercomputer heeft wel groter aanbod (waaronder ook en ook zilverkleurig).
Een IA is best een hoop werk lijkt me. Overigens kan je ook eerst een animocheck doen en je moet ook toestemming aan een mod vragen. Dus als je dat voor de anderen overhebt, dan graag :)

• ken

ken

Als ik een inkoopactie doe dan is het wel bij http://www.coolerguys.com

Ik wil namelijk zo'n spiderman fangrill hebben :)

• Scarp
  • Niet online
Mijn zegen heb je :) Ik zelf wil wel 3 kabels van 10" (copper) ide en 2 van 18" met 2 devices.
Wat je zou kunnen doen is een animo check starten voor een aantal producten en als mensen andere klein spul van die site willen hebben ('k zou ut op klein spul houden, dus kabels en fan grills enzo). Toestemming vragen van een mod en zodra je dat hebt een IA houden via laupro. Voordeel is dat je bezorgkosten deelt met iedereen. Wel goed narekenen qua kosten van elk product (19% btw, bezorgkosten, etc).

edit:

Hmm...gaat wel wat tijd in zitten en ik zie dat die spiderman dingen gelimiteerd zijn, dus wil je vast wel op tijd bestellen ...

ff test bestelling gedaan daar ... verzendkosten bijna $50 (!) voor paar kabeltjes

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
frim schreef op 08 augustus 2002 @ 10:26:
Heb ik ook eens keer gedaan maar daarna werkte de kabels niet meer :? :?
dat was dus balen :(

• ken

ken

Inkoopactie gaat helaas niet door :(

Misschien later nog 1 keer proberen

jammer :(

Verwijderd

kijk eens bij www.aconto.de zij hebben ze en versturen ook naar nederland. www.comes-sales.nl is importeur in nederland.

• Ettepet
  • Laatst online: 06-05 13:01
frim schreef op 08 augustus 2002 @ 10:26:
Maar dan wel de master-zijde afsnijden, want de aarding gaat via de blauwe stekker!!!

Anders heb je zo 20% performance-verlies door alle storingen omdat de aarding niet meer goed werkt.

• Ettepet
Oh ja, en afsnijden met een scherp mes (of met een scherpe schaar). Ander heb je grote kans op kortsluiting... (kijk maar onder een loep) ;)

Verwijderd

VisionMaster schreef op 08 augustus 2002 @ 09:26:
Bel die peoples een keer, ze hebben over het algemeen veel meer in de winkel dan ze op de site zetten. iig floppy kabels met een enkele connector is er zeker weten en de IDE-kabels hebben ze daar ook rounded in soorten en maten.

_/-\o_
Maar e-mails lezen ze kennelijk niet. Ik heb ze een paar dagen geleden gevraagd of ze korte IDE kabels met twee connectors konden leveren, maar tot op heden heb ik nog geen antwoord gehad. Conclusie: kutzaak. :) :P

Nouja, dan bestel ik ze maar in Duitsland.

• Ettepet
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 04:18:
Nouja, dan bestel ik ze maar in Duitsland.
Met (bijv.) een scherpe schaar maak je zo een prima ATA100/133-kabel met maar 2 connectors, dus waarom moeilijk doen? :)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Eh kaj====> koperen vindt ik gewoon :9~

Scarp?

Ik heb zelf al gemaild met die gasten van sidewinder, en het is mogelijk om te bestellen mits je in het bezit bent van plastic geld(credit card heb ik).

Het moet echter wel op een speciale manier ivm met fraude aangaande je adres en zo.Heb mijn bestellijstje nog ergens gesaved op me Hdd stan dus misschien samen versturen??

Soort van mini Ia???? ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
XXLcases.nl heeft ze in verschillende kleuren, soorten en maten....

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 16:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Henneo schreef op 20 augustus 2002 @ 00:53:
XXLcases.nl heeft ze in verschillende kleuren, soorten en maten....
Ik zie ze anders alleen met 3 connectors op de website...

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil is tussen de ronde kabels en de normale platte kabels?

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ronde kabels zijn makkelijker weg rte werken, en je hebt minder last van weerstand in je airflow...

maar zoals bij alle GoTters maakt dat geen reet uit, ze zien er nl. nog leuk uit ook ;)

Electronics development

Verwijderd

Kunnen die rounded IDE kabels zowel aangesloten worden op CD/DVD drives als op een HD? Maw. betekent de omschrijving device zo ongeveer alle standaardonderdelen van een machine behalve floppy?

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 01:03:
Kunnen die rounded IDE kabels zowel aangesloten worden op CD/DVD drives als op een HD? Maw. betekent de omschrijving device zo ongeveer alle standaardonderdelen van een machine behalve floppy?
Ja.

• RubenJ
  • Laatst online: 17-11 10:13
Je kan ook zelf de kabels maken met losse connectoren en een losse flatcable en dan kan je ze ook net zo groot maken als je wilt
p.s. zet eerst de connectoren eraan en snij de kabeltjes dan onderling los anders heb je ze zo door elkaar zitten :( suc6 :) :D

F*ck perongeluk 2 x gepost :(

• RubenJ
  • Laatst online: 17-11 10:13
Je kan ook zelf de kabels maken met losse connectoren en een losse flatcable en dan kan je ze ook net zo groot maken als je wilt
p.s. zet eerst de connectoren eraan en snij de kabeltjes dan onderling los anders heb je ze zo door elkaar zitten :( suc6 :) :D

zo heb ik het ook gedaan en het werkt perfect :D :*)

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 19:39
Wil nu ook rounded kabels gaan bestellen, 60 cm misschien.
Rounded kabels presteerden die niet slechter dan flat?

Op die plaatjes bij perfect-systems en freezinghardware enz, zie ik daar nou rounded 3conn kabels, 1conn Mobo - 1conn HDD - 1conn FDD staan? Die 3de conn(slave) lijkt wel maar een Floppy connector of is dat ook gewoon 133 connector?

En die rounded 60cm kabels is dat zeker lang genoeg voor een bigtower van helemaal onder(RAID controller) naar helemaal boven 2devices?
Mijn kast is 60cm hoog maar zal met die kabels nog bochten moeten maken want connector moet aan onderzijde van RAID controller. Wie heeft ook bigtower en weet zeker dat die kabel van 60 dus wel lang genoeg is?

- Mijn PC -

Verwijderd

Spitfire_V5 schreef op 02 oktober 2002 @ 13:13:

Op die plaatjes bij perfect-systems en freezinghardware enz, zie ik daar nou rounded 3conn kabels, 1conn Mobo - 1conn HDD - 1conn FDD staan? Die 3de conn(slave) lijkt wel maar een Floppy connector of is dat ook gewoon 133 connector?

En ?
FDD en HHD kan nooit gecombineerd worden op een kabel, dus optisch bedrog is gewoon HDD connector: het wordt dus een IDE kabel of een FDD kabel!

Verwijderd

Spitfire_V5 schreef op 02 oktober 2002 @ 13:13:
Wil nu ook rounded kabels gaan bestellen, 60 cm misschien.
Rounded kabels presteerden die niet slechter dan flat?
Nee volgens mij niet ze worden wel ietsje warmer maar dat merk je volgens mij bijna niet

Verwijderd

Heb je deze al gecheckt Regenboog.net :)

• DeVoTioN
Ook daar hebben ze geen Ronde IDE kabels voor 1 device

• Ettepet
Dat dit topic nog steeds loopt... en zo zinloos... :P

• Scarp
  • Niet online
Specificatie van ATA/IDE stelt een minimum van 24cm :)

• Ettepet
Scarp schreef op 02 oktober 2002 @ 16:21:
Specificatie van ATA/IDE stelt een minimum van 24cm :)
Wil je zeggen dat mijn kortgeknipte ATA100 kabels van 20cm niet aan de ATA133 specificaties voldoen?? >:) (ze doen het uitstekend ;))

ps: had net mijn vorige reactie aangepast, ik zag dat het nog steeds hetzelfde topic was waar ik al gereageerd had.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb gisteravond alle topics over ronde single device ATA kabels eens doorgespit. Helaas kwam ik nog geen Nederlandse leverancier tegen :'( (of eentje in de omringende landen zoals Belgie, Duitsland of Engeland).

Voordat ik nu in de USA ga bestellen (http://www.sidewindercomputers.com), weet iemand wellicht of er ondertussen leveranciers dichterbij zijn, die single device rounded ATA kabels leveren? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 13-09-2003 12:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ze staan gewoon in de Pricewatch (zowel 1 als 2 device modellen afaik):
- Pricewatch: round @ kabels
- Pricewatch: round @ OCM

Je kunt ook van een 2 device model de laatste connector eraf snijden en als een plastic tule je niet zint haal je die er gewoon af.

Perfect-Systems, Powerparts, Eynstein, CT-systemen en Dedicated verkopen iig 2 connector IDE/ATA rounded kabels.

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/38846-big.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dedicated.nl/prodimage.asp?id=1097 Afbeeldingslocatie: http://www.powerparts.nl/i/p/239_0.jpg

Winkels die rounded kabels verkopen en een mailtje opheldering kan geven over de leverbaarheid van 1 device uitvoeringen :

Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/sidewindercomputers_1749_13179779
Deze ATA kabel met plastic tules om de eindconnectoren en om de kabel zelf zijn dus (in variatie) te koop oa bij Dedicated.nl of simpel zelf te maken door de 2 connector variant te kopen en het nutteloze eindstukje eraf te snijden met een scherp mesje. Al is $8.95 voor die kabel niet duur, en ze leveren ook naar Nederland toe. ;)

Check ook LauPro of er niet al een [IA] is georganiseerd. GoT is daar niet meer de plek voor: Einde aan de Inkoopacties

Dit oude topic gaat weer grazen op de datavelden.

[ Voor 215% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 11:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.