Ik heb problemen met het afspelen van XviD bestandjes.
Symptomen
Als ik een willekeurige video probeer af te spelen, zowel DivX als XviD, hoor ik het geluid gewoon maar zie ik alleen het allereerste frame van de video. Verder reageert Mediaplayer niet meer, behalve op venster slepen. Weer afsluiten gaat alleen op de 'harde' manier. (Programma reageert niet... blablabla)
Als ik de ffdshow filters de-installeer, werken de DivX video's wel, maar de XviD videos niet. Ook dan hoor ik bij de XviD video's alleen geluid en wordt de player instabiel.
Diagnose
Het probleem ligt dus blijkbaar bij de ffdshow filter. Ik heb ook al een oudere versie geprobeerd, maar dat leverde hetzelfde probleem op.
Vragen
- Is er een alternatief op deze filters?
- Zijn er mensen die XviD wel aan de gang hebben gekregen?
- Zijn er ook mensen met hetzelfde probleem als ik heb?
Ik heb de nieuwste DivX codec, XviD codec en ffdshow filters.
Ik gebruik WMP 6.4 (mplayer2.exe vanuit Windows XP)
Voor mijn gedetailleerde specs, zie mijn signature.
Ik heb Used The Fucking Search; 0 results voor zowel 'XviD' als 'ffdshow'
Symptomen
Als ik een willekeurige video probeer af te spelen, zowel DivX als XviD, hoor ik het geluid gewoon maar zie ik alleen het allereerste frame van de video. Verder reageert Mediaplayer niet meer, behalve op venster slepen. Weer afsluiten gaat alleen op de 'harde' manier. (Programma reageert niet... blablabla)
Als ik de ffdshow filters de-installeer, werken de DivX video's wel, maar de XviD videos niet. Ook dan hoor ik bij de XviD video's alleen geluid en wordt de player instabiel.
Diagnose
Het probleem ligt dus blijkbaar bij de ffdshow filter. Ik heb ook al een oudere versie geprobeerd, maar dat leverde hetzelfde probleem op.
Vragen
- Is er een alternatief op deze filters?
- Zijn er mensen die XviD wel aan de gang hebben gekregen?
- Zijn er ook mensen met hetzelfde probleem als ik heb?
Ik heb de nieuwste DivX codec, XviD codec en ffdshow filters.
Ik gebruik WMP 6.4 (mplayer2.exe vanuit Windows XP)
Voor mijn gedetailleerde specs, zie mijn signature.
Ik heb Used The Fucking Search; 0 results voor zowel 'XviD' als 'ffdshow'