Toon posts:

Bios chip omwisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn asus p2b-f bios chip op een of andere manier corrupt is, wil ik hem gaan verwisselen met een andere.

Heb hier nog een standaard moederbord liggen en daar zit zo te zien precies de zelfde bios chip op. Tenminste wat het stickertje aangeeft.

Op beide staat dus "AWARD PCI/PNP 686 1998". Ook hebben beide moederborden de zelfde chipset, BX 440.

Voordat ik ze wil gaan verwisselen, wou ik graag weten of er ook nog verschil in de chips kan zitten?

(Wil de chip uit het standaard moederbord updaten met de juiste bios van asus)

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34
Je kan er van uit gaan dat ze hetzelfde zijn, verwisselen moet dus geen probleem zijn...

Maar misschien kun je voor de zekerheid hotflashen, dat wordt vaak gedaan, en dat werkt altijd... (http://www.wimsbios.com)

Verwijderd

ruk het witte papiertje er ff af. als het goed is staat er een typenummer op de chip zelf dit is een reeks waar of 28 of 48 in voorkomt afhankelijk welk soort chip je hebt. dan zou het geen probleem zijn. je moet wel zeker weten of de zelfde software erinzit want sommige werken op 3,3 volt andere op 5volt en weer andere op 12 volt. zou zou je je bord kunnen verneuken. meestal is het trouwens 5 volt dus het zal wel loslopen. suc6

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dit noem ik nou typische erg nuttige info, je zal het maar nodig hebben (had ik een paar jaar geleden, maar toen kende ik got nog niet)

One World Concepts

Verwijderd

Topicstarter
Heb het stickertje eraf gehaald en die chip op het standaard moederbord blijkt een Winbond chip te wezen, typenummer: W29C020-908410M283067601VA.

De chip uit het asus moederbord is onleesbaar en kan ook nergens vinden wat voor type dit nu zou moeten wezen.

Ik wil de chip dus gaan hotflashen alleen ben ik er nog niet zeker van of die chip wel op het asus moederbord kan. Amdno1 worden die voltage nu softwarematig of hardware aangestuurd?

(Wil Moederbord niet verknoeien :) )

Verwijderd

Stuur een emailtje naar de fabrikant/importeur met de vraag of die chip in dat mobo mag.

(P2b is toch Asus?)
ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is van Asus ja. Mail heb ik inmiddels al verzonden.

Heb de chip al geflash zonder succes. krijg de volgende melding "Data compaire failure". Dit doen beide chips btw. Het verschil is dat de asus chip wel opstart en de andere dus niet. Wil van die ESCD Error messages af.

btw de Award bios chips

Asus mb: ATMEL AT49F002T
Standaard mb: Winbond W29C020

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost :) Was even aan het proberen of die andere chip er ook andersom in kon. Nee dus, Poef zei ie en hij zal nu wel kapot wezen. Moet ik het maar doen met die corrupte asus bios chip. Moederbord leeft gelukkig nog.

Verwijderd

Uhh ja, dat is ook een oplossing. :+

"Smoke the BIOS" :D
Pagina: 1