DVD rw etc.??

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 17:00
Kan iemand mij een topic geven waar ik info kan vinden over die apparaten.
Ik heb meerdere dingen geprobeerd in die search maar ik wordt er geen klap wijzer van.
Ik ben evt van plan zo'n ding aan te schaffen en zoek dus naar een beetje vergelijkingstopic hierover.

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
koop de laatste computer idee staat een heel groot stuk in over verschillende branders -/+ ervan ect ect

yep it's me

• ScooBY_DoO
Da's ook een idee
Thnx.
Zijn er buiten dat ook topics over hier op Got die ik gebruiken kan bij een evt aankoop?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Houd rekening met aanbiedingen. Er is 1 formaat wat er misschien uitgaat, en veel winkels willen daar nog gauw voor een mooi prijsje vanaf !

Dat was de dvd+rw of dvd-rw dat weet ik niet zeker.

• ScooBY_DoO
Is dat ergens meegedeeld of heb je dit van horen zeggen?
Dit is idd wel belangrijke info

• ScooBY_DoO
Ok, ik heb de competeuter idee gehaald en er staat idd een artikel(tje) in over deze apparaten. Ik vond de info zeer beknopt en ben er dus niet veel wijzer door geworden.
Ik heb een zootje apparaten uit de pricewatch via google opgezocht maar ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer!
Ik zit dus nog steeds in dubio wat betreft dvd-rw+ en dvdd-rw-

Ik zie dat de Pioneers weer drastisch in prijs zijn verlaagd is dit dan dat type dat eruit gaat en is dat een slechte zaak??

Zijn er mensen in de zaal met zo'n apparaat die hun ervaringen/bevindingen hier willen delen?
Ik sta dus op het punt van aanschaf maar ben dus dorstig op zoek naar nog wat extra info.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Hier wordt je misschien wat wijzer van : Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~x.vandermeer/DVD.jpg

• ScooBY_DoO
Nee sorry, niet echt.
Ik heb echt al een aantal reviews gelezen maar de een nog tegenstrijdiger dan de ander.
een voorbeeld: http://computers.cnet.com/hardware/0-1095-418-9816702.html
De een zweert bij - de ander bij + , waarom moet toch alles weer zo complicated zijn!!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 12:03

SG

SG surft naar info hardewaren

simpel iedereen met DVD-RW prijsd dat ook aan als de beste en de winnaar.
en iedereen met DVD+RW prijs dat weer aan en natuurlijk ook als winnaar.

Ik heb voor DVD+RW gekozen

Ik weet wel dat c!t tech magazin na 16 augustes met ook 'n DVD RW article komt en zover ik weet zijn artikelen van c!t nogal erg uitgebreid en erg diepgaand tov die oppervlakkige beknopte meuk artikelen van al die andere bladen.

Dus daar wacht ik op want ik wil weten welke software het ideaalste is voor DVD authoring

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• ScooBY_DoO
Zoals ik nu een beetje begrepen heb uit de reviews en de bladen e.d. is idd de DVD+RW degene die ik denk ik zoek.
Het gaat mij in 1e instantie om grote files e.d. te kunnen backuppen en ten 2e om dvd's zelf te kunnen backuppen.
Ik weet niet in hoevere de DVD-RW daarvoor geschikt is?
Deze is tov de + wel stukken voordeliger , net als de schijfjes.
Daarentegen wordt er dus volop gediscusieerd over het evt verdijnen van die DVD-RW standaard.

Dan nog 1 ander vraagje:
Ik heb een brander gezien, de Ricoh DVD+RW/R, is die R dan een bijkomende feature of kunnen alle DVD+/- branders gewone DVD-R's fikken.
Lijkt me toch van wel maar denk vraag het ff.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 20:08
ScooBY_DoO schreef op 15 augustus 2002 @ 20:04:
Zoals ik nu een beetje begrepen heb uit de reviews en de bladen e.d. is idd de DVD+RW degene die ik denk ik zoek.
Het gaat mij in 1e instantie om grote files e.d. te kunnen backuppen en ten 2e om dvd's zelf te kunnen backuppen.
Ik weet niet in hoevere de DVD-RW daarvoor geschikt is?
Deze is tov de + wel stukken voordeliger , net als de schijfjes.
Daarentegen wordt er dus volop gediscusieerd over het evt verdijnen van die DVD-RW standaard.

Dan nog 1 ander vraagje:
Ik heb een brander gezien, de Ricoh DVD+RW/R, is die R dan een bijkomende feature of kunnen alle DVD+/- branders gewone DVD-R's fikken.
Lijkt me toch van wel maar denk vraag het ff.
dvd films backuppen gaat meestal NIET.
veel films zijn dual layer en gewoon te groot om op die 4,7gb te proppen.
lord of the rings is bv al 6,7gb. kan je misschien nog de franse audio track eraf halen, maar dan nog past t nog never.

het is leuk als je een digicam ofzo heb, dat gaat super of voor bestanden backuppen...
voor films moet er een dual layer bakker komen, maar ik denk niet dat dat echt mogelijk is.

• ScooBY_DoO
Meen je dat!??
Dat zuigt helemaal!
Wat is er dan in jezusnaam zo interessant aan zo'n fikker?
Alleen het feit dat je meer op een ceedeetje kwijtkan?
Tegenwoordig met die HD's van 120GB e.d. is dit dan toch ook geen interessante ontwikkeling? of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Verwijderd

Hij heeft inderdaad gelijk, de meeste films zal je moeten hercomprimeren totdat ze passen; dvd is standaard ongeveer in het formaat wat Philips bij zijn huiskamerbranders als 'top' kwaliteit noemt, en dan gaat er in 4.7GB slechts 1 uur...

Verder begrijp ik dat het finishen van dvd+r(w) heel snel gaat, terwijl je met -r(w) net als met cd-r lang moet wachten.

Ook brengen ze binnenkort 4x + branders uit.

Nog iets: de eerst reeks compu +rw branders konden geen +r aan; let daarop bij aanschaf!

Verder denk ik dat dvd+ het gaat worden, maar het is niet zo'n probleem als met video destijds, want de standaard staat allang vast: dvd-video.

Dus als je standalone speler maar je dvd-r(w) of +r(w)s kan lezen, zit het goed.
Mensen lijken niet te snappen dat binnenkort de meeste spelers toch beide formaten goed zullen kunnen lezen...

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Zie ook dit topic: Wie wint DVD+R(W) of DVD-R(W)?
Pagina: 1