Toon posts:

Prometeia op visite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als alles een heel klein beetje meezit kan ik een PCsysteem, gebaseerd op het Prometeia koelsysteem een aantal weken reviewen voor ccmod! Volgende week ga ik bij de importeur langs om een en ander te regelen en om duidelijke afspraken te maken!! Wij mogen zelfs bepalen welk MOBO en cpu erin komen.

De bedoeling is dat we het systeem uitgebreid gaan reviewen en daar hoort dus ook OC-en bij!! Nu wil ik graag van jullie weten welk mobo/cpu combinatie zagen jullie graag in die review. Het moet dus zeer goed overklokbaar zijn!!!

Gaarne had ik graag nog enige hulp bij de review gehad. Aangezien ik zelf niet veel verstand van OC heb heb ik daar dus echt wel hulp bij nodig. Welke ervaren!!! OC-er woont er toevallig in het zuiden van Nederland en is eventueel bereid om eens een keer naar Heerlen af te zakken om die Prometeia eens flink op de staart te trappen!! (met beleid natuurlijk).

Vraag 3: welke zaken zagen jullie graag besproken in deze megareview??? Aangezien we hem enkele weken mogen gebruiken wil ik de review in een aantal delen opsplitsen. Iets van: deel 1, inhoud en installatie van het systeem, deel 2 gebruikservaringen in de eerste week, deel 3 Overklokken die hap!!

Volgende week ga ik dus proberen het een en ander rond te krijgen en dan hoor je dus of het definitief doorgaat, maar ik schat de kans dat het doorgaat zeer hoog in (ruim 85%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Abit TH7-II RAID met Intel P4 2.2 Northwood .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Desolation Angel schreef op 07 augustus 2002 @ 00:14:
Abit TH7-II RAID met Intel P4 2.2 Northwood .
geen 1.6a? Staat mooi in de procentjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Zoiezo geen AMD aangezien die bagger zijn in overclocken vergeleken met Intel.
Want we willen natuurlijk wel de cooling tot het maximum gebruiken :)

De nieuwste P4 op dat moment met het snelste rdram of ddrram, liefst beide :)

Moederbord? Asus p4(*)533. * is T voor rdram, S voor ddrram
Mag trouwens ook een afleiding zijn van de p4*533 (extensie na het getal 533)

Een mobo met een sis645(dx) chipset of sis648 chippie

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

m-m schreef op 07 augustus 2002 @ 00:17:
[...]
geen 1.6a? Staat mooi in de procentjes...
Leuke procentjes maar pure power komt een 2.2 of 2.4 toch echt wel hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Trouwens, je moet natuurlijk wel temperaturen van de hele prut plaatsen. En kijk ook eens wat de temperatuur verschillen zijn tussen zo'n standaard sticker op de heatsink en AS2 en AS3. (AS = arctic silver)

Zou ook wel mooi zijn om te weten hoe de cooling werkt in combinatie met verscheidene peltiers.

Is dat eigenlijk watercooling wat je gaat reviewen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 08:12
Asus A7V333 met Atlon XP 2000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

NitroX_infinity schreef op 07 augustus 2002 @ 00:22:
Is dat eigenlijk watercooling wat je gaat reviewen?
Prometia is een phase change principe dacht ik, met leuke compressor erbij :)

http://www.chip-con.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Sick Nick schreef op 07 augustus 2002 @ 00:31:
[...]
Prometia is een phase change principe dacht ik, met leuke compressor erbij :)

http://www.chip-con.com/
Och, nog leuker :P
Willen we wel een vergelijking tussen dit en watercooling, welke het beste presteerd.

Meet trouwens ook ff het aantal decibels per lawaaimaker (lees: coolers, hd, etc) en van de hele constructie zowel stressed als idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook een Prometeia staan, is reeds verbouwd en gemod met Lian-LI.
Let erop dat je een mobo neemt die temps ver onder 0c meet.

Heb gisteren nog contact gehad met Chip-Con Asp Prometeia over het verwijderen van de heatspreader van de P4. Is dus mogenlijk en werkt veel beter zonder de Heatspreader. Hiervoor moet je wel wat modden aan de Prometeia.(socket478 evapor. ophanging verlagen)
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, maar ik zeg je dat dit het beste is wat ik ooit in handen heb gehad om zwaar te OC`n.

Oja dit is niet te vergelijken met WC of WC+pelts, dit is veeeeel beter, geloof me ik heb alles al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:47:
Oja dit is niet te vergelijken met WC of WC+pelts, dit is veeeeel beter, geloof me ik heb alles al gehad.
Ja, duh dat weten we wel, ap versteeg is legendarisch _/-\o_

Hoe groot/klein is dat ding eigenlijk. Past 't in een miditower? of moet ie buiten de kast staan? Dingen die makkelijk in een review zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Sick Nick schreef op 07 augustus 2002 @ 00:18:
[...]
Leuke procentjes maar pure power komt een 2.2 of 2.4 toch echt wel hoger :)
Correct me, maar volgens mij is de 1.6a een geremarkte 2.2... je haalt dus waarsch dezelfde resultaten (3.1 GHz in het geval van Smokey_The_Bandit) maar het percentage is significant hoger, en dat doet het goed in een review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:47:
Let erop dat je een mobo neemt die temps ver onder 0c meet.

Doe eens een suggestie voor een goeie MOBO/CPU combinatie!!!

Ik spreek de importeur volgende week en dan wil ik goed beslagen ten ijs komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 01:04:
[...]
Ik spreek de importeur volgende week en dan wil ik goed beslagen ten ijs komen!
Moet je die koeler op je hoofd zetten, lukt dan wel lijkt me :)

Wil trouwens ook wel weten hoe snel die processor doorfikt als die cooling 't begeeft. Lijkt me langer te duren dan met normale cooling aangezien 't een stuk kouder word. :+

Jaja, ik weet 't, importeur wil ding heel terug en processor heeft beveiliging. Maar toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

NitroX_infinity schreef op 07 augustus 2002 @ 01:15:
[...]

Moet je die koeler op je hoofd zetten, lukt dan wel lijkt me :)

Wil trouwens ook wel weten hoe snel die processor doorfikt als die cooling 't begeeft. Lijkt me langer te duren dan met normale cooling aangezien 't een stuk kouder word. :+

Jaja, ik weet 't, importeur wil ding heel terug en processor heeft beveiliging. Maar toch >:)
Beetje irritant als je alleen maar van die onzin uitkraamt. Daar is het forum dus niet voor bedoeld.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
beetje humor mag toch wel in posts? is grappig man :) en waarom zijn er die icons dan??? :P
maar op zekers vet dat je zomaar even een Promentia mag gaan testen :o _/-\O_
en mobo en cpu? pfff
maybe leuk om dan 2 systemen te draaien :) dus ook 1tje met AMD, unlocken en dan opfokken >:) en intel p4 533 fsb natuurlijk :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43

Gamer

mobile

zorg zeker voor voldoende isolatie, gisteren hadden we een samenkomst om een beetje te spelen met die Prometeia en we hadden ondanks de koudere temps buiten condens...
nochtans was de isolatie zoals ze aanraden, maar toch niet voldoende.

Het mobo was een TH7II met PC 800 Rdram dubbelzijdig===> aanrader.
met een 2.26 haalden we 3.170 mhz stabiel !!, goed voor een 3D mark score van 14857 (first page on Madonion).

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik zou idd de Abit TH7-II + Beste 1066 rimm nemen en dan een 1.6A of een 2.26B :)
Of je mag mijn 1.6a lenen :P :D B-)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou toch voor een amd gaan. En dan het liefst een oudere een thunderbird 1400 ofzo. Deze staan bekend om zijn hoge temps. Als je die dan leuk op kan fokken, zegt dit meer als een p4 1,6 die met standaard koeling al op de 2.6 komt.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op 07 augustus 2002 @ 11:37:
Ik zou toch voor een amd gaan. En dan het liefst een oudere een thunderbird 1400 ofzo. Deze staan bekend om zijn hoge temps. Als je die dan leuk op kan fokken, zegt dit meer als een p4 1,6 die met standaard koeling al op de 2.6 komt.
Dit vind ik ook wel een goed idee!!
Want een thunderbird met zo'n koeling gaat denk wel de 2ghz of 2,1ghz.
Een vriend van me heeft een wc met een pletier en athlon TB die loopt dik 1888mhz. en met zon prometeia moet je den wel zeker de 2ghz halen.
Maar een P4 is ook nie mis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 18:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Pure, als je mij een leen-TBtje kan verzorgen (1000 of hoger) dan mag je mijn 1400 heethoofdje wel lenen... :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
heej waar zit die importeur van die Promentia dan? :) en wat is de prijs dan om m binnen te hebben met alles voor een AMD processor ? (tb 1.0 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 20:36

Jack

MHz Matters

Dit is het systeem van a.p.versteeg:

P4 2.26@3.23 V1.75 > PROMETEIA-Li / Epox 4G4A+ / 512mb Mushkin HP level2 / MSI GeF4 TI4600/ W.D 120GB 8mb cache / 1x Enermax EG465AX-VE(G)(FMA)431Watt

:9~

Misschien is dit wat? ;)

P4 2.26@3.23, oftewel een FSB van 190 MHz... !!!
... het geheugen gaat tot 210 MHz... :9~

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TH7II of met DDR een BD7 II met een P4 2,533!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siris schreef op 07 augustus 2002 @ 18:44:
Dit is het systeem van a.p.versteeg:

P4 2.26@3.23 V1.75 > PROMETEIA-Li / Epox 4G4A+ / 512mb Mushkin HP level2 / MSI GeF4 TI4600/ W.D 120GB 8mb cache / 1x Enermax EG465AX-VE(G)(FMA)431Watt

:9~

Misschien is dit wat? ;)

P4 2.26@3.23, oftewel een FSB van 190 MHz... !!!
... het geheugen gaat tot 210 MHz... :9~
Het geheugen is al op 221mhz geweest (4/5) maar toen was de proc fsb niet hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:22
Ben eigenlijk ook zeeeer benieuwd wat dit voor 3D Mark score gaat opleveren ICM een Radeon9700, eventueel ook extreem gekoeld. Moet zo'n beetje maximum haalbaar zijn @ tha moment, denk je dat je die er ook nog in kan schroeven?
zodra'ie in de winkels ligt dan, over weekje of 3 :)

* FragFrog wacht af... :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Radeon9700..zou wel ff duur zijn om zo te halen en even te testen...maarjah..als je m daarna door verkoopt :)
wie houd je tegen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:22
Je mag die van mij lenen zodra'k hem heb :)

wat waarschijnlijk dus weekje of 4, 5 gaat duren vrees ik :'(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yonni schreef op 07 augustus 2002 @ 20:18:
Radeon9700..zou wel ff duur zijn om zo te halen en even te testen...maarjah..als je m daarna door verkoopt :)
wie houd je tegen? >:)
Ik krijg de hardware voor 3 a 4 weken in bruikleen, dus alleen voor reviewing purposes, daarna gaat de hele hap retour importeur. Hij stelt dus behalve de Prometeia ook een MOBO, CPU en geheugen ter beschikking, en ik denk dat ik ook nog wel een state of the art grafische kaartje erbij vraag!

In ruil voor de bruikleen publiceren wij dan een uitgebreide, objectieve en Nederlandstalige review op onze site. Die zal hij dan weer linken op zijn eigen site. Dit is voor hem dus een soort free publicity en voor ons een aardig unieke kans om eens een stuk exotische hardware te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yonni schreef op 07 augustus 2002 @ 15:20:
heej waar zit die importeur van die Promentia dan? :) en wat is de prijs dan om m binnen te hebben met alles voor een AMD processor ? (tb 1.0 :) )
Prometeia kost 550 euro en een isolatie en adapterkit voor een AMD kost ook nog eens 59.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 20:09

justifire

Shut up and squat !!

Def_P schreef op 07 augustus 2002 @ 11:37:
Check mijn previeuw met me t-bird 1.33 :8~

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

Prometeia kost 550 euro en een isolatie en adapterkit voor een AMD kost ook nog eens 59.50.
600 euro 8)7 owkdan... be 8) en werken voor die handel >:) 8)7 wanneer was ook al weer mn verjaardag? owjah, 17e van 3e maand...doh! das lang :/ :'( werken it shall be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yonni schreef op 07 augustus 2002 @ 22:22:
[...]

600 euro 8)7 owkdan... be 8) en werken voor die handel >:) 8)7 wanneer was ook al weer mn verjaardag? owjah, 17e van 3e maand...doh! das lang :/ :'( werken it shall be
Das nog ruim een half jaar, als je elke maand honderd euro reserveert loop jij in maart met een Prometeia te slepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm www.space-promotion.nl he

Asus P4B533-E (staat niet op de site? kan het wel?)
Intel Pentium 4 2,4GHz BOX 533FSB
2x 256MB DDR SDRAM PC3000 CAS2 Corsair XMS
Voodoo Rush 4mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Athlon xp 2200+ (worden tenminste heet), abit kx7 (met Vcore Vmem mod), 256 mb samsung (brand on brand).
dan kan je je best lekker uitleven lijkt me.

/edit
als het mobo nou niet gemod mag worden, neem dan een epox 8k3a dan kan je de voltages iig verder opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 10-10 11:02
ja, mag het mobo gemod worden, de extreme machines moeten gemod worden. maar ik zou eigenlijk nie tmodden wegens het risico dat je dure hardware verkloot.. haal gewoon het uiterste uit de unmodded hardware.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Pagina: 1