oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Verwijderd
Jij hebt waarschijnlijk vanuit Windows geflashed? Ik heb dat toen met alt-f2 optie gedaan. Van bios 1004 naar 1005. Dat bleek in 1004 niet te werken die alt-f2. Bios dus verknald. Ik had hetzelfde wat jij hebt. Kon niet meer booten van flop, niks meer. Betekende nieuw bios kopen bij Asus.
heb i.d.d. via Windows geflashed, leek me wel handig, en ook omdat het rechtstreeks via ASUS gebeurd.
leek me de veiligste manier....
BIOS gekocht? hoe ben je er dan aangekomen, en waar zit dat chippie?
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Ik heb ook gewoon via windows geflashed naar 1011 werkte perfect.
Verwijderd
Ik heb het toen via asus nederland besteld. Mail naar: Vladimir_Ensing@asustek.nl en kijk of je wat kan regelen. Ik heb toen 25 euro voor dat domme chipje betaald. Daarna zag ik het op de duitse site staan voor 15 euro.BadMotha schreef op 06 augustus 2002 @ 23:54:
heb i.d.d. via Windows geflashed, leek me wel handig, en ook omdat het rechtstreeks via ASUS gebeurd.
Het is een chipje ongeveer 1cm bij 1cm. Als het goed is zit er zelfs een wit stickertje op waar het biosnummer opstaat.
Verwijderd
Ik krijg die klanten ook elke dag die verkeerd geflashed hebben. Ik zou gewoon ff naar de winkel gaan waar je hem vandaan hebt. als het goed is kunnen die gasten hardwarematig flashen. Dan zou het probleem opgelost zijn. Suc6
Verwijderd
Stuur m op naar www.Flashbios.org Ik geloof Euro 7 kost het dan. Moet je het bios er wel even uit wippen. Tja en dat hardwarematige flashen daar ben ik niet zo'n voorstander van.
winkel? dat zal m'n leverancier dan wel worden....Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:56:
Ik krijg die klanten ook elke dag die verkeerd geflashed hebben. Ik zou gewoon ff naar de winkel gaan waar je hem vandaan hebt. als het goed is kunnen die gasten hardwarematig flashen. Dan zou het probleem opgelost zijn. Suc6
maar het lijkt me sterk dat ze daar de apparatuur voor hebben!
Zelfs via het proggie dat ASUS meelevert kan het dus fout gaan.
Hmm... heb dit bord maandag aangeschaft en gelijk ge-update naar 1010.
Dat werkte perfect. Leek mij dus ook het meest veilige.
Hmm... heb dit bord maandag aangeschaft en gelijk ge-update naar 1010.
Dat werkte perfect. Leek mij dus ook het meest veilige.
Geen commentaar
Heb je eigenlijk wel de BIOS settings na de flash hersteld? Zoals de CPU snelheid op de juiste stand instellen? Dat moet namelijk vaak manueel worden gedaan
klopt want ik had hetzelfde met een p4b533-E moboBalusC schreef op 07 augustus 2002 @ 13:11:
Heb je eigenlijk wel de BIOS settings na de flash hersteld? Zoals de CPU snelheid op de juiste stand instellen? Dat moet namelijk vaak manueel worden gedaan
die heeft ook die handige internet funktie, maar mijn proc lief vervolgens op 1700 nog wat ipv 2266 (de fbs was gewoon weer op 100 gezet ipv 133)
kun je niet met een floppie effe de oude werkende bios terug zetten?
(bootblock)
Hmm.., zo'n soort probleem had ik dus laatst ook,
ik heb het opgelost door hem met behulp van m'n andere mobo te "hotflashen"...
===============================================================
Wat is hotFlashen..?
maak een bootdisk met de juiste bios erop..,
zoek een mobo met een zelfde bios-chip..,
verwijder deze uit zijn socket..,
druk de goede bios op (niet in) de biossocket tijdens het booten van de bios flop..,
start nu van de biosflop "aflash"..,
ga naar flash new bios, keuze 2..,
ga door totdat hij vraagt "weet je het zeker"..,
verwijder dan de goede bios en druk de defecte bios in de socket..,
flash nu de bios met de bios versie van de 333..,
als dit klaar is doe dan de PC uit en plaats bijde biossen weer in hun eigen borden..,
bijde mobo's moetten nu opstarten....
Suc6....
ik heb het opgelost door hem met behulp van m'n andere mobo te "hotflashen"...
Wat is hotFlashen..?
maak een bootdisk met de juiste bios erop..,
zoek een mobo met een zelfde bios-chip..,
verwijder deze uit zijn socket..,
druk de goede bios op (niet in) de biossocket tijdens het booten van de bios flop..,
start nu van de biosflop "aflash"..,
ga naar flash new bios, keuze 2..,
ga door totdat hij vraagt "weet je het zeker"..,
verwijder dan de goede bios en druk de defecte bios in de socket..,
flash nu de bios met de bios versie van de 333..,
als dit klaar is doe dan de PC uit en plaats bijde biossen weer in hun eigen borden..,
bijde mobo's moetten nu opstarten....
Suc6....
Je kunt proberen om de jumpers qua snelheden in te stellen in plaats van jumperfree mode.
Pagina: 1