Hoe geluid dempen als je met een TVkaart opneemt?

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
Hey, ik heb een Leadtek TV200XP TV-kaart. Deze kaart lus je door naar een ingang van je geluidskaart, die dat weer naar de speakers doorstuurt. Nu wil ik als ik opneem, niet het geluid horen. Ik kan wel de line-in dempen, maar dan verdwijnt ook het geluid uit het opgenomen stuk. Ik kan wel natuurlijk m'n boxen uitzetten, maar dan hoor ik geen ander geluid/muziek meer. Wie weet hier een oplossing voor? Ik draai dit met Win XP.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Start
Bureauaccessoires
Multimedia
Windows Mixer

Line In dempen of helemaal zacht zetten

Opties
Eigenschappen
Mixer aanpassen voor: opnemen
OK
Line In aanzetten

Line In kan je voor afspelen/opnemen afzonderlijk van elkaar aan/uitschakelen.
Als je een Creative kaart hebt, gebruik dan de Creative mixer.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PipelineNoise
Bij mij staat er bij het opnemen geen "lijningang". Ik heb alles aangevinkt bij het kiezen voor opnemen, maar daar staat wel "analoge mix" en "What You Hear". Deze geven allebei geluid als je afspeelt, maar zodra je de "lijningang" bij afspelen dempt of zacht zet, geven ze beide geen geluid meer door.

• PipelineNoise
Is er anders een mogelijkheid om het geluid door te lussen vande ene lijningang naar m'n boxen die op m'n Audigy zijn aangesloten. Ik kan anders het geluid namelijk wel eerst doorlussen naar m'n onboard via geluid, en dan naar m'n audigy. Ik weet dat het kan met een kabeltje, maar is er ook een instelling die daarvoor zorgt?
UPDATE: Als ik met een kabeltje buitenlangs doorlus, lukt het. Weet iemand hoe je dat kabeltje kan vervangen door een instelling?