[CS]Hulp nodig met A3D.

Pagina: 1
Acties:

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik zit met een probleem.....Ik krijg nl A3D maar niet aan de praat in CS.
Ik draai Win98 SE en heb een Terratec XFire 1024 kaartje. Ik heb de laatste versie van de drivers gedowned en installed.
Ik heb s_a3d op 1 staan en aex op 0. Verder heb ik in mijn config s_enable_a3d gezet.

Op het moment dat ik nu een server join krijg ik de volgende melding in console :
Initializing Aureal A3D
Failed
Aureal A3D initializing failed
Dropping to Direct Sound
A3D is not currently running
Als ik dan de A3DAPI.DLL wegmieter krijg ik de volgende melding in console :
Initializing Aureal A3D
Non Aureal A3D.DLL found
This is an unsupported version of A3D
Dropping to Direct Sound
Plz help?!

Ps : ik heb de search gebruikt...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

zet de a3dapi.dll uit je windir/system32 in je /half-life map...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
om fatsoenlijk A3D 2.0 te gebruiken heb je een Aureal Vortex2 kaart nodig. er zijn wel meer kaarten die zoals jouw kaart A3D emuleren, maar zal niet werken in CS.

en wat ie hier dus mee wil zeggen:

Initializing Aureal A3D
Non Aureal A3D.DLL found
Dropping to Direct Sound

is dat je toch echt een aureal vortex2 kaart nodig hebt :)

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Un4GiveN das dan heel vaag want mijn huisgenoot heeft dezelfde kaart en heeft het wel aan de praat gekregen. zeker met de nieuwste terratec drivers (lukte hem vroeger niet)
volgens mij is het zoals KzmZ zegt; gewoon de a3dapi.dll vanuit de windir naar je half-life map zetten.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou eax gebruiken, a3d word op dit moment een beetje als "cheat" gezien, omdat je (bijna) alles in een map hoort. Zo heb je veel voordeel in wars. Ik zeg niet dat iedereen met a3d een cheater is ofzo, zeg alleen wat de community ervan vind.

Zoals ik al zei: dit is een informatieve opmerking, geen flame ofzo :)

En Un4GiveN: zoals knightofn1 als zegt, a3d 1.0 werkt ook met cs niet alleen met een vortex 2 kaartje.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

waar koop je die dingen dan?? of iig, op welke kaarten zit de av2 chipset ????

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 20:41
Over de 'cheats'

Degenen die het een cheat vinden zijn 99% mensen die niet eens weten WAT A3d2.0 is

Ontopic:

A3d2.0 kaarten worden niet meer gemaakt, je kunt ze nog wel krijgen op 2e hands sites etc
(kaarten : Diamond MX 300 / Aureal SQ 2500 / Terratec Xlerate Pro / kortom : Alles met de 8830 Chip)
SB Live kaarten hebben ook alleen maar A3d1.0 en werken standaard bagger met HL, je kunt echter wel A3d emuleren en ik denk dat het ook wel zal werken met jou kaart

Meer info kun je vinden op deze sites/fora:

www.challenge-hl.com
www.challenge-hl.com/board
www.hlccl.com
www.hlccl.com/forum

Verwijderd

RaDKiLL schreef op 06 augustus 2002 @ 23:28:
Ik zit met een probleem.....Ik krijg nl A3D maar niet aan de praat in CS.
Ik draai Win98 SE en heb een Terratec XFire 1024 kaartje. Ik heb de laatste versie van de drivers gedowned en installed.
Ik heb s_a3d op 1 staan en aex op 0. Verder heb ik in mijn config s_enable_a3d gezet.
[blalba]
Wat je moet doen is naar je configuratiescherm gaan, daar zit ergens een optie van die geluidskaart, of hij komt in het startmenu, dat weet ik zo niet meer. (heb mijn pc niet hier) Dit menuutje moet op de achtergrond blijven draaien, dan werkt het (bij mij tenminste)

• unfor
Renkie schreef op 14 augustus 2002 @ 19:30:
Over de 'cheats'

Degenen die het een cheat vinden zijn 99% mensen die niet eens weten WAT A3d2.0 is

Ontopic:

A3d2.0 kaarten worden niet meer gemaakt, je kunt ze nog wel krijgen op 2e hands sites etc
(kaarten : Diamond MX 300 / Aureal SQ 2500 / Terratec Xlerate Pro / kortom : Alles met de 8830 Chip)
SB Live kaarten hebben ook alleen maar A3d1.0 en werken standaard bagger met HL, je kunt echter wel A3d emuleren en ik denk dat het ook wel zal werken met jou kaart

Meer info kun je vinden op deze sites/fora:

www.challenge-hl.com
www.challenge-hl.com/board
www.hlccl.com
www.hlccl.com/forum
Woei! op die HLCCL site staat hoe je A3D onder XP goed werkend krijgt :) _/-\o_
Eindelijk weer A3D zonder te hoeven booten naar '98. :)

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 19:22

t3q

Say yes to teq

Dus als ik een nieuwe sound kaart wil kopen met support voor a3d welke kan ik dan het beste aanschaffen?

Life goes as it goes.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
Heb je de nieuwste A3d drivers van www.vortexofsound.com gedownload en installed ??

dat werkte iig voor mijn Fortissimo II (ong zelfde) die Terratec X-Fire 1024 die k hiervoor had werkte al met de standaard drivers...

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Brilson666 schreef op 02 september 2002 @ 00:29:
Dus als ik een nieuwe sound kaart wil kopen met support voor a3d welke kan ik dan het beste aanschaffen?
Je kan wel een dure a3d 2.0 vortex kaart kopen, maar waarschijnlijk heb je er binnenkort niet zoveel aan omdat het steeds meer geliefde progje wwcl s_eax commands blokt. Dit omdat a3d door steeds meer spelers (terecht) wordt uitgekotst (eerst door de top, en nu volgt (hoe kan het ook anders) de massa ook). Daarnaast accepteert clanbase het ook niet. Waarom? Hierom: "Players using A3D sound are able to hear approximately twice as far as players using EAX or no 3D sound."

Koop daarom een leetere videokaart oid of gooi je geld gewoon in de sloot, dan ben je beter af.

Verwijderd

Mwoahah lol iedereen maar kloten met hun geluids kaart

ik heb iemand gezien die edit gewoon zijn wave files >:) met cool edit

• t3q

t3q

Say yes to teq

Dus het heeft geen tot bijna geen nut om tot aanaschaf van zo'n kaart overgegaan omdta het toch uit het spel gesloopt word?

Life goes as it goes.

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe sommige a3d'ers dan spelen :D

• RaDKiLL
Ik heb die krt nog weten inleveren..... Speel nu weer gewoon met mijn SB Audigy. A3D had ik op den duur wel ad praat, maar met andere applicaties was het geluid ronduit bagger tov mijn Audigy.
En ook ik hoorde dat A3D in de eerstvolgende update eruit is gesloopt....

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
en daarbij, wat heb je eraan, het is toch lame om ermee te spelen

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

BuzzerCrAsH schreef op 02 september 2002 @ 15:05:
:O

specs

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

BuzzerCrAsH schreef op 02 september 2002 @ 15:05:
want?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• unfor
idd, beetje zielig die lui die a3d lame vinden. (like I give a damn >:) )

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok kweet genoeg, me geld gaat naar een nieuwe cpu.

Life goes as it goes.

• RaDKiLL
LoL Dat van mij is naar een extra HD gegaan! :P

Verwijderd

Tja het is maar wat je goed vind spelen lui met een a3d kaart kunnen misschien alles horen maar schieten nog geen olifant raak >:)

en als ik met a3d zou spelen kan ik met de ogen dicht spelen bij wijze van spreken maar goed je hebt je keuze gemaakt voor een nieuwe cpu en gelijk geef ik je

en daarbij je hebt een a3d config nodig als je het onder counter-strike wil gebruiken

en nog een toelichting dat a3d geeft nog een extra demensie het is het 5.1 effect maar dan in je koptelefoon

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
Un4GiveN schreef op 07 augustus 2002 @ 00:11:
om fatsoenlijk A3D 2.0 te gebruiken heb je een Aureal Vortex2 kaart nodig. er zijn wel meer kaarten die zoals jouw kaart A3D emuleren, maar zal niet werken in CS.

en wat ie hier dus mee wil zeggen:

Initializing Aureal A3D
Non Aureal A3D.DLL found
Dropping to Direct Sound

is dat je toch echt een aureal vortex2 kaart nodig hebt :)
en die hebben wij lekker wel huh :*)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:32

inXs

known as inXs

mja ik heb ook a3d.. Maar ik hoor geen verschil met live bijvoorbeeld.. En mensen met dolby surround hebben net zoveel voordeel.. Dus ik vind het allemaal bull shit.. Irl dan hoor je toch ook precies waar mensen lopen.. Dan moet je maar niet gaan rennen in het spel.. Dan horen ze je ook niet..

superB

• Peertje
  • Niet online
:Z

Ik kijk uit naar de dag dat iedereen cpl standard speelt :)

• t3q

t3q

Say yes to teq

Peertje schreef op 03 september 2002 @ 17:37:
:Z

Ik kijk uit naar de dag dat iedereen cpl standard speelt :)
Hehe IMO your right.

Maar iedereen haxorz ze config. Dus je moet wel. Iemand trouwens een idee wanneer er een nieuwe cs uit komt of condition zero?

Life goes as it goes.

• unfor
Brilson666 schreef op 05 september 2002 @ 10:26:
[...]

Hehe IMO your right.

Maar iedereen haxorz ze config. Dus je moet wel. Iemand trouwens een idee wanneer er een nieuwe cs uit komt of condition zero?
ja en? in Quake3 tweaken de die-hards alles tot er geen donkere delen meer zijn. (en erg lelijk btw) ik snap niet waarom men van CS dan wel zo'n probleem maakt.
Pagina: 1