Toon posts:

256mb vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met een 800mhz pentumIII procesor, die zit op een asus cuv4x via moederbord. Met 256mb aan inter geheugen.
Ik heb ik gehoort dat je beter zelf het geheugen van windows kan beheren. Maar nu vraag ik me af, op hoeveel mb moet je hem instellen? Mijn hd is een scsi 9.1gb. En mijn OS is win98se.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-02 05:09
Zet 'm op minimaal 100MB, dan is ie niet steeds bezig 'm te verkleinen. Zet max op bv 300Mb, daar komt ie toch nooit.

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 12:05
Ik zet 'm standaard bij elke pc die ik tegenkom op 2x het interne geheugen. Dus bij 256 wordt ie 512....snappez vous?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42

Dark

who tweaked the light?

Dezelfde vraag weer? Waarom flik je dat nou steeds, god0631?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/56272
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/56266
Dubbelposten mag niet!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 10:04 schreef esteis het volgende:
Ik zet 'm standaard bij elke pc die ik tegenkom op 2x het interne geheugen. Dus bij 256 wordt ie 512....snappez vous?[/quote]Waar slaat dat op? dit is een 'oude' regel. Hoe groter je RAM hoe minder je nodig heb aan swapfile....het is natuurlijk belachelijk om een swapfile te hebben van 512mb als je 256 ram hebt. 1.5 is over het algemeen standaard. maar met 256 zou ik me swap lekker laag houden. op 200 fixed size...dus min en max 200...een vaste swapfile is vaak wat beter.
en defrag je hd met speeddisk ofzo zodat je swapfile ge optimised wordt...dan wordt ie op de buitenkant van de hd geplaatst :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 08:34 schreef god0631 het volgende:
Ik heb een pc met een 800mhz pentumIII procesor, die zit op een asus cuv4x via moederbord. Met 256mb aan inter geheugen.
Ik heb ik gehoort dat je beter zelf het geheugen van windows kan beheren. Maar nu vraag ik me af, op hoeveel mb moet je hem instellen? Mijn hd is een scsi 9.1gb. En mijn OS is win98se.[/quote]Uhrm, wat is inter geheugen? Is dat een nieuw type?

Wat kan mij het nou bommen wat voor systeem je hebt, ik heb een 486 daar werkt die rommel niet op, dus kan ik je vraag ook niet beantwoorden.

Luister naar de rest en kap met dat herhalende gezeur :(

*zucht* ze laten die kinderen veel te vroeg los op het Web

Verwijderd

Heeft 256 mb zo wie zo wel zin. heb begrepen dat win98 toch niet meer dan 128 mb kan adresseren, of is dat gelul.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

ja dat is gelul

Laat maar.. .

Verwijderd

bedankt

Verwijderd

TGV, Doe nie zo dom man. Hij geeft gewoon die specs voor de mensen wie dat kan interesseren, als jou dat niet interesseerd dan lees je er toch overheen? [qoute]Wat kan mij jouw 486 nou schelen[/qoute]
Dis precies hetzelfde, misschien ietwat minder specs, maar het geeft toch weer dat je een ouwe en een zuigende com hebt, die misschien nog alleen mee kan doen in het atari tijdperk :P Grapje natuurlijk, maar over die specs, Loop nie zo te z3ik3n

Verwijderd

SUKKELS !!!!!!!

Jullie zijn niet up to date met de tests

http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/Swapfile_Optimization/Swapfile_Optimization_01.htm

swap in welke win ook maar max 384 mb
wat voor ram ook
(in nt des te meer ram des te beter)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 22:54

tweakerbee

dus..?

[b]OP SLOT[/b]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Als wat wil tweaken aan het geheugenbeheer en je weet niet hoe, installeer dan Cacheman van http://www.outertech.com.
Je cachegrote zou ik niet vast zetten. Start je eens een keer wat zware apps op, dan loopt de hele zooi vast als er teweinig virtueel geheugen is.
Pagina: 1