Maxtor 910000D8 versleten??

Pagina: 1
Acties:

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 19:32
Ik heb sinds nov1998 een maxtor 910000D8 in mijn pc, nu komt het regelmatig voor dat tijdens het opstarten van de pc de harde schijf niet gevonden wordt. Hij wordt wel herkend door de bios, maar het lijkt wel of hij zijn boot sector niet kan vinden.
Maxblast geeft geen fouten aan. De garantie is net verlopen... 0302

Zou dit een harde schijf probleem zijn of is het misschien iets anders?

pc:
aopen AX6BC
celeron 300@450
gf2 mx 64mb
ricoh 6*6*24
asus 50*cd
320 mb ram (128pc133 + 128 pc133 + 64 pc100)
sb128pci
10/100nic
psu 200watt antec

hdd op master 1e ide controller
cd +cdrw master + slave 2e ide controller

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Zou ook kunnen dat je voeding een beetje versleten is.... en niet meer genoeg vermogen kan leveren?

• Frank_DE
Is dat op de een of andere manier te testen, of een voeding versleten is?

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Heb je het probleem ook als je je Celly op 300 hebt draaien? Ide-bussen houden soms niet zo van overklokken, dat zou een oorzaak kunnen zijn.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Over een simpel: IDE kabels goed vast? Voedingskabel? Voor je geld uit gaat geven...

• Frank_DE
ja maar hij draait al vier jaar op 450 mhz, en als ik het goed heb is de frequentie van de pci poorten en ide niet omhoog gegaan; was een 66 mhz is nu 100mhz (processorbus) ide en pci bus blijft dan 33mhz.

Verwijderd

Probeer eens je HDD te laten herkennen door je bios, en die waarden vast zetten.
Dat zou beter moeten gaan dan bij iedere herstart te laten detecteren (De zgn. auto setting)
Af en toe heeft een koude HDD meer tijd nodig dan een warme om op toeren te komen.

• Frank_DE
Kabels (IDE en voeding) gisteren nog gecontroleerd, oude ide kabel(40 aders) vervangen door een ata 66/100 kabel(80 aders). Maakt niets uit. ik heb alleen de processor nog niet terug geklokt, misschien een oplossing....

• Frank_DE
Nu staat ie niet op auto maar de gegevens ingevuld in BIOS, probleem blijft......

Verwijderd

Frank_DE schreef op 06 augustus 2002 @ 23:10:
Ik heb sinds nov1998 een maxtor 910000D8 in mijn pc, nu komt het regelmatig voor dat tijdens het opstarten van de pc de harde schijf niet gevonden wordt. Hij wordt wel herkend door de bios, maar het lijkt wel of hij zijn boot sector niet kan vinden.
Maxblast geeft geen fouten aan. De garantie is net verlopen... 0302
Je zegt dat ie de bootsector niet vinden kan, dat betekent dus de foutmelding "No Operating System found", of krijg je een andere ?

Het zou inderdaad een tekort aan "Juice" kunnen zijn zoals Carnivores1 al suggereert, maar dat is makkelijk te testen door tijdelijk 1 of 2 andere IDE hardware los te koppelen van de stroom.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik gok op defecte HDD, heb het begin dit jaar zelfs gehad met een nieuwe maxtor, werd soms herkend, soms niet, zeer vervelend als je ze in een RAID 1 hebt hangen en alles net vers geïnstalleerd is :-(

• Frank_DE
Hij doorloopt de post, je ziet dan de ide bezetting op het scherm en op het moment dat ie door wil starten (ik denk dat hij dan naar de mbr gaat) : endex

Verwijderd

als het niet de "Juice" is, dan zou ik niet al te lang wachtten om een nieuwe HDD te kopen ;(

• Frank_DE
Ik heb nu de cdbrander losgekoppeld, en het probleem "lijkt" weg te zijn. ik zal volgende week eens de brander weer aansluiten en kijken of het dan terug komt. En dan wordt het dus tijd voor een nieuwe voeding...

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Koop voor de zekerheid een nieuwe HD en zet daar je data op.
Het zou niet mooi zijn als je ermee doormoddert en opeens doet je HD helemaal niets meer. Verloren data is het ergste wat er is.

Verwijderd

Slashdotter schreef op 10 augustus 2002 @ 23:02:
Koop voor de zekerheid een nieuwe HD en zet daar je data op.
Het zou niet mooi zijn als je ermee doormoddert en opeens doet je HD helemaal niets meer. Verloren data is het ergste wat er is.
hangt er ook vanaf als je backups heb op CD :)

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 20:58
Frank_DE, als het niet aan je voeding ligt (lijkt mij wel het meest voor de hand liggende ) probeer dan eens een low-level-format, want het kan zijn dat de eerste sectoren van je disk "corrupt" zijn. Je Bios leest dan wel je disk-identiteit maar je OS kan de disk niet benaderen.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Pagina: 1