Toon posts:

internet delen werkt, pingen ook, bestanden delen niet......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met een server met windows 2000, een computer met win ME en één met win 98. Dit netwerkje werkte altijd ok, tot ik alle computer effe opnieuw geiinstalleerd had (schone start zeg maar).
Internet delen werkt (winroute lite), pingen werkt (heen en weer), maar de computers zien elkaar niet. Als ik bij volledig netwerk kijk dan is het gewoon leeg (me) 2000 zegt dat de lijst van servers niet beschikbaar is. Uiteraard heb ik bestanden/ schijven gedeeld maar dat helpt allemaal niet. Ze vinden elkaar op de één of andere manier niet |:( .
Werkgroepen zijn gelijk, server is netjes 192.168.0.1 de rest 2 en 3. Alles netjes volgens het boekje maar het lukt gewoon niet.

Iemand tips????

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

heb je een firewall?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Heb je ze in dezelfde werkgroep gehangen? En zoek ook even naar de 'masterbrowser' verder staat NETBIOS over IP aan?

mvg,

Stay-Fun (die vaker dit soort dingetjes heeft gehad... check de search...)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 16:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Probeer eens Start-Uitvoeren en dan tik je in \\computernaam\sharenaam dan zou er een explorervenstertje geopend moeten worden waarin je de gedeelde bestanden ziet op die andere pc.

computernaam is de naam die je ingevuld hebt bij computernaam.
sharenaam is de naam die je ingevuld hebt bij rechtsklik - delen.

of probeer eens in je MS-DOS prompt de commando's

NET USE Z: \\computernaam\sharenaam <enter>
Z: <enter>
dir <enter>

dan zou je de gedeelde bestanden moeten kunnen zien.
Als je zover bent zou je via netwerkomgeving of hoe dat heet in ME je andere computer wel moeten kunnen zien.

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb hetzelfde probleem. We kunnen hier in huis wel het internet op, maar bij elkaar op de hardeschijven (gedeeld) kijken lukt niet. pingen lukt trouwens wel.

Verwijderd

Mag ik iemand uit de zaal vragen om op te staan en antwoord te geven, want zelf kom ik er niet uit.

Verwijderd

Kan trouwens 1 pc niet pingen in het netwerk. Is dan de kaart kapot als ik wel alle instellingen vergeleken heb met de andere pc`s?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

Reptile209

- gers -

Laat me raden: allemaal windows XP en eentje (of allemaal :P) heeft de firewall aangezet? En probeer de rest van de tips uit dit draadje ook eens...

En rustig maar: kicken kan een keertje na 24 uur (zie FAQ), niet na 4 uurtjes... :)

Zo scherp als een voetbal!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Probeer eens helemaal opnieuw :) ow ja het schijnt dat ip xxx.xxx.xxx.255 niet werkt (Bij mij niet maar xxx.xxx.xxx.254 wel mischien is dat het en anders ff alles opnieuw doen (Meestal heb je dan net ff iets verkeerds gedaan en check de protocollen en namen etc (Geen _ of in de naam van je pc)

Veel info mischien lukt het en zo niet je raam zit denk ik wel in de buurt toch? :P ;)

@ aqua-des: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif |:( ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 22:10:
Kan trouwens 1 pc niet pingen in het netwerk. Is dan de kaart kapot als ik wel alle instellingen vergeleken heb met de andere pc`s?
Kan die PC de anderen wel pingen? En zichzelf met ping 127.0.0.1?

Zo scherp als een voetbal!

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Op alle pc's (windows 98 word lastig) de zelfde users met wachtwoorden aanmaken.
voor Win XP moeten users een wachtwoord hebben om recources van een andere pc te benaderen, vaag maar zo werkte het wel bij mij.

May the Force be with You instead of Bill

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Is moeilijk te zeggen waarom het gaat in dit geval, omdat je zoweinig info geeft, maar ik denk dat het gewoon aan ligt dat ze niet in de goeie werkgroep zitten zaols genoemd

Verwijderd

de situatie;

4 Pc`s met Win 98SE
1 Pc met XP
1 3Com switch
1 Getweaked ADSL modem.

Alle instellingen met alle pc`s geverifieerd en alles staat hetzelfde op de computernaam en ip-adres na (dus ook de werkgroep ik hetzelfde!)

Verwijderd

pingen lukt trouwens wel.
vs
Kan trouwens 1 pc niet pingen in het netwerk.
Vanwaar naar waar kan je niet pingen ? En lukt het omgekeerd wel of ook niet ?
Als de xp pc er iets mee te maken heeft dan is de kans groot dat de interne vuurmuur aanstaat, zet die dus uit. Andere mogelijkheden zijn : nic/kabel kaduk,foutieve kabel, verkeerd ip ingesteld,tcp/ip stack omzeep ...

Als je wel kan pingen probeer eens of \\computernaam\sharenaam het wel doet.

Om bestanden te delen is de simpelste opl je gues account enablen ofwel zoals Jedi Lord gedaan heeft accounts maken op je xp van elke 98 client.

Verwijderd

T`is na wat proberen weer ff geleden.

Heb allle instellingen vergeleken met elkaar en kom er niet uit. sommige pc`s kunnen wel met elkaar communniceren anderen weer niet. ik wordt er kriebelig van.

Zou het misschien aan de switch kunnen liggen?

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
In geval van een pc's in een netwerk met 2000 pc's, let op he, windows 2000 moet in de gebuikerslijst een account hebben staan met dezelfde username en password waarom de andere pc inlogt. Als deze niet in de lijst staan zal W2k je niet toelaten.

Misschien dat jullie hier wat aan hebben:?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wietse.cc schreef op 15 september 2002 @ 20:44:
In geval van een pc's in een netwerk met 2000 pc's, let op he, windows 2000 moet in de gebuikerslijst een account hebben staan met dezelfde username en password waarom de andere pc inlogt. Als deze niet in de lijst staan zal W2k je niet toelaten.

Misschien dat jullie hier wat aan hebben:?
was al reeds genoemt als je het topic had doorgelezen ;)

aqua-des: werkt het met een crosscable dan wel, zo ja, dan zouden het je kabels en/of je switch kunnen zijn, probeer dan eens aan een andere.

o, ja ik weet dat dit een ietjes ouder topic is, maar:
moet natuurlijk niet de quote button zijn maar de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif edit button :P

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, het kwam er op neer dat ik "use netbios settings from the dhcp server" moet aanvinken op de clients. Maar weer niet op de server.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Illegal_Alien schreef op 04 september 2002 @ 22:11:
ow ja het schijnt dat ip xxx.xxx.xxx.255 niet werkt
Volgens mij is dat ook het broadcast adres :+

[on-topic]
Maar je zou idd op de Windows XP machine even moeten kijken of die interne firewall niet aanstaat (staat ie standaard geloof ik wel). HYad ik hier namelijk ook.. Vinkje uitzetten en alles werkte hier 8)7

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Ik zal is ff op die XP firewall kijken. Ben alleen het Admin wachtwoord vergeten (STOM!!!)

En ik zal morgen ook even een back-up switch van me werk meenemen

Verwijderd

Weet iemand misschien het Adminwachtwoord te hacken/achterhalen??

Verwijderd

Heb vandaag de switch verwisselt, maar nog geen resultaat.

Denk dat het toch aan XP ligt. weet iemand het Adminwachtwoord te achterhalen??

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Uhm, wachtwoord achterhalen weet ik niet :P maar uh, heb je op XP een gast account aanstaan? en probeer anders eens het de thuisnetwerkwizzard van XP. p.s.: Gerbuik de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop a.u.b. :) en pas schoppen na 24 uur ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

ik heb gast account niet aan staan.

Zal er trouwens op letten om niet meer binnen 24 uur te schoppen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Illegal_Alien schreef op 30 september 2002 @ 20:08:
Uhm, wachtwoord achterhalen weet ik niet :P maar uh, heb je op XP een gast account aanstaan? en probeer anders eens het de thuisnetwerkwizzard van XP. p.s.: Gerbuik de [afbeelding] knop a.u.b. :) en pas schoppen na 24 uur ;)
waar zie je die kick dan :? (die van 4sept was al bekend ;))

ik denk dat je zelf maar op zoek moet gaan hoe je dat wachtwoord kan kraken, en anders lukt het misschien wel met de safe mode, maar moet je me toch eens vertellen, hoe verander jij settings met je pc als je geen admin toegang hebt :?

Verwijderd

het grote probleem is opgelost. ik kreeg zojuist een stille hint of ik norton internet security aan had staan!! en ja hoor!! op alles pc`s stond dat geinstalleerd!! Er af gehaald en werken als een trein dat netwerk.

Alleen het admin wachtwoord gaat me nog niet lukken, dus mocht iemand wat weten..........

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 20:58:
het grote probleem is opgelost. ik kreeg zojuist een stille hint of ik norton internet security aan had staan!! en ja hoor!! op alles pc`s stond dat geinstalleerd!! Er af gehaald en werken als een trein dat netwerk.
tja, de firewall, volgens mij stond dat al een aantal keer in dit draadje :/
Alleen het admin wachtwoord gaat me nog niet lukken, dus mocht iemand wat weten..........
dat is niet meer een NT vraag ;)

Verwijderd

nee, maar wel makkelijk voor degene die dit topic volgen
Pagina: 1