CD-RW en DVD werken niet, ASPI error?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 22:04
Sinds m'n nieuwe install van Win XP Pro doet m'n Liteon CD brander het niet meer, d.w.z. enkele seconden nadat de PC geboot is gat het LEDje rood branden.

Tevens kan ik PowerDVD niet installeren, tijdens de installatie geeft setup een "Launch ASPI error" aan.

Kan dit iets met elkaar te maken hebben? Zou het kunnen zijn dat mijn ASPI drivers weg of corrupt zijn? Zo ja, waar kan ik deze downloaden? Via Google kom ik op wazige site's uit of op die van andere fabrikanten zoals Adaptec.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
instal nero of zoek even naar ASPIforce

[edit]
het moet Force ASPI zijn http://clonecd.gearhost.net/clonecd/forceASPI17.zip

Verwijderd

Als de lichten van IDE devices BLIJVEN branden (HDD, CDRW, DVD, etc ) dan is er meestal iets mis op de IDE Bus.
Kijk naar : Loszittende kabeltjes, Master/Slave/CableSelect niet correct, etc.

de APSI error duidt ook op een communicatiestoornis.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 22:04
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 23:37:
Als de lichten van IDE devices BLIJVEN branden (HDD, CDRW, DVD, etc ) dan is er meestal iets mis op de IDE Bus.
Kijk naar : Loszittende kabeltjes, Master/Slave/CableSelect niet correct, etc.

de APSI error duidt ook op een communicatiestoornis.
De DVD speler werkt wel, ik kan gewoon audio CD's en Data discs lezen terwijl ie op dezelfde IDE kabel zit als de brander.

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Vimana schreef op 06 augustus 2002 @ 23:42:
[...]

De DVD speler werkt wel, ik kan gewoon audio CD's en Data discs lezen terwijl ie op dezelfde IDE kabel zit als de brander.
Tsja, dan is of een deel van je ide-kabel kapot, de ide-stekker aan je fikker defect, of je brander staat niet goed qua master/slave, òf je hebt een defecte fikker.

Controleer dat ook ff. (dus andere kabel en jumpers check doen)

Blaat

Verwijderd

Zoals Liquid al zegt, installeer ASPI drivers.
ASPI zit in XP niet ingebakken, dus je zult een losse ASPI driver moeten downloaden.
ForceASPI is het best te gebruiken, is een hack van de ASPI driver van Adaptec.
Pagina: 1