[OC] Epox 8Kha + Xp1500

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi, ik heb mijn XP1500 al een tijdje op 1500Mhz draaien, nu wil ik m hoger zetten.

maar wat ik ook doe hij wil maar niet hoger.

nu bijvoorbeeld kan hij de partitie van mijn 2de hdd niet lezen :(

ik denk zelf dat het aan het geheugen ligt, ik dacht dat het dane-elec was maar het schijnt nu el-cheapo geheugen te zijn....

hoe kan ik zien wat voor geheugen er in zit?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Misschien kan de CPU gewoon niet verder.

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hoe heb je hem overgeklokt?
Heb je de processor ge-unlockt, of heb je alleen de FSB verhoogd?
En Dane-Elec maakt zelf geen geheugen, maar koopt dit in bij verschillende fabrikanten en verkoopt het onder hun eigen naam.
Ik zelf kocht 3 maanden geleden 512 Mb pc2700 van Dane-Elec en kreeg Samsung-Samsung. :) (Kijk wat er op de chips staat van je geheugen en wat voor merk er op het printje staat waar de chippies opzitten)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Om te weten of je geheugen de schuldige is om hoger te komen kan je de geheugenbus even lager zetten ,staat nu op 133 mhz en die haal je even naar omlaag naar 100 mhz.
Dan ben je zeker dat de pci bus ook ver binnen de specs. blijft en kan je dus kijken hoever je cpu het trekt.Als je CPU dan nog niet verder wil zet je de vcore spannig wat hoger.
Werkt dit nog niet zit je CPU bij deze koeling aan zijn einde.
Dus weer betere koeling en je kan dan weer een eindje hoger komen.
als blijkt dat je geheugen de boosdoener is om niet verder te komen nu is de enige oplossing de cpu unlocken en hoger gaan met de multipiler te verhogen op de hoogste fsb dat je geheugen aankan.

• ArjanC
Smollys schreef op 07 augustus 2002 @ 02:09:
Om te weten of je geheugen de schuldige is om hoger te komen kan je de geheugenbus even lager zetten ,staat nu op 133 mhz en die haal je even naar omlaag naar 100 mhz.
Dan ben je zeker dat de pci bus ook ver binnen de specs. blijft en kan je dus kijken hoever je cpu het trekt.Als je CPU dan nog niet verder wil zet je de vcore spannig wat hoger.
Werkt dit nog niet zit je CPU bij deze koeling aan zijn einde.
Dus weer betere koeling en je kan dan weer een eindje hoger komen.
als blijkt dat je geheugen de boosdoener is om niet verder te komen nu is de enige oplossing de cpu unlocken en hoger gaan met de multipiler te verhogen op de hoogste fsb dat je geheugen aankan.
Thanks, ik ga er vannavond weer mee veder :) heb er weer zin in :)

Verwijderd

als je het alleen met de FSB doet kan het zo zijn dat je HD gewoon die hoge FSB niet aankan, ten slotte gaat alles me omhoog met die FSB......just a thought

• ArjanC
net effkes het geheugen eruit gehaald,
het gaat om Nanya (!!) 256mb DDR 266Mhz geheugen...

[ Voor 0% gewijzigd door ArjanC op 07-08-2002 10:56 . Reden: meer info ]

Pagina: 1