Toon posts:

DVD-speler op oude tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude Sony Tv staan. Werd vroeger voor professionele doeleinden gebruikt. Er zitten dus een aantal verschillende ingangen op. Vooral Sony eigen standaard ingangen die kunnen worden gebruikt om Betamax camera's op aan te sluiten.

Alleen er zit GEEN svhs of Scart aansluiting op of elk ander soort van hedendaagse standaard. Alleen gewone coax ingangen ( wel 4 )

Is het mogelijk een DVD-speler op de Coax ingang aan te sluiten, evt met verloopstuk ( any links :? ) ?

bij voorbaaat dank.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 22:58 . Reden: typen is moeilijk ;) ]

Verwijderd

Ik zou zo niet weten of er zoiets is als een verloop van scart naar coax en anders zou je het gewoon via een videorecorder moeten doen (moet er wel scart op je video zitten)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
met coax bedoel je die antennekabel?

Dat soort oplossingen zijn er, werden vroeger veel verkocht om spelletjescomputers op de tv aan te sluiten.
Geeft -in verhouding tot een directe rgb/scart/s-video aansluiting- een belabberde beeldkwaliteit (vaak nog mono ook!), maar is voor zover ik weet wel de enige oplossing.

Er schiet me nog 1 dingetje te binnen: www.velleman.be
Die hebben losse tunertjes/zendertjes (meen ik). Als je een beetje handig bent, kan je mischien iets zelf in elkaar flansen. Ik weet alleen niet zeker meer of het velleman is, of een ander bouwpakket leverancier (we hadden ze in het assortiment, toen ik nog bij display werkte)

Is het antenne, of heb je het over een gewoon rgb kabeltje?

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 06 augustus 2002 @ 23:11:
met coax bedoel je die antennekabel?

*heel verhaal*

Is het antenne, of heb je het over een gewoon rgb kabeltje?
de antenne kabel + nog 4 anderen coax ,4 kanalen met ieder aparte coax, niet zo'n antenne coax maar zo'n aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.tectra.de/_icons/coax-w-k.jpg

maar in ieder geval geen rgb dus volgens mij

iemand ideeën ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? wil morgen namelijk éen dvd-speler gaan aanschaffen.

Je hebt ook van die VHS/DVD-combi spelers, kunnen die wel gewoon op de antenne aangesloten worden ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 00:10 . Reden: typen blijft moeilijk ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

DVD speler op video aansluiten, video met coax naar TV.
Beeldkwaliteit is minder en kijk uit voor macrovisie.
Geluid op TV is mono, maar je kan vanaf de DVD speler direct naar je versterker.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 07 augustus 2002 @ 00:15:
DVD speler op video aansluiten, video met coax naar TV.
Beeldkwaliteit is minder en kijk uit voor macrovisie.
Geluid op TV is mono, maar je kan vanaf de DVD speler direct naar je versterker.
dan moet je dus wel een video hebben ;)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:21:
[...]

dan moet je dus wel een video hebben ;)

Jah :P
of iets anders waar je composiet signaal op aan kan sluiten en dan via coax antennekabel weer naar de tv kan verbinden

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Je zou kunnen proberen een scart-opzetstekker te kopen. dat is zon scart stekker met audio/composiet/s-vhs erop. als je dan een kabeltje regelt van de composiet uitgang (meestal gele tulpaansluiting) naar de 'coax' ingangen waar jij het over hebt (lekker beetje solderen dus...) dan ZOU het kunnen werken. maar ik heb het gevoel dat je het over een video-monitor hebt en niet over een TV. een TV heeft een tuner etc. als het een v-monitor is dan wordt het wel een beetje onmogelijk. heb je echt geen normale tv? voor een geeltje heb je er eentje 2e hands wel ergens, scheelt je een hoop geneuzel

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
De hamvraag: wat staat er bij die vier (BNC) connectors ?
Ik kan me voorstellen dat het toch RGB is (R+G+B+composite sync), of 4x composite, of 1x composite en 1x component (Y, Y-b, Y-r),...

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved, nieuwe Sony Wega Trinitron gekocht

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:18:
kan ook natuurlijk :D

My Discogs

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:18:

en dan geen geld hebben voor een video :P

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Maakt niet zoveel meer uit maar toch...
1X R 1 X G 1 X B (dus RGB) en ik denk 1 X SYNC =4 :)

Verwijderd

Je zal een modulator nodig hebben. De modulator moduleert je video en audio signaal op een draaggolf. Dit gemoduleerde signaal gaat rechtstreeks naar je antenne ingang van de tv. Een video recorder kan dit inderdaad ook. Losse modulatoren zijn te koop voor een euro of 20.
Pagina: 1