Toon posts:

[elec] welke experimenteerprintplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnenkort iets bij conrad bestellen maar nu heb ik voor mn baybus ook een printplaat nodig (experimenteer). Want de draden maken nu volgens mij kortsluiting. maar welke moet ik bij conrad hebben? ik wil er graag gaten in hebben (raster grootte maak niet uit) maar niet van karton welke type moet ik hebben ik kom er zelf niet echt uit

BvD
BrainDamage

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
JE moet gewoon gaan voor experimenteer plaat met een eilandgrootte van 1.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vind 3 aan elkaar ook wel fijn als er veel ic's op gaan

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
gaan veel draden op maar ik wil weten welke ik heb zon 15 bij 4 cm nodig. Voorderest weet ik er niet veel van. dus hoe het AUB zsm (zo simpel mogelijk :D )

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 23:14:
gaan veel draden op maar ik wil weten welke ik heb zon 15 bij 4 cm nodig. Voorderest weet ik er niet veel van. dus hoe het AUB zsm (zo simpel mogelijk :D )
Wat wil je dan maken ? Hoeveel ic's gaan erop, post eens een schema dan kunnen we kijken wat wij ervoor zouden gebruiken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies .....

en als je er niet uitkomt ga je voor eilanden van één ... kan je altijd gebruiken
soms ietsies lastiger maar als je kunt solderen en buigen .. mag het geen probleem worden

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
er komt geen IC op alleen een paar ledjes en dingetjes uhm weerstandjes

Verwijderd

van conrad
527777-24 , is epoxy , raster 2,54

prijs 3,86 euro

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik weet niet precies wat je bedoeld met experimenteerplaat, maar ik gebruik daarvoor zo'n wit broodje waar je de onderdeeltjes los inzet VOOR je het verkeerd in elkaar soldeert :)

Zijn er ook bij Conrad, wel wat duurder.

Die europlaten zijn prima om de boel op te solderen.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Onder experimenteerplaat versta ik inderdaad ook zo'n plaat waarin je je schema'tje gewoon kunt opbouwen zonder ook maar één keer een soldeerbout aan te raken. Het is dus geen printplaat, een beter woord is experimenteerbordje... gebruiken we ook bij mij op school (TH Rijswijk) op de elektro-afdeling.
Kijk maar eens naar dit [url=http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0200059121028792754&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=3533&TK_PAR[MEDIUM]=] Conrad experimenteer-board [/url]. Zeker aan te raden om met zo'n bordje te werken, werkt erg makkelijk en snel. Wel handig als je wat draad en een striptang hebt zodat je je je schema kunt bouwen.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ah

dat heet een breadboard

zo heten ze ook bij conrad geloof ik..

voor soimpele ledjes en zo zou ik degene nemen met twee rijtjes van 5, en een + en - aan de zijkant, maar als je later nog wat ingewikkelders gaat maken degene met 4 rijtjes van 5 en de + en - aan de zijkant. Maar voor wat je nu wilt doen is de eerste goed genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Dank je maar ik wil solderen :D ik heb al zonder printplaatje.

Verwijderd

Wat heb je tegen karton? Ik zelf vind eilandjes van 3 wel handig, dan hoef je bijna nooit de eilandjes de verbinden als je iets simpels maakt. Gewoon lange banen kan ook trouwens.
Pagina: 1