Toon posts:

SB Extigy, kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej, ik zat zo es te surfen en ik zag tot mijn verwondering een externe geluidskaart. Ik doel dus op de Sb Extigy: http://www.soundblaster.com/extigy-tour.asp

Is het nou wijs om dat ding te kopen (vind hem er vet uit zien nl, plus al die fancy knopjes zijn wel handig gezien ik altijd mijn kast naar voren moet trekken als ik om 04:00 uur 's nachts nog teringherrie wil luisteren door mijn headphones)???

Oja het geval kost tussen de 180 en 200 euro ongeveer maar dat boeit me niet zoveel dus ga daar ook niet over posten aub.

Ik draai XP (wie niet?:)), heeft er iemand al toevallig ervaring mee, weet iemand of er veel problemen zijn tussen XP --> Extigy???

Oja vergeet ik nog bijna te zeggen, ik heb een 5.1 setje staan hiero (dit werkt dan toch gewoon neem ik aan hierop?)

(nutteloos om te zeggen dat de search het niet doet natuurlijk :))

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Beter een Augigy Platinum dan nemen

Verwijderd

Topicstarter
Desolation Angel schreef op 06 augustus 2002 @ 22:22:
Beter een Augigy Platinum dan nemen
Hmmm ik vind dat frontje zo kicken, zit dat daar soms ook bij? Oh lama ik zie dat die 300 zoveel euro is, dat vind ik te duur max is 200 oiro

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
kwaliteit schint minder te zijn dan de gewone audigy, verder schijnt die veel cpu belasting te hebben en kan die veel ruizen...

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
elgringo schreef op 06 augustus 2002 @ 22:23:
kwaliteit schint minder te zijn dan de gewone audigy, verder schijnt die veel cpu belasting te hebben en kan die veel ruizen...
Hmmm die ruis, is dat alleen te horen als je een ontzettend goed gehoor hebt, of ook voor simpele zielen?

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
SB Live Platinum dan ?

BTW het is de EX die 300 en zoveel is , de interne bay versie is rond de 250

Verwijderd

Ik heb hem hier onder XP draaien, werkt perfect :)

En ik hoor geen ruis hoor :? Moet alleen nog nieuwe speakers kopen, zit nu nog met flips fun power :P

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:25:
[...]

Hmmm die ruis, is dat alleen te horen als je een ontzettend goed gehoor hebt, of ook voor simpele zielen?
als je niet beter weet hoor je het niet, anders wel :D

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Het goedkoopste wat ik hem tot nu toe gevonden heb is:

¤ 228 Sound Blaster Audigy Platinum

Maar dan heb je ookwel wat :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz jah ik zoek in ieder geval iets met een frontje, misschien ga ik er zelf wel eentje maken als ik wat meer tijd heb.

Ben nu nog druk bezig met modden dusss...

Verwijderd

Extigy is een prima oplossing, waar de verhalen over veel ruis vandaan komen is me een raadsel.
Het enige echte nadeel is dat de CPU belasting uiteraard wat hoger ligt dan bij een normale interne geluidskaart, maar dat moet met de snelle CPU's van tegenwoordig niet zo'n probleem zijn
Pagina: 1