Toon posts:

PRobleempjes @ my pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb dus vandaag een 1800xp gekocht op mijn k7s5a ecs moederbord wat ik had gevraagd dat daar wel op paste
nu alles ok ik steek mijn processor erin ik start op ik wil hem in de bios ok zetten dat die op 1800xp+ draait nu hij start op en opeens blijft die hangen
ik reset ik dacht dat is xp pro
nu blijft die hangen net voor hij xp wil laden
ik reset weer en nu direct waar hij mijn geheugen laad.
ik zet hem uit ik start na 2 min terug op ik kom in de bios zet hem op gewoon 1150 mhz en hij start gewoon op.
nu ik start opnieuw op en zet hem weer op 1800+ en blijft weer hangen met laden net voor de windows opstart
wat is hier de oorzaak???? :'( :'( :?

help me aub

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Zit je koeler er goed op? 8)7

Verwijderd

kunnen verschillende oorzaken zijn. Het kan zijn omdat jij misschien eerst een FSB van 100MHz gebruikte en je PCI bus op 1/3 van de FSB stond je nu bij 133MHz FSB dus 44MHz op je PCI bus neergooit. De PCI/FSB ratio moet 1:4 zijn bij 133MHz.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Lijkt me inderdaad dattie gewoon te warm wordt... Kijk es in je BIOS naar de temps anders...

En idd: zit je cooler er goed op [dwz, koelpasta [goed?] aangebracht etc ]?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
hmm temp is 37 graden op cpu dus
daarvoor heeft er een athlon 1000 mhz ingezeten

ik denk dat het iets meer te maken heeft wat hadecom.nl zegt hoe kan ik dit hier verhelpen

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zoeken in je bios naar divider en die anders instellen denkik...

[In mijn bios kan dat niet btw, gaat automatisch geloof ik....?]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Kan je bios het wel aan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BIOS reset doet wonderen denk ik. Moet je ff in TFM (The fucking manual) kijken :P Das een jumper die je EVEN om moet zetten en dan weer terug in de oorspronkelijke positie en dan heb je de BIOS defaults weer geladen. Dan moet je dus wel weer een aantal dingen opnieuw instellen. Zoals AGP 4X enzo :z

Suc6! :)

Verwijderd

Topicstarter
ha ok bedankt ik zal eens kijken.
maar ja ik vind het klote als ik hem niet hoger kan zetten zit ik met mijn processor dan kan ik net zo goed mijn oude gebruiken weer nu is die niets sneller
maar ik dacht eerst aan die nvram ofzo iets om die moet ik altijd als eerste op 133 zetten en daarna de processor maar ja ik heb her de golden orb 3 op geplaatst en koelpasta moet dit toch normaal niet te warm worden
more help aub
greetz mij

Verwijderd

Topicstarter
is dat misschien clear cmos memory voor die bios reset want bven daar beetje noob in maar zal het ooit wel kennen hehe

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja, dat is em :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een bios reset gedaan en heef tniet geholpen maar ik ben verder als anders not voor hij wil starten dus dat blauw laad balkje wil weggaan krijg ik blauwe stipjes in men beeld en loopt de pc vast nu heb ik ook ff een screen gemaakt welke foutmelding ik krijg na dat ik dat Sh*t vastlopen heb meegemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk323718/fout.JPG
dit krijg ik telkens na dat hij is blijven vastlopen

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
ff belangrijke data backuppen en dan een verse install van xp, lijkt mij tenminste.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

die ff cme2 weggooien,moet mischien wel in veilige modus

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb mijn probleem gevonden mijn bios was out to date :-) dus die is vernieuwd nu kan ik mijn windows in maar als ik een spel start loopt hij vast nu iedere keer en temp is 42 graden dus WTF weet je wel nu crasht min pc daar
Pagina: 1