(WC) Waarom bouten van plastic?

Pagina: 1
Acties:

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Als ik zo om me heen kijk dan gebruikt iedereen plastic M4 of M5 bouten bij het monteren van zijn waterblokje of het Mobo, maar omdat deze lastig te verkrijgen vroeg ik mij af of je daar ook gewone bouten voor kunt nemen?

Heeft dit iets te maken met geleiding ofzo of wat is de rede dat plastic bouten gebruikt worden, kan namelijk niks anders verzinnen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Met een metalen bout kun je veel meer kracht zetten en dus gemakkelijker je processor of board om zeep helpen.
Ikzelf heb de bevestiging van de ALPHA 8942 heatsink gebruikt.
Dit zijn van die busjes zoals je mainboard vastzit aan je case, maar dan een maat groter. Deze zitten met metalen moertjes aan de achterzijde vast van het board. Je kunt natuurlijk gebruiken wat je wilt, het zal niet echt iets uitmaken.
Met metalen boutjes maak je nog eens extra contact met de massa.

Met andere woorden, je kunt gewoon de normale metalen bouten gebruiken die het gemakkelijkst te verkrijgen zijn zonder enige nadelige gevolgen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Voordeel van nylon is dat je zeker weet dat je geen kortsluiting oid maakt

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 17:23
koop een dragon orb 3 stop er artic silver onder , en woila je hebt 49 idle 51 stressed :D

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

gameenergy schreef op 07 augustus 2002 @ 00:31:
koop een dragon orb 3 stop er artic silver onder , en woila je hebt 49 idle 51 stressed :D
wat heeft dat ermee te maken?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

m-m schreef op 07 augustus 2002 @ 01:02:
[...]
wat heeft dat ermee te maken?
Dat vraag ik me inderdaad ook af ja... Wat dat ermee te maken heeft houdt gewoon je mond als je niks zinnigs te zeggen hebt... nofi

Maar dat vroeg ik me inderdaad ook af.. Waarom nijlon schroeven maar dan weet ik dat dus ook weer dat het niet uitmaakt.. Zo leren we er weer wat bij vandaag!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Nylon schroeven maakt in princiepe niets uit, mjn waterblok zit ook gewoon met metalen bouten vast. Maar ik denk dat nylon een wat veiliger gevoel geeft met het oog op kortsluiting.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
heb heb kortsluiting gehad door dat ik metalen schroeven had ....

mijn mobo had wel gaten maar bleek achteraf voor een heel andere bevestiging te dienen
(IC's zaten tot op rand van gat)

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Waar je ook rekening mee moet houden is contact corrosie.... Dat hangt natuurlijk ook af van welke metaal je waterblok is..... als je het waterblok vastzet met bouten die "edeler" (dus beter bestand tegen corrosie) zijn zal het waterblok weg corroderen.. andersom kan natuurlijk ook!!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Macadoshis schreef op 07 augustus 2002 @ 19:56:
Waar je ook rekening mee moet houden is contact corrosie.... Dat hangt natuurlijk ook af van welke metaal je waterblok is..... als je het waterblok vastzet met bouten die "edeler" (dus beter bestand tegen corrosie) zijn zal het waterblok weg corroderen.. andersom kan natuurlijk ook!!
Ja, maar corossie treed niet spontaan op, dan moet er op z'n minst een ionenbevattende vloeistof zijn die bijde onderdelen aanraakt. En als het goed is komen de bouten niet in contact met je koelwater.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Devil schreef op 07 augustus 2002 @ 20:03:
[...]
Ja, maar corossie treed niet spontaan op, dan moet er op z'n minst een ionenbevattende vloeistof zijn die bijde onderdelen aanraakt. En als het goed is komen de bouten niet in contact met je koelwater.
Nee dat is NIET zo!! er moet een overdracht van ionen zijn.. en daar is GEEN vloeistof voor nodig!!! Ik geef effe een voorbeeld: als je een aluminium onderdeel ik bedekt van een Koolstof versterkte kunstof (denk aan een arm waarop een koolstofversterkte plaat op gelamineerd zit) dan zal het ALUMINIUM zeker weten gaan corroderen doordat het Koolstof VEEL edeler is dan aluminium!! dus je ziet dat dat er ionen overdracht mogelijk is zonder en vloeistof!!!!

Daarom wordt deze vorm van corrosie ook CONTACT corrosie gemoed... leg maar een koperen spijker op een ijzerenplaat, dan gebeurt er hetzelfde!!!! (en water zit ALTIJD overal in, in de vorm van waterdamp dat in de lucht zit en in of op het materiaal gaat zitten!!!!

Ik zou zeker rekening houden met contact corrosie!!!!!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Verwijderd

En een boeing 747 in je woon- of slaapkamer

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Zeg Rick2001, aangezien jij als ehrm... ik mag wel zeggen ERVAREN tweaker nu waterkoeling hebt, ben ik toch wel benieuwd naar je idle/stressed temps :)

I love watercooling

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat een gare temps zeg :/

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Garrett schreef op 07 augustus 2002 @ 22:27:
Zeg Rick2001, aangezien jij als ehrm... ik mag wel zeggen ERVAREN tweaker nu waterkoeling hebt, ben ik toch wel benieuwd naar je idle/stressed temps :)
Mijn IDLE temperatuur is altijd ongeveer 4 graden hoger dan mijn watertemperatuur. Mijn STRESSED (PRIME95) temperatuur is ongeveer 5 graden hoger dan mijn IDLE temperatuur, dus maximaal is mijn processor ongeveer 10 graden warmer dan mijn watertemperatuur wat toch echt netjes is voor 2800MHz met 1.80volt vcore.
Natuurlijk is alles afhankelijk van je kamertemperatuur. Voorbeeld, momenteel is het hier binnen 25,2 graden. Mijn water temperatuur is nu 27,1 graden. Mijn IDLE temperatuur is 31 graden (gemeten met motherboard monitor), maar wel heb ik mijn PCTV-pro kaart in een windowtje aanstaan en ik ben aan het surfen op het net. Als ik nu PRIME95 laat lopen, dan wordt de processor 36-37 graden maximaal.
Momenteel heb ik de radiator wel al ingebouwd, maar ben ik nog aan het testen met de fans voor erop. Misschien dat het nog iets lager kan die temperaturen, (moet even nieuwe AS3 op mijn processor doen vanwege het verwijderen van het waterblock een aantal malen) maar vooralsnog ben ik hier zeker tevreden over. Natuurlijk kan ik alleen maar vergelijken met mijn voormalige ALPHA PAL8942 heatsink en fans. Het verschil is dat alle fans momenteel op het allerstilst staan en op mijn radiator momenteel 2 PANAFLOWS 92mm fans op 7volt zitten. Hierdoor is het aanzienlijk veel stiller dan voorheen en heb ik een temperatuurs verlaging die meer dan 10 graden bedraagd. Al met al dus een grote vooruitgang.

[ Voor 0% gewijzigd door Rick2001 op 07-08-2002 23:50 . Reden: schoonheidsfoutjes verwijderd. :) ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Pagina: 1