refresh rate voor TV

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 15:46
ik heb sinds kort een kabel (VHS) gelegd naar men TV, maar wat ik nu merk is als ik een film afspeel (DVD of andere mediafiles) vanop men pc en die dan bekijk op het tv toestel, dan zie ik bij hevige actie scenes of snel bewegen van de camera als het ware horizontale lijnen over men scherm gaan, wel het zijn niet echt lijnen, maar eerder stukken videobeeld die opgedeeld worden. Als je er niet op let dan merk je dat nie zo erg, maar eenmaal je daar op let kan het wel redelijk irritant zijn ... (het lijkt alsof je een spel speelt als Vsync afstaat)

nu, ik heb dus een Sony PAL tv, en volgens mij is de refresh rate van zo'n tv 50hz, maar bij nView en TV-out instellingen kan ik enkel 60Hz kiezen (dat dropdown boxje staat in het grijs).

men vraag was nu, is het mogelijk om via registry ??? of andere manier de tv-out van men kaart op 50 hz te laten verversen ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
is een TV niet 80-100hz?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

nee!!!

oudere toestellen zjin 50 hz en modernere toestellen kunnen 100hz zijn en dan staat het er in de regel wel op,

en je kan het zien,

50hz vs 100hz
de 100 heeft rustiger beeld :)

NOTE: de refresh rate van een TV kan je niet aanpassen.

• sarlo
  • Laatst online: 18-08 20:24
ik dacht 50-100 in europa en 60 in amerika jap

Verwijderd

Een tv is OF 50hz OF 100hz....

Bij zeg maar bijan alle tv's is dat 50hz.. behalve als je een hele nieuwe hebt (zeg.. 2/3 jaar oud breedbeeld)...

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
America = NSTC (ofzo) 60 Hz
Japan = SECAM 60 Hz
Europa = Pal 50 Hz
:)

Verwijderd

ho ho wij hebben een philips hdtv {matchline} van 8 jaar oud die heeft al 100 hz en er zijn zat oudere tv`s die het hebben.

Verwijderd

Plague schreef op 06 augustus 2002 @ 22:11:
America = NSTC (ofzo) 60 Hz
Japan = SECAM 60 Hz
Europa = Pal 50 Hz /100hz als je een 100hz bak heb :)

:)

• Cuball
  • Laatst online: 19-08 15:46
ja maar, bij mij staat dit dus blijkbaar op 60Hz al selecteer ik Belgie - PAL /H/B of wat dan ook, het blijft op 50Hz ..

iemand nog een idee ?

ik heb dus zo'n oude tv, die zeker en vast geen 100Hz toont ...

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

DE GROTE TV-OUT FAQ DIE NIEMAND LEEST

tv-out is ALTIJD 50 Hz

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jep, maar uit jou TV kabel, komt GEEN 100 Hz signaal, maar een 50 Hz signaal, dus voor gewoon TV heb je geen drol aan 100 Hz, alleen met DVD etc ;)
DVD = 60 Hz dacht ik....

Verwijderd

en nu wel dicht :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.