Toon posts:

HDD en CD-r kunnen niet samen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'oude' CD-toaster van Philiphs model: RW404 als ik me niet vergis en die heb ik dus in me compjuter ingebouwd en wat blijkt dus als ik het ding als Primary Slave zet naast me Maxtor DX740 (40.9GB) dan wordt ie niet gepakt (jumpers staan goed en zo) en als ik in de BIOS specificeer dat het een CDrom is dan krijg ik bij het opstarten 'drive not atapi compatible' dus geen CDDrive en bij autodetect gewoon Not Detected.

Als ik het ding daarna als Slave zet op me Secondary controller dan wordt ie wel gepak en doet het ding het uitstekend (ik toast nu weer een CDtje) ..

Iemand een idee wat het probleem kan zijn ik dacht zelf aan de ATAPI 33/66/100/133 interface de HDD is 100 kan 133 UDMA en de CD-toaster is UDMA 33 en de andere master waar ie nu aan hangt is ook UDMA 33....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Staat je HDD op "Master/Single Drive" of op "Master with Second Device connected" ?
Sommige drives hebben dit ... zet je hem niet goed dan wordt je toostertje niet herkend.

Waarom wil je hem btw primary slave hebben als ik vragen mag :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 06 augustus 2002 @ 21:55:
Staat je HDD op "Master/Single Drive" of op "Master with Second Device connected" ?
Sommige drives hebben dit ... zet je hem niet goed dan wordt je toostertje niet herkend.

Waarom wil je hem btw primary slave hebben als ik vragen mag :P
Omdattuh dat het enige IDE interface is die nog vrij was maar nu heb ik me DVD er dus uitgehaal en daar me toaster op aangesloten.