[UDMA] XP wil geen UDMA meer doen

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Owkee, ik heb hetvolgende probleem.

Ik heb een IBM 60 gbyte 7200 rpm ATA100 Hardeschijf, nooit problemen mee gehad, altijd retesnel geweest.

Nu is sind een paar dagen me PC errug traag dus ik ben eens gaan zoeken, blijkt dat me HDD in het bios netjes als ATA100 herkend word, in XP netjes Use DMA if available aanstaat maar het ding doodleuk op PIO staat te draaien, geen wonder dat het allemaal niet meer opschiet :(

Iemand enig ID hoe ik windows weer ATA 100 kan laten gebruiken zoals ie altijd gedaan heeft (en wat altijd gewerkt heeft)

Mobo: Aopen AK73pro A met inmiddels de VIA 4-in-1 1.40

Verwijderd

? Hoe weet je dan dat die schijf op PIO mode staat, als het vinkje op DMA staat ??

Probeer anders de Via drivers opnieuw te installeren, maar kies bij de IDE driver voor de-installatie.

• _-= Erikje =-_
windows XP kun je bij eigenschappen voor je IDE kanalen met een dropdownbox selecteren of ie DMA mag doen, daaronder staat een box met de huidige transfer mode

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58

kimjansen

Nu ff niks...

kun je via systeembeheer en dan computerbeheer en dan schijfbeheer (oid) niet iets regelen? beter is misschien format c: /u ennuh dan d:\win98\setup /c ofzo :p

Speed kills, but beauty lives forever...

• _-= Erikje =-_
nou nou, uitgeflamed?

Ik heb verder 0 problemen met XP hoor en aangezien w9X op z'n plaat gaat met meer dan 640 mbyte ram

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58

kimjansen

Nu ff niks...

gehe idd lekker flamen, maarjah ik heb nu eenmaal niet zo'n beste ervaring met xp... maar dat terzijde je zei "Sinds een paar dagen" dan neem ik aan dat je iets nieuws geinstalleerd hebt kwa drivers ofzo??? iig een zeer irri probleem

Speed kills, but beauty lives forever...

• _-= Erikje =-_
nope, nix veranderd
Pagina: 1