Toon posts:

Wu-ftp werkt weer maar niet extern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wuftp maar weer geinstalleert een oude versie. aangezien ik de rest niet werkend kreeg. Maar goed. Nu kan ik weer inloggen van een pc op het netwerk maar ergens anders niet.

toen werdt me vertel: Gebruik Passive mode? hoe doen ik dit
Of gebruik het niet? Hoe doe ik dit?

Ftp server draait op port: 3400
Ik krijg wel login scherm te zien zeg maar. maar daarna time-out etc.

Ftp-data port maar op 3600 gezet geen idee wat het doet.. Niks na mijn idee.

Kan iemand me met dit probleem helpen?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat je firewall niet geblokkeerd op de transfer-poort (volgens mij blijft dat 20, maar dat weet ik niet zeker!)? Check dat met bijv. http://scan.sygate.com . Met ipchains -L kun je je huidige firewall gebruiken (je gebruikte toch RedHat? anders is het iptables -L). Je kunt je firewall dan aanpassen (mocht die 20 voor Internet blokkeren) met 'lokkit'.

Passive mode moet je volgens mij gewoon in je client aanzetten. wu-ftp ondersteunt dat dan verder standaard vast wel.

Verwijderd

Passive mode moet je idd in je client aanzetten, ncftp gebruikt standaard passive en valt terug op gewoon als dat niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
banaan-X schreef op 06 augustus 2002 @ 21:51:
Staat je firewall niet geblokkeerd op de transfer-poort (volgens mij blijft dat 20, maar dat weet ik niet zeker!)? Check dat met bijv. http://scan.sygate.com . Met ipchains -L kun je je huidige firewall gebruiken (je gebruikte toch RedHat? anders is het iptables -L). Je kunt je firewall dan aanpassen (mocht die 20 voor Internet blokkeren) met 'lokkit'.

Passive mode moet je volgens mij gewoon in je client aanzetten. wu-ftp ondersteunt dat dan verder standaard vast wel.
mijn provider heeft alles geblokkeert to 1024 :( daarom draai ik ook m'n ftp op 3400

bij die scan staan port 20 / 21 ook als blocked dus.

En euh wat moet ik te zien krijgen bij ipchains -L ik krijg:

Chain input (policy ACCEPT):
Chain forward (policy DENY):
target prot opt source destination ports
MASQ all ------ 192.168.0.0/24 anywhere n/a
Chain output (policy ACCEPT):

nou jah dat MASQ snap je wel das voor het netwerk
maar that's all wat er staat.

En voor de andere leukigheid.. Ik snap nu wel dat er passive is. Maar hoe zet ik dit standaart aan bij de server?

Verwijderd

Moet dat niet bij de client geregeld worden?

Volgens mij kan dat als je bent ingelogd met het commando passive

Maar als je voor het inloggen deze error krijgt, dan kun je dat weer niet instellen...

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt:
Ik heb hem gewoon op port 4021 gegooid en ftp-date op 4020

Voorderest heb ik 2 regels verandert in: /etc/xinetd.d/wu-ftpd

de regels:

log_on_success += DURATION USERID
log_on_failure += USERID

Daar heb ik het woord: USERID weg gehaald. Vervolgens een aantal mensen ergens in nederland laten inloggen.. En alles werkten.. Uiteraard wel na dat linux gereboot was.
Pagina: 1