Toon posts:

refreshrate hoger? waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
paar vragen:

Vaak worden de recommand refresh ratings overschreden van 85Hz of 72Hz

Kan dat voor de monitor geen kwaad?

Waarom moet de refreshrate van 85Hz omhoog naar de 100Hz? Het is toch zo dat het menselijk oog niet meer dan 25 plaatjes per seconde kan zien?

En tijdens CS staat monitor op 85Hz en toch krijg ik 100frames per second how come?

Verwijderd

hogere refreshrate is minder 'druk' voor je ogen, en dus beter voor je kijkers B)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je monitor op 85Hz staat en je haalt 100fps komen er toch maar echt 85fps op je beeldscherm, aangezien je scherm het beeld 85 keer per seconde vernieuwd.
Je hebt ook niet meer Hz om meer fps te halen, maar zoals ReV3rEnD al zegt, omdat het rustiger is voor je ogen.
Zet je scherm maar eens op 60Hz, daarna weer op 85Hz. Daar merk je overduidelijk verschil in. Eén uur computeren @ 60Hz en je hebt de rest van de dag zere ogen.
Hoe meer Hz, hoe beter dus voor je ogen. Nou zal het verschil tussen 85Hz en 100 niet zo overduidelijk merkbaar zijn, maar toch is het verschil er wel.. ;)

🌞🍃

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:44:
paar vragen:

Waarom moet de refreshrate van 85Hz omhoog naar de 100Hz? Het is toch zo dat het menselijk oog niet meer dan 25 plaatjes per seconde kan zien?

En tijdens CS staat monitor op 85Hz en toch krijg ik 100frames per second how come?
Uh, het menselijk oog kan iets van 88 plaatjes per seconde zien hoor.

En die refreshrate is niet het aantal frames per seconde (FPS) als ik me niet vergis.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

hier zijn wel zat topics over geweest en dit hoort in V&B thuis.

Dit topic is gesloten.