[Red Hat 7.3] Boot disk

Pagina: 1
Acties:

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 13:45
Dit is echt de grootste n00b vraag ever volgens mij, maar goed.
Ik heb al gezocht, maar de search doet het volgens mij ook nog niet helemaal (als ik de resultaten zo bekeek).
Hier is mijn probleem. Ik heb vandaag Red hat geinstalled op mijn 2e hardeschijf ( op de eerste draait win XP) en ik had het id om hem dan te booten met een diskette aangezien ik geen rare LILO prut op mijn XP schijf wou hebben. Tijdens de installatie had ik echter geen diskettes bij de hand dus heb ik geen bootdisk kunnen maken. Ik dacht dat ik die wel zo van de red hat site kon plukken. Niet dus. Daar staan alleen opties om de disk te creeren vanuit linux zelf en daar kom ik dus niet in...

Mijn vraag is dus: hoe start ik Linux nu?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt altijd nog een bootdisk van de slackware distro gebruiken. Die kun je in dos naar een floppy schrijven. Je kunt dan tijdens het booten opgeven op welke partitie de root staat (bv 'root = /dev/hda1').

Welcome to the desert of the real.

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
ik denk dat je de 'rescue disk' van RedHat moet hebben, en daarmee RedHat opstarten... en dan opnieuw een boot-disk maken in RedHat, alleen dat weet ik niet hoe dat moet, alleen dan ben je (als het goed is) dit probleem dan al voorbij.

Verwijderd

Pak een stapeltje diskettes en start de setup opnieuw (1e cd), kies daarna voor de upgrade en maak de bootdisk.

Sim-pel. :)

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 13:45
Idd, ik heb maar ff de HDD weer geformateerd en de boel opnieuw geinstalled met diskettes bij de hand :)