[Unreal IRCd] Server load balancing.

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik draai sinds kort een eigen IRC server, en sinds vandaag Diaboluzzz ook. We hebben deze servers gelinkt via C/N lijnen in de ircd.conf
Het gaat hier om Unreal IRCd servers versie 3.1.3
Ik heb de Hub, en Diaboluzzz is de leaf. Wat we nu willen opzetten is dat als mijn server een hogere load heeft als die van Diaboluzzz, of andersom dat ie dan de volgende server connect. Is dit standaard al zo geregeld? Of moeten we zelf nog dingen opzetten? Ik heb al gegoogled, maar kon weinig concreets vinden, temeer omdat ik niet exact weet wat de term daarvoor is. Load balancing wordt vaak meer gebruikt voor het balancen van je NIC. Dus als iemand ervaring heeft?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

1e manier om load te verdelen is round robin dns: dus 1 hostname irc.blaat.nl met daarachter de ips van de servers. Zo gaat een client naar een willekeurige server. Ook kan je lines (kijk ff in de manual) aanleggen aantal users per class en als hij vol is doorsturen naar de andere server.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"