Toon posts:

de nieuwe Olympus C-720UZ is er, ik heb hem (foto's)

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe model van de Ultra Zoom serie van Olympus is in nederland. En ik ben een van de eersten die er eentje heeft.

Een paar specs:

3.0 Megapixel
8x Optische Zoom
Adviesprijs: 599 Euro (ik kocht hem voor 579)

En natuurlijk een paar foto's (misschien zijn ze niet helemaal top, maar ik ben de camera nog aan het verkennen), ik heb er zwaardere compressie overheen gedaan dan standaard (voor de modemers).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/P1010050.jpg

Standaard foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/P8060013.jpg

Met 8x optische zoom:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/P8060014.jpg

hopelijk werken ze nu wel!
Vragen en reacties zijn natuurlijk van harte welkom!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 13:00

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

kruisjes

*empty*

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 20:36

Twhomp

Stayin' Alive

Zeg Ruud: je foto's doen het niet ;) >:)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

Topicstarter
das kut, ik probeer ze ff te herstellen, iemand nog goede webspace??

doen ze het nog steeds niet? Bij mij doen ze het wel!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:25:
das kut, ik probeer ze ff te herstellen, iemand nog goede webspace??

doen ze het nog steeds niet? Bij mij doen ze het wel!
geocities laat je niet door linken :z

zet ze maar ff op www.lycos.nl

Verwijderd

Topicstarter
Azrael schreef op 06 augustus 2002 @ 21:38:
[...]
geocities laat je niet door linken :z

zet ze maar ff op www.lycos.nl
Werken ze nu wel mensen?

Verwijderd

Erg fraaie camera, Weide!
Heb je er al extra geheugenkaartjes bij gekocht?

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Die zoom :9~ :9~

Verwijderd

Kun je nog wat specs posten? En pics natuurlijk :P! Die zoom is echt super; heb je hem speciaal voor de zoom gekocht of gaf iets anders de doorslag? Toen wij onze camera gingen uitzoeken hebben we echt afwegingen moeten maken; veel optische zoom en minder pixels of meer pixels en minder optische zoom en dergelijke. Best moeilijk kiezen, zeker gezien de prijsfactor. Maar je hebt waarschijnlijk een goede keus gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:58:
Kun je nog wat specs posten? En pics natuurlijk :P! Die zoom is echt super; heb je hem speciaal voor de zoom gekocht of gaf iets anders de doorslag? Toen wij onze camera gingen uitzoeken hebben we echt afwegingen moeten maken; veel optische zoom en minder pixels of meer pixels en minder optische zoom en dergelijke. Best moeilijk kiezen, zeker gezien de prijsfactor. Maar je hebt waarschijnlijk een goede keus gemaakt :)
Ik zocht veel zoom voor relatief weinig geld, en deze olympus voldeed daaraan.
Hij moest minimaal 3 mp zijn, om later grotere afdrukken te maken.
Ik zat te twijvelen tussen de Minolta Dimage 5, de Fuji 2800z, en deze camera de Olympus c-720UZ(camedia 720 Ultra Zoom).
De minolta vond ik te duur, en blijk in testen last te hebben van zoekerigheid (problemen met autofocus), en die had een handmatige zoom.
De fuji vond ik goed, maar deze had maar 6x optische zoom en was maar 2.1 MP.
De kwaliteit was ook iets minder dan deze camera.
Toen stuitte ik op de Olympus C-700Z, een camera met 2.1 mp CCD en een machtige 10x optische zoom! En terwijl ik daar meer informatie over zocht las ik dat er een opvolger kwam, en dat ie begin Augustus in nederland kwam.

Na wat navraag te hebben gepleegd, was ik verkocht!
En ik moet zeggen, ik heb er geen enkele spijt van!

Hier is een test van de camera(die zwaar voor mij heeft meegeteld)
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c720uz.html

Ik zet binnenkort meer foto's online, maar wanneer weet ik niet exact. Ik heb namelijk een trage modem verbinding

• miekol

miekol

erm

The C-720 Ultra Zoom offers a 3-megapixel imager and an 8x zoom, which is 40 to 320mm in 35mm photography
Jammer van die 40mm maar die 320mm is echt :9~ :9~ :9~

[ Voor 0% gewijzigd door miekol op 07-08-2002 00:18 . Reden: typo (ja in dat ene zinnetje, knap he) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 23:43:
[...]

Ik zocht veel zoom voor relatief weinig geld, en deze olympus voldeed daaraan.
Hij moest minimaal 3 mp zijn, om later grotere afdrukken te maken.
Ik zat te twijvelen tussen de Minolta Dimage 5, de Fuji 2800z, en deze camera de Olympus c-720UZ(camedia 720 Ultra Zoom).
De minolta vond ik te duur, en blijk in testen last te hebben van zoekerigheid (problemen met autofocus), en die had een handmatige zoom.
De fuji vond ik goed, maar deze had maar 6x optische zoom en was maar 2.1 MP.
De kwaliteit was ook iets minder dan deze camera.
Toen stuitte ik op de Olympus C-700Z, een camera met 2.1 mp CCD en een machtige 10x optische zoom! En terwijl ik daar meer informatie over zocht las ik dat er een opvolger kwam, en dat ie begin Augustus in nederland kwam.

Na wat navraag te hebben gepleegd, was ik verkocht!
En ik moet zeggen, ik heb er geen enkele spijt van!

Hier is een test van de camera(die zwaar voor mij heeft meegeteld)
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c720uz.html

Ik zet binnenkort meer foto's online, maar wanneer weet ik niet exact. Ik heb namelijk een trage modem verbinding
Ja ik herken het probleem. Vooral die drie MP bleek problematisch. Tot zeg maar 2,5 megapixel is een digitale camera redelijk betaalbaar en heb je ruime keus, maar vanaf 3 megapixel kom je snel in het superdure segment. En dan die quasi-verleidelijke zoom; blijkt vaak dat het helemaal geen optische zoom is maar digitaal (staat er in reuzeletters 8X zoom en dan blijkt het maar 2 x optisch :( ).

Ik las dat je plannen had voor grotere afdrukken (en daarom terecht een 3 mp camera heb gekocht). Nu heb ik in een ander topic deze vraag ook al gepost, maar ach, baat het niet dan schaadt het niet: waar laat jij afdrukken maken in afwijkende maten of verhoudingen?? Ik kwam in mijn zoektocht niet veel verder dan A4 formaatjes en dat wil ik nu juist niet. Ik zou graag afdrukken maken in een 4:3 verhouding of 50x50 cm.
:P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:40:
[...]

Ja ik herken het probleem. Vooral die drie MP bleek problematisch. Tot zeg maar 2,5 megapixel is een digitale camera redelijk betaalbaar en heb je ruime keus, maar vanaf 3 megapixel kom je snel in het superdure segment. En dan die quasi-verleidelijke zoom; blijkt vaak dat het helemaal geen optische zoom is maar digitaal (staat er in reuzeletters 8X zoom en dan blijkt het maar 2 x optisch :( ).

Ik las dat je plannen had voor grotere afdrukken (en daarom terecht een 3 mp camera heb gekocht). Nu heb ik in een ander topic deze vraag ook al gepost, maar ach, baat het niet dan schaadt het niet: waar laat jij afdrukken maken in afwijkende maten of verhoudingen?? Ik kwam in mijn zoektocht niet veel verder dan A4 formaatjes en dat wil ik nu juist niet. Ik zou graag afdrukken maken in een 4:3 verhouding of 50x50 cm.
:P
Je moet het zeker weten bij een 1mans-zaak of kleine keten, want bij de hema, trekpleister enz... willen ze geen aparte formaten maken.
Ik wil het gaan doen bij een kleine keten (combi Haasdijk) bij mij in de buurt.
Deze camera heb ik overigens bij Foto Konijnenberg gekocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:08:
[...]

Je moet het zeker weten bij een 1mans-zaak of kleine keten, want bij de hema, trekpleister enz... willen ze geen aparte formaten maken.
Ik wil het gaan doen bij een kleine keten (combi Haasdijk) bij mij in de buurt.
Deze camera heb ik overigens bij Foto Konijnenberg gekocht.
Foto Konijnenberg? Cool, daar hebben wij hem ook gekocht!! Ze leveren echt enorm snel en hadden de beste prijs. Konijnenberg roelt!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
miekol schreef op 07 augustus 2002 @ 00:18:
[...]

Jammer van die 40mm maar die 320mm is echt :9~ :9~ :9~
Je hebt toch zelf zo'n 602?
Gewoon die 1.5x Fuji lens kopen voor een 9x vergroting = 315mm ;)

Zal wel lachen wezen als je voor de 720UZ nog eens een telelens kan kopen, moet je wel een stabiele hand hebben denk ik ;)

Verwijderd

Redje schreef op 07 augustus 2002 @ 14:28:
[...]

Zal wel lachen wezen als je voor de 720UZ nog eens een telelens kan kopen, moet je wel een stabiele hand hebben denk ik ;)
Tijd voor een statiefje zou ik zeggen

• Azrael
Leuk dingetje, zeker voor die prijs, met die 8x zoom.

Maar helaas niet gestabiliseerd, dus een statief is sowieso een must.

Ook last van chromatische aberratie, wat weer komt door die lange zoomlens.

Ook is de EVF niet bruikbaar bij weinig licht.

Ik had die review op Steves' al eerder gelezen, net als de gebruikerservaring op Dpreview en was tot de conclusie gekomen dat de nadelen toch niet opwegen tegen de voordelen. (incl. het niet ondersteunen van CF)

Een echt goede camera met veel zoom betaal je toch minstens nog 1000 euro voor.

DCResourse heeft ook een review staan:
http://www.dcresource.com.../c720uz-review/index.html

Ook hier "The Olympus C-720UZ is far from being a perfect camera."

Imaging Resource: http://www.imaging-resource.com/PRODS/C720/C72A.HTM

Megapixel:
http://www.megapixel.net/...c720uz/c720uz-review.html

Maarja, als je deze tekortkomingen voor lief neemt en toch voor die 8x zoom gaat is het een mooi toestel :)

Verwijderd

Azrael schreef op 07 augustus 2002 @ 15:26:

Ik had die review op Steves' al eerder gelezen, net als de gebruikerservaring op Dpreview en was tot de conclusie gekomen dat de nadelen toch niet opwegen tegen de voordelen. (incl. het niet ondersteunen van CF)

Megapixel:

Maarja, als je deze tekortkomingen voor lief neemt en toch voor die 8x zoom gaat is het een mooi toestel :)
Welke camera raad jij aan dan in deze prijsklasse (rond de 600)?

• Azrael
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:38:
[...]

Welke camera raad jij aan dan in deze prijsklasse (rond de 600)?
Hm, lastig, hangt er vanaf wat je wilt.

Ik heb een Canon Powershot S30, 650 euro, maar let wel, dan heb je alleen nog maar de camera, dus geen extra geheugen, tasje of evt. batterij.

Je moet dus gewoon in de pricewatch kijken en veel reviews lezen met in je achterhoofd je budget en de eisen die jij aan je camera stelt. (zie ook de sticky met koopadviezen.)

Verwijderd

Topicstarter
Azrael schreef op 07 augustus 2002 @ 15:26:

Megapixel:

Jij verteld erg negatief over deze camera. En de perfecte camera bestaat niet volgens mij. En bij 1 op de 50 foto's heb je echt last van die chromatic Aberations.
Ik vind hem snel focussen, en voor zo'n camera gaan de batterijen ook vrij lang mee (een dag schieten 400 foto's).
Ik zie niet waarom het een nadeel is dat ie CF niet ondersteund.
En ik kan met recht concluderen dat deze camera op dit moment het meeste waar voor zijn geld bied (als een "veelpoot-camera"zoekt in de prijsklasse rond de 600Euro).

P.s. Alles is met deze camera handmatig in te stellen, maar de standaard instellingen voldoen ook prima. En met een korte sluitertijd van 1/1000 is die ook heel geschikt voor sportevenementen, vliegshows, enz.... Of voor gewoon een foto met 8x optische zoom scherp uit je hand te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Paar nieuwe foto's direct uit de camera!

Een kip die pikt (1024x768 Standard Quality)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/P8070028.jpg

Een logo van een auto (1024x768 Standard Quality)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/P8070022.jpg

• miekol

miekol

erm

Redje schreef op 07 augustus 2002 @ 14:28:
[...]

Ja klopt, ben ik ook van plan heb nu alleen geen geld meer :(

Verwijderd

Mooie foto's, zeg!! En dit is nog maar standaard kwaliteit, toch? Wat voor batterijen gaan erin? en zijn ze al leeg? :P :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:05:
Mooie foto's, zeg!! En dit is nog maar standaard kwaliteit, toch? Wat voor batterijen gaan erin? en zijn ze al leeg? :P :P
De oplaadbare batterijen zijn nog niet leeg :) . En er gaan 4 AA (penlite) batterijen in. En standaard doet olympus er hele aparte batterijen bij (lijken op 2 penlites aan elkaar), en daar heb ik een cd aan foto's mee volgeschoten (JPG SHQ).
Ongeveer 400a 500 foto's.

Verwijderd

Ik las ergens dat bij de 700Z bij een beetje fel licht randen bij bv gebouwen een beetje paarsig verkleuren (hoe noem je dat?). Ik dat bij deze opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 22:58:
Ik las ergens dat bij de 700Z bij een beetje fel licht randen bij bv gebouwen een beetje paarsig verkleuren (hoe noem je dat?). Ik dat bij deze opgelost?
Je hebt het bij alle zoomcamera's wel een beetje hoor, en bij deze ook wel.
Het is bij deze camera minder slecht gesteld met die paarse randen dan bij de 700z maar het is wel nog steeds iets meer dan gemiddeld.
Maar je hebt er in de praktijk weinig last van, je ziet het alleen goed, als je meer dan 200% inzoomt.

• Azrael
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:30:
[...]

Jij verteld erg negatief over deze camera. En de perfecte camera bestaat niet volgens mij. En bij 1 op de 50 foto's heb je echt last van die chromatic Aberations.
Ik vind hem snel focussen, en voor zo'n camera gaan de batterijen ook vrij lang mee (een dag schieten 400 foto's).
Ik zie niet waarom het een nadeel is dat ie CF niet ondersteund.
En ik kan met recht concluderen dat deze camera op dit moment het meeste waar voor zijn geld bied (als een "veelpoot-camera"zoekt in de prijsklasse rond de 600Euro).

P.s. Alles is met deze camera handmatig in te stellen, maar de standaard instellingen voldoen ook prima. En met een korte sluitertijd van 1/1000 is die ook heel geschikt voor sportevenementen, vliegshows, enz.... Of voor gewoon een foto met 8x optische zoom scherp uit je hand te nemen.
Ik vertel er niet speciaal negatief over, maar ik wil dat overmatige enthousiasme een beetje temperen..
Ik vertel slechts wat er in de reviews staat; een leuke camera, maar hij heeft zo z'n nadelen.
Voor mij teveel nadelen, voor jou blijkbaar niet.
Maakt verder toch niet uit? :)

Trouwens, op die 8x optische zoom ben ik ook best wel jaloers hoor ;) :P
Alleen erg jammer dat ie niet gestabiliseerd is, maar dat zal voor een groot deel het prijsverschil ook wel bepalen..
Plus nog een paar kleine nadeeltjes..
Maargoed, ik wil die camera ook niet helemaal de grond in boren ofzo, je kan er echt wel mooie foto's mee maken, zoals elke camera in die prijsklasse.

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 17:14
Als jullie willen zien wat deze camera presteert op Sport fotografie check deze site:
http://www.skeelerspel.nl/gallerij/

De foto's van het WK in Oostende zijn gemaakt met de Olympus C 700 UZ.

Verwijderd

Topicstarter
fagao schreef op 28 augustus 2002 @ 11:14:
Als jullie willen zien wat deze camera presteert op Sport fotografie check deze site:
http://www.skeelerspel.nl/gallerij/

De foto's van het WK in Oostende zijn gemaakt met de Olympus C 700 UZ.
Dat is wel de voorganger hoor! De 720 presteerd nog beter, en nog op een hogere resolutie.

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
een goeie zoom is alles :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Topicstarter
Als er trouwens nog behoeft is aan meer pics, zal ik er nog eens wat posten

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:31:
Als er trouwens nog behoeft is aan meer pics, zal ik er nog eens wat posten
Graag, ik wil deze camera namelijk ook kopen, wil j een macro foto maken met veel felle kleuren erin?
Ik ben wel benieuwd hoe goed ie daar in is :)

Alle proemn in n drek

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik zat sterk te denken om een Canon S30 te kopen , maar dit lijkt me ook wel interessant.
zou iemand mij de voors danwel tegens van deze camera kunnen vertellen tov de s30??
idd een optische zoom van 8 is wel prettig. echter heeft hij een nimh accu wat mij een stuk minder aanstaat dan de Lithium accu van de s30.
en hoe is de lens beschermt van de C-720?? is daar gewoon een kapje voor?

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
fenrir schreef op 06 september 2002 @ 21:07:
ik zat sterk te denken om een Canon S30 te kopen , maar dit lijkt me ook wel interessant.
zou iemand mij de voors danwel tegens van deze camera kunnen vertellen tov de s30??
idd een optische zoom van 8 is wel prettig. echter heeft hij een nimh accu wat mij een stuk minder aanstaat dan de Lithium accu van de s30.
en hoe is de lens beschermt van de C-720?? is daar gewoon een kapje voor?
Een gewoon kapje zit erbij, die je op de lens kunt klikken.
En waarom staan nimh-batterijen jouw niet aan? Deze zijn reuze handig, en mocht bijvoorbeeld ooit je accu van die canon minder worden kun je heel moeilijk weer een andere krijgen, en dat is met die batterijen geen probleem.
Verder is de s30 gewoon een hele andere camera dan de c-720UZ, de keus wordt dan wel moeilijk... want je kunt geen appels met peren vergelijken
Succes

Verwijderd

Bierkameel schreef op 06 september 2002 @ 20:15:
[...]

Graag, ik wil deze camera namelijk ook kopen, wil j een macro foto maken met veel felle kleuren erin?

Je zat toch eerst naar de C-3020 te kijken?
Daar zou ik echt voor gaan, ik ken iemand die hem heeft en die foto's die erafkomen zijn echt gruwelijk mooi.

Voordelen/Nadelen 3020 tov 720:
+3.14 MPixel ipv 2.95
+Grotere CCD
+32mm ipv 40mm (40 mm vind ik echt een zwaar nadeel, mijn C-2100 is 38 mm en dat vind ik vaak al irritant in kleine ruimtes)
-3x zoom ipv 8x zoom
-macros kunnen met C-720 dichterbij genomen worden
+diafragma gaat tot F11 (F7.1 bij C-720)
-1/800 snelste sluitertijd ipv 1/1000
+/- optische zoeker (ligt helemaal aan jezelf wat je beter vind)

Als je de zoom niet heel erg belangrijk vind zou ik echt voor de 3020 gaat, qua prijs verschilt het niet zoveel geloof ik. 3020 komen echt supermooie foto's vanaf, echt eng :P

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op 06 september 2002 @ 20:15:
[...]

Ik moet er eerlijk bij zeggen, ik heb het ding niet gekocht voor de macro's (is ook niet mijn sterkste punt :) ), maar hier is een foto van een bloem bij ons in de tuin.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/macro1.jpg

En deze vond ik zelf wel grappig, een macro met volledig optische zoom :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/macrozoom.jpg

Ps. Er zit wel wat photoshop compressie over de plaatjes (stand 6, en basislijn optimaal)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 14:41:
[...]

Ik moet er eerlijk bij zeggen, ik heb het ding niet gekocht voor de macro's (is ook niet mijn sterkste punt :) ), maar hier is een foto van een bloem bij ons in de tuin.
[afbeelding]

En deze vond ik zelf wel grappig, een macro met volledig optische zoom :P

[afbeelding]

Ps. Er zit wel wat photoshop compressie over de plaatjes (stand 6, en basislijn optimaal)
Ziet er goed uit, thnx :)
Ik ga hem volgende week toch maar kopen, hij was bij de dixons 699 euro maar ik krijg um via mn werk voor 470 euro :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op 07 september 2002 @ 15:11:
[...]

Ziet er goed uit, thnx :)
Ik ga hem volgende week toch maar kopen, hij was bij de dixons 699 euro maar ik krijg um via mn werk voor 470 euro :)
Dat is het betere werk! Had ik hem maar voor die prijs :7 ,De dixons heeft de camera 110 euro te duur (Afzetters).
succes

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... ik kwam dit op tweakers tegen...
nieuws: Olympus C-730 quick look

Dat is een snelle opvolger, wat zeggen jullie ervan?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:59:
Hmmz... ik kwam dit op tweakers tegen...
nieuws: Olympus C-730 quick look

Dat is een snelle opvolger, wat zeggen jullie ervan?
Achja dat zal je toch altijd zien :P
Maar ik ben erg blij met de 720UZ :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vagemail/P8120042.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vagemail/P8150050.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vagemail/P8150051.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vagemail/P8150021.JPG

Mijn eerste foto's

Ik heb er ondertussen al 200 gemaakt in een paar dagen en ik vind het een fijne camera, alleen die paarse randjes zijn minder (voorbeeld op verzoek)

Alle proemn in n drek

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 20:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

Een aantal foto's van mijn C720uz:

Motorblok van motor
Schaalmodel van David Coulthard genomen met macrostand
Struik in mijn achtertuin

Zijn genomen het de HQ stand (op een na hoogste als ik me niet vergis.)

Reacties zijn welkom. Wat vinden jullie ervan?

Dit is mijn eerste digitale camera. Heb wel altijd met spiegelreflex gewerkt, maar das toch iets anders vind ik.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er cool uit!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zie de paarse randjes niet :'(

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Verwijderd

wout-hugo schreef op 18 september 2002 @ 14:58:
Ik zie de paarse randjes niet :'(

Goed kijken :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img5/ca.jpg

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
aha..thnx...nu zie ik het...maar dat is wel minimaal (voor mij dan)
ik heb er niet veel last van...maybe ga ik m'n C-300z verkopen en dan een C-700z kopen :D want die 10x zoom is wel errug leuk :)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

wout-hugo schreef op 18 september 2002 @ 15:49:
aha..thnx...nu zie ik het...maar dat is wel minimaal (voor mij dan)
ik heb er niet veel last van...maybe ga ik m'n C-300z verkopen en dan een C-700z kopen :D want die 10x zoom is wel errug leuk :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vagemail/paarserandjes.png

Hier is het wel goed op te zien :(
Je krijgt het ook alleen als je helemaal uitzoomt en dan een pic maakt terwijl je camera beweegt.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

wie heeft er een olympus 720 handleiding ned

Verwijderd

Is het niet een ontzettend nadeel dat je de 720UZ niet handmatig kan scherpstellen?? (bij het nemen van "actie" foto's bijvoorbeeld?)

Verwijderd

ik wil niet veel zeggen maar ligt het nou aan mij of zie ik op die foto;s nou overal een soort paarse gloed?

vind dat niet echt mooi als ik dat vergelijk met me canon s40

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 12:54:
ik wil niet veel zeggen maar ligt het nou aan mij of zie ik op die foto;s nou overal een soort paarse gloed?

vind dat niet echt mooi als ik dat vergelijk met me canon s40
Dat is idd een groot nadeel van de Olympus 720UZ dat ie dat paarse randen effect heeft!

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 13:00:
[...]

Dat is idd een groot nadeel van de Olympus 720UZ dat ie dat paarse randen effect heeft!
Scheelt al enorm als je een goeie polarisatie filter gebruikt, eentje van B&W of hama.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

wie heeft er een olympus 720 handleiding ned ?????
niemand

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:17:
wie heeft er een olympus 720 handleiding ned ?????
niemand
Hij zat gewoon bij mn camera :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

dit is een import camera en daar zat geen ned handleiding maar mijn vriendin heeft moete met de eng handleiding .
Pagina: 1