dubbele ADSL lijn mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
situatie:
ik heb 1 adsl abonnement met een verbinding van 1.1 Mbit down en 128 Kbit up
ik heb 1 adsl modem die een max snelheid ondersteund van 8 Mbit (alcatel NIC)

feitjes die je moet weten:
- !!!belangrijk!!! volgens mij wordt de fysieke lijn niet afgeknepen door Belgacom maar de snelheid wordt bepaald door het soort abonnement bij Skynet (Internet Provider)
- je belt in belgië in via de normale telefoonlijn en niet zoals bij KPN maxstream een verbinding maken met een RJ45 kabel maar echt met een RJ10

idee:
Nu is mijn oom op vakantie en hij heeft mij zijn inloggegevens gegeven om wat te testen. Nu had ik het idee om twee inbelverbingen te configureren in windows en dan zo twee maal in te bellen onder verschillende accounts. Dit zou moeten kunnen...dacht ik. Maar nee als ik een inbelverbinding maak dan zegt windows dat mijn modem in gebruik is...en dat klopt.

eigen oplossing:
ik kan natuurlijk een extra modem kopen maar dan weet ik nog niet zeker of ik twee keer kan inbellen over dezelfde lijn met twee verschillende accounts.
ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.

vraag:
- mijn vraag is nu of ik dit op een of andere manier kan omzeilen?
- adsl werkt op een ongebruikte frequentie dat weet ik maar is deze frequentie onderverdeeld zodat je bv een verbinding kan zetten op zoveel en de andere op een hogere?

het was maar een idee maar zou wel grappig zijn als het werkt. Zo hoef je bv. alleen maar een extra abonnement te nemen bij Skynet voor 40 euro per drie maanden en heb je 2,2 MB etc.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Neen, ADSL bezet een hele lijn, wil je nog een aansluiting dan zul je nog een telefoonlijn moeten nemen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:31
Zou het kunnen werken via een ISDN lijn misschien?

• shardphoenix
Tjeetah schreef op 06 augustus 2002 @ 21:22:
Zou het kunnen werken via een ISDN lijn misschien?
mmm ja over isdn zou dat wel kunnen werken denk ik ja (met een tweede modem)...helaas heb ik geen isdn.
adsl bezet dus de hele lijn...mmmm das minder

• bazs2000

bazs2000

mikevanrooijen schreef op 06 augustus 2002 @ 21:24:
[...]

mmm ja over isdn zou dat wel kunnen werken denk ik ja (met een tweede modem)...helaas heb ik geen isdn.
adsl bezet dus de hele lijn...mmmm das minder
Inderdaad, ook met ISDN gaat het niet werken.

Alles onder de 5Khz is gereserveert voor spraak en alles daar boven is voor DSL.
Het is jammer om het topic meteen met een kort zinnetje om zeep te helpen want je hebt er lang op moeten typen. :P

Maarja, ik heb het ADSL niet uitgevonden, ik werk er alleen mee. :)

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 14:03
bazs2000 schreef op 06 augustus 2002 @ 21:27:
[...]
Inderdaad, ook met ISDN gaat het niet werken.

Alles onder de 5Khz is gereserveert voor spraak en alles daar boven is voor DSL.
Het is jammer om het topic meteen met een kort zinnetje om zeep te helpen want je hebt er lang op moeten typen. :P

Maarja, ik heb het ADSL niet uitgevonden, ik werk er alleen mee. :)
toch nog 1 voordeel aan kabel >:)
Je zou een 2e lijn kunnen nemen

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Onmogelijk op 1 lijn, met meerdere lijnen kan het wel. ISDN is ook 1 lijn dus dat kan ook niet.

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:31
Maar als je de postcodecheck doet op mxstream.nl, krijg je ook te zien of MxStream via ISDN bij jou beschikbaar is... dat is dus onzin?

• shardphoenix
Waslijn schreef op 06 augustus 2002 @ 22:03:
Onmogelijk op 1 lijn, met meerdere lijnen kan het wel. ISDN is ook 1 lijn dus dat kan ook niet.
huh isdn maar 1 lijn? je krijgt toch TWEE fysieke lijnen of ben ik nou gek?
:? (sorry als ik me vergis)

Toen ik ISDN had in bels kon ik met 64 Kbit internetten en kon je in windows de twee lijnen koppelen zodat je 128 Kbit had. Dat werkte vroeger prima!

[ Voor 0% gewijzigd door shardphoenix op 06-08-2002 22:42 . Reden: toevoeging ]

• shardphoenix
Tjeetah schreef op 06 augustus 2002 @ 22:36:
Maar als je de postcodecheck doet op mxstream.nl, krijg je ook te zien of MxStream via ISDN bij jou beschikbaar is... dat is dus onzin?
euh ik woon in belgië dus denk niet dat ze het hier komen leggen :+

• bazs2000

bazs2000

mikevanrooijen schreef op 06 augustus 2002 @ 22:40:
[...]

Toen ik ISDN had in bels kon ik met 64 Kbit internetten en kon je in windows de twee lijnen koppelen zodat je 128 Kbit had. Dat werkte vroeger prima!
Ja en nee, er gaat maar 1 aderpaar naar de telefonieswitch van de telefooncentrale.
Het is jammer dat ik niet alles weer van ISDN want dan had ik het jou haarfijn kunnen uitleggen.

Ik weet meer van de ADSL-techniek.
De topicstarter zegt in zijn beginpost dat de ISP (volgens hem) de bandbreedte bepaald, dit klopt niet, de bandbreedte wordt bepaald in de DSLAM die in de telefooncentrale staat.

Er zijn 3 typen DSLAMS bij mijn weten, en dat zijn de DSLAMS van Alcatel, Ericsson en Nokia.
Al deze DSLAMS regelen de bandbreedte intern op de modempoorten, de ISP staat hier dus los van.
ADSL is niet voor niets een halffabrikaat.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
mikevanrooijen schreef op 06 augustus 2002 @ 22:40:
[...]

Nee, je hebt geen twee fysieke lijnen. Het is met ISDN echter zo dat er een groter frequentie bereik gebruikt wordt. Met een analoge lijn heb je een frequentie bereik van 56k, terwijl je met ISDN twee keer 64k + een beetje (D-sub kanaal genoemd) aan bereik hebt. Als je dus met twee lijnen zit te internetten, zitten beide lijnen in een ander frequentie bereik. En als je ADSL hebt zit die daar nog boven. Ik hoop dat je wat aan de uitleg hebt, want het is misschien wel een beetje vaag :P

Plaatje

[ Voor 0% gewijzigd door DrJamez op 06-08-2002 23:45 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• shardphoenix
DrJamez schreef op 06 augustus 2002 @ 23:31:
[...]
Nee, je hebt geen twee fysieke lijnen. Het is met ISDN echter zo dat er een groter frequentie bereik gebruikt wordt. Met een analoge lijn heb je een frequentie bereik van 56k, terwijl je met ISDN twee keer 64k + een beetje (D-sub kanaal genoemd) aan bereik hebt. Als je dus met twee lijnen zit te internetten, zitten beide lijnen in een ander frequentie bereik. En als je ADSL hebt zit die daar nog boven. Ik hoop dat je wat aan de uitleg hebt, want het is misschien wel een beetje vaag :P

Plaatje
ah nee dit snap ik wel best wel duidelijk.
thx voor de opheldering
Pagina: 1