Ik heb een site, waarbij ik elk uur een andere afbeelding laat zien. Dit deed ik met behulp van het checken van de tijd bij de client. Nu kwam ik erachter dat een aantal mensen hun klok iets vooruit zette en hierdoor een aantal plaatjes verder kon kijken (ik werk nl graag vooruit
).
Nu heb ik dit volgens mij afgevangen door ook te kijken naar de tijd op een bepaalde timeserver en indien deze gelijk is aan de tijd van de client het plaatje weer te geven, indien niet dan een melding weergeven dat men zijn of haar klok goed moet zetten
. (het is niet de meest vriendelijke oplossing, maar goed server staat in nl en bezoekers komen ook voornamelijk uit deze tijdzone dus het kan). Alleen zit ik me nu af te vragen: is dit te omzeilen. Zeker omdat ik het idee heb dat een aantal bezoekers nog steeds vooruit surft in plaats van ieder uur terug te keren voor een nieuw plaatje.
de client tijd wordt eenvoudig gecheckt met javascript en de tijd op de timeserver met php. Kortom is het mogelijk dat mensen hiervoor een workaround hebben en hoe is dat op te lossen.
Nu heb ik dit volgens mij afgevangen door ook te kijken naar de tijd op een bepaalde timeserver en indien deze gelijk is aan de tijd van de client het plaatje weer te geven, indien niet dan een melding weergeven dat men zijn of haar klok goed moet zetten
de client tijd wordt eenvoudig gecheckt met javascript en de tijd op de timeserver met php. Kortom is het mogelijk dat mensen hiervoor een workaround hebben en hoe is dat op te lossen.