[HDD] Is dit de beste opstelling?

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 09:02
Ik heb net mijn Gateway PC omgebouwd omdat hij zo mag gaan fungeren als server, maar heb net 2 HD's er bij geplaatst met onderstaande schema:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Op moederbord:
   Primary Master: Leeg
   Primary Slave: Leeg
   Secundary Master: DVD-Rom (40-Pins)
   Secundary Slave: CD-Brander (40-Pins)

Op PCI-Kaart (Ultra 66)
   D0: HardDisk 8 Gig voor: Windows 2000 Server (80-Pins, kabel1 Master)
   D1: HardDisk 20 Gig voor: Dataopslag (80-Pins, kabel1 Slave)
   D2: HardDisk 3,1 Gig voor: Speciale Data zoals drivers/Cd's (40-Pins, kabel2 Master)
   D3: (Nog) Leeg

(D2 wordt morgen uitgevoerd met 80 pins ipv 40)

Heb ik dit goed gedaan of kan ik dit beter op een andere manier doen??

En is het ook mogelijk om later op de twee lege primary sloten nog extra drive's te installeren :?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Ligt eraan wat er op het mainbord zelf zit: ATA66/ATA100/ATA133??
Indien 100/133 kun je daar beter de schijven aanhangen lijkt mij.
Zoniet, lijkt mij de 20 gig nieuwer en dus snelledr dan de 8 gig, dus zou ik die als eerste eraan hangen, daarachter de 8 en daarachter de 3.1 :)

Verwijderd

waarom je nou beide spelers op 1 kanaal zet kan ik eigenlijk niet vatten :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 22:38 . Reden: typo ]

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:15
ach, als je niet on-the-fly copieert boeit dat totaal niet (sterker nog: omdat je dan toch nooit tegelijk gebruik maakt van de CD-spelers is dit wel handig).

Maar persoonlijk zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Zeker bij dit soort kleine (= langzame) harddisks boeit het allemaal vrij weinig... Je mag blij zijn als die 3.1 GB schijf 10 MB/s haalt, dus of die nou aan een 40 pins of aan een 80 pins kabel hangt boeit niet zo, net zo dat het niet boeit of hij nou alleen een 66 MB/s channel mag gebruiken of dat hij die moet delen..

Bij mij is het hoe ik uitkom qua kabels, in de praktijk is dat bij mij de bottleneck: hoeveel kabels krijg ik dit keer door het middengedeelte van m'n kast gepropt en hoe lang zijn de kabels.