Toon posts:

Welk programma voor folders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat aan het grasduinen op het internet voor een goed programma om foldermateriaal mee te kunnen maken.

Iemand enig idee wat een beginnende gebruiker het beste kan gebruiken?
Zelf zat ik te denken aan PageMaker, maar graag hoor ik ook andere suggesties... :)

/edit: De enige voorwaarde is dat de bestanden eenvoudig uit te wisselen moeten zijn (door bijvoorbeeld op te kunnen slaan als .PDF).

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:43
Quark Xpress :?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
PageMaker is (dacht ik) om webpagina's mee te maken. Maar probeer Adobe Acrobat eens :)

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 06 augustus 2002 @ 21:04:
PageMaker is (dacht ik) om webpagina's mee te maken. Maar probeer Adobe Acrobat eens :)
Is dat om enkel de PDF bestanden te kunnen lezen? :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

RagTime Solo en is gratis nu

[ Voor 0% gewijzigd door PipoDeClown op 06-08-2002 21:15 . Reden: verlinkt ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga het meteen proberen of het iets is.

Andere suggesties zijn deze avond ook nog welkom... ;)

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ik heb behoorlijk wat negatieve ervaringen met de pdfomzetting van quark.
om naar drukker te brengen (collect for output) prima, maar pdf :r

Negeren is vooruitzien

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:07:
[...]

Is dat om enkel de PDF bestanden te kunnen lezen? :?
Dat is Acrobat Reader!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat ik een of ander PostScript mist ofzo, weet iemand hier raad mee?
Ik begrijp er even geen snars meer van... :P

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 06 augustus 2002 @ 21:29:
[...]

Dat is Acrobat Reader!
Ik bedoel eigenlijk: "Is dat niet om enkel de PDF bestanden te kunnen lezen? :? "
Begrijp je?

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
sdomburg schreef op 06 augustus 2002 @ 21:04:
PageMaker is wel voor Desktop Publishing, ik heb zelf alleen het idee dat het niet superuitgebreid is. Met versie 6.5 heb ik wel een simpel foldertje in elkaar gedraaid. Nuttige dingen zijn o.a. dat je "master pages" kunt definiëren en daar elke pagina vanaf kunt leiden met indeling enzo. Inmiddels is versie 7 uit, die zal wel beter zijn.
Volgens mij is er ook QuarkXPress voor de PC (als je daarop werkt tenminste) maar daar ben ik niet 100% van op de hoogte.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Met adobe acrobat maak je PDF bestanden en maet Adobe Acrobat reader kun je ze lezen, die PDF'jes komen niet zomaar uit een boom vallen ofzo :)

Quark is wel goed (defacto standaard voor print meestal :) alhoewel erg prijzig.

Over je postscript gebreken, tja, die zitten misschien wel op het cd'tje :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Yellow|A schreef op 06 augustus 2002 @ 22:07:
Met adobe acrobat maak je PDF bestanden en maet Adobe Acrobat reader kun je ze lezen, die PDF'jes komen niet zomaar uit een boom vallen ofzo :)

Quark is wel goed (defacto standaard voor print meestal :) alhoewel erg prijzig.

Over je postscript gebreken, tja, die zitten misschien wel op het cd'tje :)
Oke, thanks! Ik begreep je blijkbaar een beetje verkeerd...

Wat betreft de cd's: ik moet eerst alles uitproberen voordat ik het aanschaf , he! :z

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

http://www.adobe.com/products/indesign/tryindesign.html

Gratis Trial van Adobe Indesign.. Misschien handig om te proberen? Indesign is de Adobe tegenhanger van Quark. Nog niet helemaal wat het moet worden, maar met elke versie komen ze een stapje verder :)

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

offtopic:
Nu toch wat Quark/Indesign gebruikers bij mekander zijn...
1 van jullie al btje gespeuld met de XML mogelijkheden van Quark5 of Indesign?

Als je ervaring hebt met Illustrator en/of andere Adobe produkten is Indesign waarschijnlijk lekker voor je om mee te werken. Ga je helemaal voor het eerst aan de slag, dan kan ik je QuarkXpress aanraden. Lekker makkelijk om in te komen. Tikkie duur is een understatement, kost je al gauw zo'n 4 gulden-ruggen.
Pagina: 1