Heerlijk vakantie
Ik heb me de laatste 2 dagen kwaad gemaakt op een GAME die ik aan maken ben in 'Visual Basic 6'. Het lukt aardig
Ik heb het idee afgekeken van een spel
, een spelletje op de 'Commodore Amiga 500' genaamt : 'BIP'.
Deze versie moet client-server gaan worden, zodat ie speelbaar wordt over TCP/IP. Geen probleem dacht ik.. alleen toen kwam ik dus op het volgend probleem. Het spel maakt gebruik van 'DirectX DirectDraw'. En wanneer ik deze ging uitproberen had ik geen snelheids problemen op m'n compu.. (zie Signature) Totdat ik voor de gein ging testen op m'n laptop* ...... AArrrrgggggghhhh
Het begon 'ietsjes pietjes' te schokken
... Hierna heb ik gelijk een 'FPS'-meter erin geprogt, en wat schept mijn verbasing...
Mijn compu haalt 64 FPS, en me laptop niet meer dan 18 FPS
En het is niet de programering zelf (berekening begingen e.d.) , maar echt zuiver de traagheid van beeldopbouw. Ik bedoel vroeger op 286 kon je in 640x480 mode hoger halen voor dit soort animaties ... en zoals je straks zelf kan zien... is het nou niet echt spectaculair rekenwerk...
Mijn vraag aan jullie is om deze GoT BETA TEST uit te proberen** en laat via deze thread weten wat je specs zijn (processor + gfx-card) met de bijhorende 'FPS' en 'Sec' per Frame. Dit laatste verschijnt in je scherm wanneer je het spelletje speelt (Deze is REALTIME).
Hierbij dank ik jullie voor jullie medewerking.
En wat vinden jullie een minimale systeem vereisten voor z'n desktopgame

P.S. Het spel wordt uiteraard, totaal FREEWARE . Natuurlijk zijn jullie de eerste die het weten zodra ie klaar is!
* Laptop Specs :
Dell Ispirion 4000
Celeron 900 Mhz
192 MB
Ati Radeon Mobile 3
even als referentie CounterStrike 70 FPS @ 1024 * 786 & flyWebber 18 FPS
** Instructie
Left CTRL = Gas
Pijl-Rechts/Links = Roteren
Deze versie moet client-server gaan worden, zodat ie speelbaar wordt over TCP/IP. Geen probleem dacht ik.. alleen toen kwam ik dus op het volgend probleem. Het spel maakt gebruik van 'DirectX DirectDraw'. En wanneer ik deze ging uitproberen had ik geen snelheids problemen op m'n compu.. (zie Signature) Totdat ik voor de gein ging testen op m'n laptop* ...... AArrrrgggggghhhh
Mijn compu haalt 64 FPS, en me laptop niet meer dan 18 FPS
Mijn vraag aan jullie is om deze GoT BETA TEST uit te proberen** en laat via deze thread weten wat je specs zijn (processor + gfx-card) met de bijhorende 'FPS' en 'Sec' per Frame. Dit laatste verschijnt in je scherm wanneer je het spelletje speelt (Deze is REALTIME).
Hierbij dank ik jullie voor jullie medewerking.
P.S. Het spel wordt uiteraard, totaal FREEWARE . Natuurlijk zijn jullie de eerste die het weten zodra ie klaar is!
* Laptop Specs :
Dell Ispirion 4000
Celeron 900 Mhz
192 MB
Ati Radeon Mobile 3
even als referentie CounterStrike 70 FPS @ 1024 * 786 & flyWebber 18 FPS
** Instructie
Left CTRL = Gas
Pijl-Rechts/Links = Roteren
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel