Toon posts:

A7V133-C chipset cooling fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Op mijn A7V133-C zit NAAST de processor een ander fannetje dat de chipset koelt. Nu gebeurt het vaak, dat als ik de computer net aan zet dat de fan een snerpend geluid maakt. Ik denk zelf dat de fan dood aan het gaan is. Wie weet of deze fan een universele fan is die ik nieuw kan kopen, of moet ik terug met mijn moederboard? Zijn er andere methoden om de fan te maken?

Alvast bedankt,

Ed uit Zutphen

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Dit zie ik vaak gebeuren bij asus mobo's

een maandje geleden had een kameraad van mij dit ook met zijn nieuwe a7v266-e,
in principe is het meestal het gemakkelijkst/snelst om deze te vervangen door een blue orbje ed.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Heeft deze fan dan een universele voet?

Verwijderd

Hij is niet perse nodig maar je kan hem gewoon op de Asus site bestellen >:)

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gewoon eraf halen, heb ik ook gedaan. Hoezo nieuwe fan :P

• Bossie
  • Laatst online: 22:12
deze heeft gewoon de standaard 3pins aansluiting, netzoals de chipsetfan op asus mobo's

wat misschien een makkelijke oplossing is, is om gewoon ff bij de lokale computerboer om zon fannetje te vrage of gewoon garantie claimen ookal is makkelijker om dit zelf thuis te doen dan met je case te gaan sjouwe :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de voet van deze fan niet universeel was, dus op iedere hoek een schroef, ik heb hem nog niet helemaal uit elkaar gehaald, maar dacht dit zo van boven af te zien.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Eraf halen en dan een koelblok opdoen. geen koeler.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Je kan idd een nieuwe bestellen, heb ik ook gedaan. Alleen bij Abit, omdat het daar gratis was (alleen die paste niet op me mobo }:O ). In ieder geval, heb ik de stickertje van de cooler opgetild en wat naaimachine-olie op gedaan. Sindsdien piept ie nooit meer :)

....hij begon met piepen al 3 maanden na aankoop, dus volgens mij komt dit er vaak voor bij de A7V133...

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Heb op werk een paar van die mobo's liggen zonder fannentje meer moet ze weer een keertjuh bestelluh bij Asus

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik had het probleem ook, gewoon de fan er af gehaald, me fsb draaide echter wel op 100mhz

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik Heb de juiste oplossing voor jou!

Ik heb zelf ook een Asus A7V133, en op mijn VIA chipset ZAT een Fan van ongeveer 4cm groot.

Dat ding maakte mij ook zo'n Rot herrie, wat ik nou gedaan heb is het volgenden :

Ga naar een 1 of andere pc boer, en vraag aan hem of hij nog een oude A7V mobo heeft liggen(de 100mhz versie)

deze heeft GEEN Fan op de Chipset zitten, maar een Groene koelblok.

Deze kan je er heel makelijk van af halen en op je eigen mobo zetten.

Ik heb dit ook gedaan, en mijn mobo is nu zelfs stiller :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen, bedankt voor de oplossingen!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Nou nou,

Ik meende al dat ik de enige was met dat probleem. Ik heb er al twee maal een nieuwe op gekrgen onder garantie maar nu begint ie weer. Asus is toch niet de minste op de markt. Mogen ze daar wel wat meer aandacht aan besteden.

Die van de CPU is trouwens ook al een keer vevangen.

:? :? :?

macOS 26.2

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Of je monteert er een Zalman NB32 op.
http://www.zalman.co.kr/english/product/NB32.htm

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Verwijderd

Amen :)

Asus is trouwens niet de enige met dit "foutje".... We kunnen ons er druk over maken, of voor een paar euro's er een passieve HS opzetten...Moeilijke keuze :P

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag toch maar even naar de lokale computerboer geweest. Die hebben alleen maar universele setjes van 4x4cm en met 4 schroefgaten. Op de Zalman site staat weliswaar de goede layout. Zelfs informatique kon mij niet verder helpen, dan alleen maar het board in te willen nemen en op te sturen naar Asus. Kost me ten eerste 3 weken tijd en ten tweede is het water naar de zee dragen: het is een goedkoop fannetje. Computerland bracht mij een heel goedkope oplossing. Haal het stickertje van de koelfan er even af. Laat een klein druppeltje naaimachine olie in het gaatje lopen en de fan loopt weer als een zonnetje. De fan is dus nu weer stil. Tot die tijd zien we wel weer.

Groeten,

Ed

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• error33
  • Laatst online: 14-08 20:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Nou ik zal het de volgende keer ook eens proberen met een drupje olie. Is dat dan wat voor een week of langer ?? _/-\o_

macOS 26.2

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb mijn drupje olie al meer dan een jaar geleden erop gezet, en hoor helemaal niks meer :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• kosz
  • Laatst online: 20:33
HENNEP schreef op 06 augustus 2002 @ 22:33:
Ik Heb de juiste oplossing voor jou!

Ik heb zelf ook een Asus A7V133, en op mijn VIA chipset ZAT een Fan van ongeveer 4cm groot.

Dat ding maakte mij ook zo'n Rot herrie, wat ik nou gedaan heb is het volgenden :

Ga naar een 1 of andere pc boer, en vraag aan hem of hij nog een oude A7V mobo heeft liggen(de 100mhz versie)

deze heeft GEEN Fan op de Chipset zitten, maar een Groene koelblok.

Deze kan je er heel makelijk van af halen en op je eigen mobo zetten.

Ik heb dit ook gedaan, en mijn mobo is nu zelfs stiller :)
Ik heb hetzelfde met mn A7V133 gedaan, ASUS duitsland gemailed, kreeg netjes per post een groen chipset-koelblokje toegestuurd, met de mededeling dat de versie met fannetje snel stuk gaat (helaas) en dat een gewoon koelblokje ruim binnen de specs vallen om de chipset te koelen.

• Roberto
  • Laatst online: 15:39
Darkvater schreef op 06 augustus 2002 @ 20:55:
Je kan idd een nieuwe bestellen, heb ik ook gedaan. Alleen bij Abit, omdat het daar gratis was (alleen die paste niet op me mobo }:O ). In ieder geval, heb ik de stickertje van de cooler opgetild en wat naaimachine-olie op gedaan. Sindsdien piept ie nooit meer :)

....hij begon met piepen al 3 maanden na aankoop, dus volgens mij komt dit er vaak voor bij de A7V133...
linkie :D ( weer een coolertje er bij ;) ) ike ben al op de site geweest aleen ik zie er nixx over ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ga asus duitsland dan eens proberen.
Bedankt mensen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 14:55:
Bedankt mensen!
zijn die fannetjes inc heatsing bij abit ? of alleen een fan ?

• Roberto
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 14:55:
Bedankt mensen!
maar ike wil fanetje ;) + het moet 100% gratis zijn ;)

Verwijderd

RS_003 schreef op 09 augustus 2002 @ 15:16:
[...]
maar ike wil fanetje ;) + het moet 100% gratis zijn ;)
als er een heatsind bij zit en het gratiz is >:)

• Roberto
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:23:
[...]

als er een heatsind bij zit en het gratiz is >:)
dus als ik naar motherboard@asustek.nl mail dan krijg ik gratis een heatsink zonder fan ? ( nja beter dan nixx :D )
Pagina: 1