Groote Linux distributie?

Pagina: 1
Acties:

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Oké ik dowload nu dus Suse 8 van een ftp server er zijn geen ISO's anders had ik die wel gedownload, mijn vraag is dus hoe veel download ik als ik heel de suse map download? ik heb namelijk een datalimiet |:( .
Ik heb gezocht op google en daar krijg je vanalles behalve het antwoord. Beetje stomme vraag misschien O-) maar normaliter download ik alleen ISO's. Pls help me _/-\o_

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die SuSE FTP is bedoeld om vanaf te installeren.
Niet om te downloaden :) Als je die FTP wil leegtrekken, dan heb je een hele grote datalimiet nodig.

Verwijderd

SuSE 8.0 Home bestaat volgens mij uit 5CD's. Waarschijnlijk download je ze dus allemaal :)

Verwijderd

Ga naar www.linuxiso.org daar vind je alle iso's

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Ja maar je kan ook vanaf hd installeren, vind ik zelf makelijker want ik denk niet dat je een resume functie heb bij de install? En van linuxiso.org staat alleen live-eval dat wist ook ook nog wel te vinden Maar als ik nu 5 cd's download danneh... zit ik idd snel aan mijn limiet :) thx iig

Verwijderd

Wordt je automatisch afgesloten wanneer je over het limiet heen gaat? Mail anders je ISP en leg je probleem voor. Leg uit dat het om Linux cd's gaat etc. oet geen probleem zijn. Zeker wanneer je een NL mirrot neemt, dat kost ze namelijk geen zak..
da's alleen evaluatie versie.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Voor de honderste keer, SuSE is niet helemaal gratis, dwz GEEN iso's.
En wat voor nut heeft het om 7+G aan pakketten te downloaden waar je er misschien een paar 100 van gebruikt ?

Als je perse SuSE wil, doe dan een FTP install, of KOOP de CD's. Dat is echt de moeite, want je krijgt een mooie doos, 7CD's, de DVD, 4 handboeken boordevol informatie die je niet in manpages vindt en 90 dagen support (die HEEL goed is).

Wil ja dat niet, koop/download Redhat dan ? Of tig andere distro, keuze genoeg ;)

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
XTerm89D schreef op 06 augustus 2002 @ 21:54:
Voor de honderste keer, SuSE is niet helemaal gratis, dwz GEEN iso's.
En wat voor nut heeft het om 7+G aan pakketten te downloaden waar je er misschien een paar 100 van gebruikt ?

Als je perse SuSE wil, doe dan een FTP install, of KOOP de CD's. Dat is echt de moeite, want je krijgt een mooie doos, 7CD's, de DVD, 4 handboeken boordevol informatie die je niet in manpages vindt en 90 dagen support (die HEEL goed is).

Wil ja dat niet, koop/download Redhat dan ? Of tig andere distro, keuze genoeg ;)
't word steeds meer, eerst 5 cd's en nu 7 GB ...
Eneh zeg nog maar 99 keer dan, want dit is 1 B)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Wbdsgnr schreef op 06 augustus 2002 @ 20:47:
Ja maar je kan ook vanaf hd installeren, vind ik zelf makelijker want ik denk niet dat je een resume functie heb bij de install?

Misschien wel.
Maar met ftp-install ben je sowieso beter uit in gedownloade hoeveelheid, omdat je alleen dat downloadt wat je nodig hebt. En zelfs al zou je dat dus twee keer opnieuw moeten doen, dan zit je nog steeds niet aan die 7 gig die iemand noemde.
Wbdsgnr schreef op 06 augustus 2002 @ 22:32:
Eneh zeg nog maar 99 keer dan, want dit is 1 B)

Mja, SuSE's policy over ISOs en downloaden is iets dat al erg vaak is besproken hier.

Verder vind ik deze thread een beetje tegen de 'welke distro' vraag aanhikken. Voor je vragen mbt de SuSE install is dit topic ok, maar als je wilt vragen welke distro je anders kunt nemen is [url=/[/url]Welke Linux distro moet ik nemen? de juiste plaats.

Verwijderd

Suse Linux 8.0 Personal Edition + Red Hat 7.3 [CD-only]
Normaal ¤78.00
alleen voor HCCleden ¤25.00
Meer...-> http://www.hccnet.nl/alt0128/

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Nou ik heb nu toch maar via ftp geinstalled :) goed gelukt alleen nu zit ik met een ander probleem, beetje offtopic maar als ik dus de nvidia drivers install en dan de XFree86config file bewerk dan doet xfree het dus niet meer. Op de een of andere manier is er ook geen README bij mij geinstalled bij /usr/share/doc/NVIDIA.... dus zou iemand die even kunnen posten?

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
ja die weet ik ook wel te vinden, maar ik bedoel een example van nvidia zelf van de XFree86config file. Die hoort te worden geinstalleerd:

"If you do not have a working XF86Config file, there are several ways
to start: there is a sample config file that comes with XFree86, and
there is a sample config file included with the NVIDIA_GLX package (it
gets installed in /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/). You could also use
a program like 'xf86config'; some distributions provide their own tool
for generating an XF86Config file. For more on XF86Config file syntax,
please refer to the man page."

alleen niet bij mij dus

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
laat maar ik heb hem al gevonden :) stond in een andere map

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Ok ik volgens mij word ik irritant :9 Maar ik heb nu dus de video drivers aan de praat, het lag niet aan de XFree config maar aan de drivers zelf, moest zelf compileren |:( . En nu heb ik een weird probleem met het geluid: als er een geluid word afgespeeld dan hoor ik alleen wat getik en al kijk ik bij "fuser -v /dev/dsp" dan blijkt artsd bezig te zijn. En al wil ik bijvoorbeeld Tuxracer spelen dan zegt hij device busy. Ik kill artsd start tuxracer en automatisch start artsd weer. 8)7 Heb gezocht op google maar dit probleem ben ik niet tegen gekomen...
Pagina: 1