Toon posts:

Rechten in XP vanuit andere pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee computers, laten we ze pc1 en pc2 noemen. In pc1 zitten twee harde schijven en in pc2 zit er één.
Op de d: schijf van pc twee staan nogal wat vieze plaatjes }) en ik wil niet dat de rest van de familie ze vrolijk zit te bekijken, dus ik heb deze doormiddel van rechten (ntfs en simple files sharing) de toegang geweigerd.
Nu wil ik vanaf mijn andere pc (pc2) natuurlijk wel mijn vieze (jaja }) ) plaatjes bekijken. Ik kan alleen de user van de andere pc geen rechten verlenen (onder security).
De usernames en de wachtwoorden zijn hetzelfde .

WAT DOE IK VERKEERD 8)7 ! en waarom zie ik de gebruikers van de andere computer hier niet? :?

Bij voorbaat _/-\o_ dank!

Verwijderd

dezelfde gebruiker met dezelfde rechten toevoegen op beide systemen. Dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens, op beide machines staan dezelfde users met dezelfde wachtwoorden. Het probleem is juist dat ik de rechten niet uit kan delen omdat ik de gebruikers van de ander pc niet kan vinden.

De gebruiker die ik toe wil voegen heeft trouwens admin rights...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 20:06:
Ben ik met je eens, op beide machines staan dezelfde users met dezelfde wachtwoorden. Het probleem is juist dat ik de rechten niet uit kan delen omdat ik de gebruikers van de ander pc niet kan vinden.
Dat hoeft ook niet, je hebt geen domein, zolang de naam,wachtwoord en de group maar overeenkomen.
De gebruiker die ik toe wil voegen heeft trouwens admin rights...
Ja en?

Verwijderd

Topicstarter
De users hebben dezelfde namen en wachtwoorden (zeker weten). Wat bedoel je met groep. De administrators-groep?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

maak een nieuwe user aan op de PC die de nudys bevat.
Geef alleen deze user rechten tot die dir.
Op de andere PC leg je vervolgens een net use naar die andere PC:

code:
1
net use ? \\pcnaam\sharenaam /user:username van andere PC

Eventueel kun je het volgende proberen (alstie gaat zeren over je previous credentials)

code:
1
net use ? \\IP andere PC\sharenaam /user:username van andere PC

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

/correctie
ik had mijn firewall op een pc niet goed geconfigureerd....mijn excuses 8)7
/einde correctie

Ik heb (bijna) hetzelfde probleem.

2 pc's beide XP pro.

pc 1: ip 192.168.0.1 / 255.255.255.0
pc 2: ip 192.168.0.2 / 255.255.255.0
Werkgroep: KINGDOM
Op beide bestaat dezelfde user + pass.

Pingen werkt, ik kan vanaf beide pc's de ander overnemen met Terminal Server, etc.
Echter.....shares benaderen: NO WAY .

Kan iemand helpen...waar B) ik overheen...
Pagina: 1