| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
1
| # /iptablesinstallpath/iptables -nL |
en ook
1
| # /iptablesinstallpath/iptables -t nat -nL |
en post je uitvoer hier. Dan zal ik eens zien of ik kan helpen.
Oja, kun je wel 'ping' doen van en naar je andere machines op je netwerk?
Andere vraag: welke poorten kunnen gesloten worden in /etc/services?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Als het goed is timmerd je firewall die dicht, en hoef je zelf niks te doen..Japie_17 schreef op 07 augustus 2002 @ 00:27:
Probleem opgelost. Er zat een foute instelling in de naamserver...
Andere vraag: welke poorten kunnen gesloten worden in /etc/services?
Ik heb het al geprobeerd met SuperScanner, maar die zegt dat er nog een stuk of 8 poorten openstaan, waaronder SSH (telnet helemaal afgezworen) en NetBIOS (139). Ik denk dat die scanner niet kijkt naar de externe interface, maar de interne.
ShieldsUp! kijkt niet naar mijn eigen IP, maar die van de server van de RENDO (Webspeed6.rendo.dekooi.nl).
Update: Op de computer beneden kan ik wél mijn externe ip scannen met ShieldsUp! en daar zie ik ook dat poort 139 (NetBIOS) openstaat. Ik heb finger en ident al dichtgetimmerd. Is het erg dat deze poort openstaat? Zo ja, kan ik er wat aan doen?
Google > typ > howto iptables/ipchains
Google > typ > tutorial iptables/ipchains
Iedere poort die open staat zonder reden is per definitie een potentieel gevaar. Zie maar wat je er mee doet.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Leg dat dan maar eens uit!!
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Dit topic is gesloten.
![]()