You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
2) Met wat knutselwerk kan alles.
3) Je moet ook niet de radiator voor de motor nemen maar die van de kachel ofzo.
2) Ja. Is zeker lastiger dan mét gaten, maar het kan.
3) Een kachelradiator van een auto, of een kant-en-klare (veel te dure) PC-waterkoel-rad. Ik zou niet de rad uit de auto van je moeder slopen... ik denk niet dat ze dat erg op prijs stelt
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
1. hele case, maar ik denk btw dat als ik de northbridge,cpu en gpu cool dat de hitte wel meevaltWhuzz schreef op 06 augustus 2002 @ 19:37:
1) Je hele case? Of de northbridge? Zal allebei wel kunnen, maar het nut van het 1e zie ik niet echt in...
2) Ja. Is zeker lastiger dan mét gaten, maar het kan.
3) Een kachelradiator van een auto, of een kant-en-klare (veel te dure) PC-waterkoel-rad. Ik zou niet de rad uit de auto van je moeder slopen... ik denk niet dat ze dat erg op prijs stelt
2. next time a real mainboard...
3. waarom start ie nou toch niet...
Don't worry. It'll start. En daarna net zo snel warmlopen als een Athlon XP met een P2-koeler
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Een auto heeft de radiator (net als de PC) alleen nodig voor koeling. Zonder waterkoeling, maar met fans(rijsnelheid van de auto) is het geheel goed te koelen. Alleen zodra ook de luchtkoeling wegvalt of onvoldoende is krijg je een probleem.
Verwijderd
das dat warmtegeleidende dubbelzijdige tape???Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 20:32:
bal,bla,bla...
...en anders bestaat er altijd nog warmtegeleidende epoxy
sorry maar ik ben een n00b op dit gebied
punt 1 lijkt me niet interessantDeaTH-MeTaL schreef op 06 augustus 2002 @ 19:27:
Ik zit erover te denken om waterkoeling te nemen om m'n systeem wat stiller te maken want ik wordt nu helemaalvan de herrie maar ik heb nog een paar vragen:
1. is het mogelijk om de case te koelen met wc,
2. is het mogelijk om een waterblok op je processor te plaatsen als je geen gaatjes rond je socket hebt,
3. Wat voor radiator heb ik nodig want de radiator in m'n ma's auto is meer dan 1m2...
warreer gaat die search het weer eens doen...
punt 2 ja er zijn koelblokken die gewoon op de socket lipjes worden geklemd. bijv. de Klax Cool rev3.0 staat in pricewatch voor EUR 99.00 of zijn kleine broertje de Klax FlatFlow-O-Matic voor EUR 49.00
punt 3 een oude radiator uit een auto voldoet prima
Oh ja, de search doet het ook al weer.
[ Voor 0% gewijzigd door makje op 06-08-2002 22:20 . Reden: typo ]
Verwijderd
1. Je kast koelen heeft niet veel nut. (Belangrijkste, en dan in deze volgorde, de CPU, videokaart, northbridge)
2. De Innovatec Cool Rev. 3.0 heeft geen gaatjes nodig. Zit een perfect systeem bij. (Heet hier in Nederland Klax, maar is in Duitsland goedkoper te bestellen.) Ook een mogelijkheid is de Magnum 390. Heeft ook een gewoon bevestigingsmechanisme. Beide te krijgen in Nederland bij zowel XXLCases als Freezinghardware.
3. Een zeer kleine radiator die goede reviews krijgt is de Maxxxpert Radiator. Is net zo groot als een 120mm fan. Andere maar iets grotere mogelijkheden zijn er overigens genoeg.