Toon posts:

welke hdd nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er niet uit ook niet met search e.d. maar wat zou nou de beste koop zijn?

ik zit te twijfellen tussen de 60gb versies en de 80 gb versies

van Maxtor,seagate,wd (ibm lijkt mij niets vanwege het veel al gelezen crashen)

wie reviews ofzow weet gaarne

edit:
ik bedoel wel de 7200rpm versies ervan :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 19:26 . Reden: iets vergeten! ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

tomshardware o.a heeft reviews.
gewoon effe zoeken met google : maxtor 60gb review ofzo, werkt geheid.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.storagereview.com
http://www.tweakers.net en dan linksonderin de search gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik gaat dan nog ff verder kijken alvast bedankt

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik denk dat deze schijven op dit moment erg aantrekkelijk zijn.
De GXP120 is lekker goedkoop, stil en snel (uit eigen ervaring).
De DX740 met Liquid Bearing lijkt me ook wel superstil en de wat snellere maar ook wat duurdere WD met 8mb cache :9~

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 20:07

Dennahz

Life feels like hell should.

ik kom er niet uit ook niet met search e.d. maar wat zou nou de beste koop zijn?
Heb je wel gesearched?, de search werkt namelijk niet.. ;)

edit:
jeuj de search werkt wel! beschouw bovenstaand bericht als niet getypt :D

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er als uit (denk ik) ik ga zowiezo voor de DX740 80gb van maxtor 7200rpm maar dan nog iets...is het geluid van de liquid bearing echt veel minder?? en is het zijn geld waard?

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 01:10
Ik meen ergens op GoT gelezen te hebben dat de Seagate Barracuda IV schijven sowieso qua stilheid de beste zijn.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

* Rebels meldt zich ook even

2 kapotte IBM-schijven, nog geen jaar oud, binnen 2 weken na elkaar kapotgegaan :'(
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:37:
ik ben er als uit (denk ik) ik ga zowiezo voor de DX740 80gb van maxtor 7200rpm maar dan nog iets...is het geluid van de liquid bearing echt veel minder?? en is het zijn geld waard?
Aan die schijf dacht ik ook,
heb nog wel garantie op me IBM-schijven, maar ik vertrouw ze gewoon niet meer :(

Verwijderd

De nieuwere schijven heeft IBM verbeterd zoals de 120GXP series, 60G, 80G en 120. Deze zou IBM hebben verbeterd met het oog op de hoge uitval bij de oudere series (deskstars etc) Ik ken iemand die er een (120GXP 80G) heeft en die is er al een jaar dik tevreden mee.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 01:10
Ja daar heb ik, zij het wat langer geleden (vorig jaar), ook nog last van gehad.. IBM 7200 toeren van 13gig ineens gecrasht terwijl ik gewoon zat te internetten. Uiteindelijk een Maxtor 20G teruggekregen - werkt nog steeds als een zonnetje..

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

De liquid bearing schijven van maxtor schijnen inderdaad niet zo veel stiller te zijn als de normale schijven van Maxtor. Dus dan kan je beter voor de normale gaan = minder duur. :>

Verwijderd

de seagates zijn inderdaad wel stil ja, er zit alleen 1 maar aan, de snelheid is minder dan die van een d740x die ook stil is met liquid bearing.

persoonlijk zou ik voor een d740x gaan, 80 gig en liquid bearing, bijvoorbeeld alternate heeft ze...ik heb zelf een 40 gig d740x en ik vind de schijf loeisnel :) en ze zijn nog betrouwbaar ook..

en de prijs bij alternate, scheeld geen 20 euro, iets van 10 euro geloof ik (verschild per schijf)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:43:
De liquid bearing schijven van maxtor schijnen inderdaad niet zo veel stiller te zijn als de normale schijven van Maxtor. Dus dan kan je beter voor de normale gaan = minder duur. :>
ja dat dacht ik ook al wel maargoed ik wou het toch effe weten want ik vind een goede 20 pleuro teveel verschil voor enkel andere lagers in de schijf!

nog ff pricewatchen en bestellen

(zit nu nog met een oude 5400rpm schijf van 4,3 gb en daar krijg ik iedere dag wel 10x melding hardisk is vol e.d.)

Verwijderd

ik heb ook een d740x van 40gb. heerlijke schijf. alleen de ibm dtla 13 gb die er naast hangt maakt zo'n herrie :P

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de IBM 120GXP 80 GIg gaan, zijn erg snel en stil. Heb er goede berichten over gehoord. ergens op een site werden een aantal schijven vergeleken waar deze IBM er telkens weer als beste uit de bus kwam. Ik zal eens kijken of ik die site nog eens kan vinden.............8)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, je ziet het al gebeuren.. Er komen weer tig verschillende goedbedoelde adviesen..

Een bepaalde hdd kiezen moet je toch zelf doen..

Zie ook het eerste puntje van de faq, en verder wil ik me aansluiten bij de volgende reply:

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.