Ik ben een thuisnetwerk aan het maken met mijn nieuwe server, maar ik loop tegen een probleem aan. Op de server staat op dit moment Windows 2000 Server SP2 met Active Directory, DNS (geïntegreerd in AD), en DHCP.
In de server zitten 2 NIC's met de volgende vaste adres en toepassingen.
192.168.0.1 --> gateway, IIS, DHCP, Secondary DNS
192.168.0.2 --> Primary DNS, en de file / print benadering loopt via deze NIC.
Alles 100 Mb/s, Full Duplex,met een 24 poorts 10/100 Mb/s Switch er tussen, alles is volledig UTP CAT5, bekabelt.
Eerste probleem begint al met de DHCP, adressen worden heel slecht toegewijde, duur soms wel 3 minuten (zeker bij onbekende of Linux clients).
Maar als er dan een adres toegewezen wordt, is het nieuwe adres wel automatische geupdate in de DNS.
Het grootste probleem is dat de server niet goed bereikbaar is.
Een ping vanaf een cliënt naar server levert wel de volledige DNS naam (server.domein.nl) en het IP op (192.168.0.2) maar in 8 van de 10 gevallen een (gedeeltelijke) TIME-OUT op.
Rechtsreeks naar het IP pingen geeft ook een (gedeeltelijke) TIME-OUT op.
Een domein browse geeft naar een paar minuten volgende fout op:
Domain is niet toegankelijk
De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar
Rechtstreeks naar de server met \\server levert ook een fout op.
Benadering van intranet site op IIS; time-out
Als van de server een werkstation word benaderd geeft dit bijna altijd de zelfde fout op maar als ik dan een keer verbinding heb en een bestand kopieer over het netwerk gaat dat foutloos met een mooie snelheid van 8MB/s
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt.
In de server zitten 2 NIC's met de volgende vaste adres en toepassingen.
192.168.0.1 --> gateway, IIS, DHCP, Secondary DNS
192.168.0.2 --> Primary DNS, en de file / print benadering loopt via deze NIC.
Alles 100 Mb/s, Full Duplex,met een 24 poorts 10/100 Mb/s Switch er tussen, alles is volledig UTP CAT5, bekabelt.
Eerste probleem begint al met de DHCP, adressen worden heel slecht toegewijde, duur soms wel 3 minuten (zeker bij onbekende of Linux clients).
Maar als er dan een adres toegewezen wordt, is het nieuwe adres wel automatische geupdate in de DNS.
Het grootste probleem is dat de server niet goed bereikbaar is.
Een ping vanaf een cliënt naar server levert wel de volledige DNS naam (server.domein.nl) en het IP op (192.168.0.2) maar in 8 van de 10 gevallen een (gedeeltelijke) TIME-OUT op.
Rechtsreeks naar het IP pingen geeft ook een (gedeeltelijke) TIME-OUT op.
Een domein browse geeft naar een paar minuten volgende fout op:
Domain is niet toegankelijk
De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar
Rechtstreeks naar de server met \\server levert ook een fout op.
Benadering van intranet site op IIS; time-out
Als van de server een werkstation word benaderd geeft dit bijna altijd de zelfde fout op maar als ik dan een keer verbinding heb en een bestand kopieer over het netwerk gaat dat foutloos met een mooie snelheid van 8MB/s
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt.